|
|
||||||||||

Listopadová novinka francouzských Deliverance mě, přiznám se, velice překvapila a potěšila. Čekal jsem těžkopádný mix sludge s blackem a poučen kolísavou nabídkou promo nahrávek vydavatelství Les Acteurs…., netušil do posledního okamžiku, jakým zážitkem budu stižen. A hned od prvního okamžiku mě liskla přes váhavou hubu příjemně svěží a svižná muzika, ve které se nešetří dobrými nápady a vstřícnou náladou.

Deliverance je seskupení Pařížanů fungujících deset let. Kapela má na kontě tři dlouhohrající desky a při letmém seznámením se s jejich tvorbou podotýkám, že jsou všechny přinejmenším poslouchatelné. Novinka je z nich nejvyspělejší a ošetřena nejzajímavějším zvukem. Deliverance doomově sludgové koření využívají více než hojně, mimo to také rádi podbarvují kytary vesmírnými syntezátory a vcelku bohatými klávesovými stopami. Nehodlají se však oklešťovat žánrovými představami a jejich hra je pestrá. Umí fest zaseknout drápy a blackově uhánět, v klidu se ponoří do osudné bažiny a nechá posluchače čekat na další akord pekelně dlouho. Tu a tam promrsknou černotou i psychedelickými sedmdesátkami a celý ten cirkus dokážou bravurně kočírovat.
Deskou se navíc nesou nezávislé proudy a neortodoxnost z alba doslova čiší. Starobou suverénně probleskují současné tendence, především elektronika, která není blbá, zastaralá ani přehnaně a moderní nahrávku příjemně ovoní. Vzhledem k alternativní image do černa hozených muzikantů lze očekávat primárně vážnější notu. Středem Neon Chaos in a Junk-Sick Dawn může být přes osmnáct minut dlouhá Odyssey. Skladba je variabilní, progresivně laděná, více než dost doomová. Ostny zde obstarává zejména scream zpívajícího klávesáka Pierra Duneau. Prakticky stejně dlouhá je i závěrečná Fragments of a Diary from Hell. Obě se tyčí jako dinosauři mezi zbytkem ostrých vypalovaček a obě jsou natolik dobře promyšlené a plné atraktivních ploch, že ani na okamžik nelákají k přeskočení.
Skvělé! Jsem rád, když mě proma nenudí. Když mě baví, jedná se o velice příjemný bonus. A proma, která mě nadchnou (ta dokážu spočítat na prstech jedné ruky), mi připomínají, proč je fajn zaobírat se novou muzikou, pitvat ji a pak o ní prndat nesmysly jako v této recenzi. Nenápadná deska, která je samozřejmě zabalená v krásném digipakovém balení a ošetřena skvělým zvukem, může zacloumat nejedním žebříčkem roční bilance.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Les Acteurs de l'Ombre Productions
Vydáno:Listopad 2022
Žánr:black/sludge metal
Sacha Février - baskytara
Fred Quota - bicí
Etienne Sarthou - kytary
Pierre Duneau – zpěv, syntezátor
1. Salvation Needs a Gun
2. Venereal
3. Odyssey
4. Up-Tight
5. Neon Chaos
6. Fragments of a Diary from Hell

Please The Trees
A Live Affair (live)

Atrox
Monocle

Fractal
Hologram

Nocturnal Pestilence
Fire & Shade

Avulsed
Nullo - (The Pleasure Of Self-mutilation)

Moral Collapse
Moral Collapse

Haru Nemuri
Haru To Shura

Witherscape
The Inheritance

Emptiness
Vide

Rotting Christ
Aealo

The 69 Eyes
Blessed Be
Brněnská cyber-punková kapela Plague Called Humanity po dlouhých šesti letech přichází s novou muzikou, a to singlem Obey. V podobě videoklipu můžete ...
28.11.2025Domácí elektro-metalová kapela Mean Messiah zveřejnila nový singl Death Is On My Side, ke kterému pod režijním vedením Pavla Monroe Kohouta vznikl i v...
27.11.2025Americké death metalové trio Malefic Throne streamuje svůj debut The Conquering Darkness, který vychází 28. listopadu u Agonia Records. Poslechnout si...
25.11.2025Legendární Pestilence přivítali nového basáka. Stal jsem jim Dario Rudić (Inceptor, Firmament), který nahradil Roela Källera.
24.11.2025Kopřivnická atmo-sludge/post-metalová kapela Archetyp v těchto dnech vydává svou novou desku Bardo, na které najdete šestici koncepčně propojených skl...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.