|
|
||||||||||
Už dávno jsem záležitost jménem Dimension F3H považoval za vyřízenou, ale najednou je vše jinak. Po dlouhých devíti letech se kapela vzepjala a nahrála své třetí album. Její mechanické ústrojí málem zůstalo ležet ladem, ale ve skutečnosti potřebovalo jen delší pobyt v servisu, aby naprogramovalo nový software a inovovalo celý proces, který léta strnule dřímal v režimu spánku. K fázi obnovení bych pouze dodal, že původně čtveřice je dnes trojicí, neb tlučmistr Nasreten tři měsíce před vydáním novinky dobubnoval. Mám ale za to, že samotnému nahrávacímu procesu byl ještě přítomen.
Dřívější tvorba Dimension F3H inklinovala k mixu elektro metalu a tehdejším pozůstatkům black metalu, k čemuž Morfeova minulost v Limbonic Art zdatně vybízela. Kapela se prezentovala jako slušná odpověď na tehdejší snažení Covenant (později The Kovenant), Pain nebo v jistém smyslu i Samael. Čerpala z podobných zdrojů, ale zároveň si zachovávala svou důstojnost, která se z druhé strany poměrně hrdě hlásila k ozvěnám klasického heavy metalu. Tak dnes vzdáleně vidím poselství debutu Reaping the World Winds. Na ten po čtyřech letech návazalo druhé album Does the Pain Excite You?, které stavělo na podobných prvcích jako prvotina, ale snaha posunout výraz dál byla zřejmá. Celkově jsem ale pořád dával přednost výše zmíněným interpretům, jednoduše proto, že mi přišli výživnější. Dimension F3H jsem bral jako kapelu, kterou se čas od času sluší vyslechnout, ale která nikdy nepatřila k mým top favoritům pro průlet noční oblohou.
Hodně naznačí první dvě skladby, které se zbytku alba trochu straní v tom, že poukazují na starou dobrou thrashovou školu a dokonce dávají vale elektronickým hrátkám s atmosférou. Na ty se dostane až od skladby třetí a jsou plnohodnotně využívány i po zbytek alba. Ojedinělým kouskem nového mechanismu je čtvrtá skladba Technogoat, která svým šlapavě elektronickým naturelem stále stojí na hrdých metalových hodnotách, ale svou zhuštěností je zvukově jinde, než další songy. Ty jsou o poznání melodičtější, a ve vší strojovosti, hravější. Titulní věc zas v jistém směru může připomenout germánsky přesné riffování Rammstein (ani užitá elektronika není příliš vzdálená), ale Morfues má přeci jen jedovatější vokál, než Lindemann a už vůbec se nebojí jej různě prohánět zkreslením všemožných mašinek. A hlavně, tohle je vážně poctivý metal! A nakonec bych mohl zmínit svou favoritku The Dreaming platící za vzornou reprezentantku nového alba. Jako thrashově nařezaná skladba, která se nebojí melodií ani chytlavého klávesového motivu, na to má plné právo. Možná trochu tuctovka, ale působivá. Přesně jako celé album.
I přes zjevné přitvrzení kapela nadále sympatizuje se symfonickým doprovodem, protože minulost, ta se úplně vymazat nedá. Jejich stroj není jen kusem plechu, ale tvor, který je schopný se nadechnout, dětsky si vyhrát a který má v programu i pár vyhlídkových letů do universa. Přítomnost kapely je tedy možné brát i jako spojení dřívější záliby v pohybu vesmírem s kosmickým prachem ve vlasech a dnešní, o poznání těžší a strojírenskou krví načichlou, produkcí. Pocitově ovšem s celkovým důrazem na položku číslo dvě.
Ač si nemyslím, že je This Mechanical World albem, které by lámalo rekordy co do originality a lomcovalo se mnou dnem i nocí, tak jsem se současnou tváří kapely spokojen. Rozhodla se pro další krok na své cestě a se ctí jej zvládla. Jak už jsem psal výše: možná trochu tuctovka, ale působivá. A když už nic, tak může nové album Dimension F3H sloužit jako vhodná varianta pro ty, kteří podobně jako já považují aktuální rozpoložení Pain za pouhý tanečně metalový blábol.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Artie / 17.1.17 13:43odpovědět
Není to špatné, ale když varianta k Pain tak raději sáhnu po domácích Minority Sound.
Label:Vlastní vydání
Vydáno:Listopad 2016
Žánr:industrial / thrash metal
Morfeus - zpěv, kytara, elektronika
Motvind - kytara
Mr. Moe - baskytara
Nasreten - bicí
1. The Acheronian Iniquity
2. Cry Havok
3. The Disciplined
4. TechnoGoat
5. The Dreaming
6. Garavito
7. This Mechanical World
8. Hammer
9. Those Who Make Things Worse
10. Vultures
Bloodline
Werewolf Training
První Hoře
Imaginarium
Kwoon
The Guillotine Show (EP)
Salem's Pot
Pronounce This!
Kill The Dandies!
Kill The Dandies! (EP)
Drunk With Pain
Hail the Monsters
Media Data
Adore
Battle Path
Ambedo
Yerûšelem
The Sublime
Àrsaidh
Roots
Paradise Lost
Obsidian
Hanging Garden streamují své live EP Citylight Sessions, které vychází u Agonia Records. Na koncert mrkněte na TOMHLE odkazu.
18.4.2024Ze svého nadcházejícího alba Cutting the Throat of God, které vyjde 14. června na Debemur Morti, zveřejnili Ulcerate nový singl To Flow Through Ashen ...
17.4.2024Z nové společné desky Pačesse a Báry Basikové vzešel videoklip ke skladbě Vlk mezi vrbami, který můžete shlédnout ZDE. Celou desku nazvanou Katechismu...
15.4.2024Netradiční domácí projekt Fuj Kluk zveřejnil nové video ke skladbě Pod drnem - sledujte ZDE.
12.4.2024Pestilence zveřejnili druhý singl ze své připravované best of the best desky Levels of Perception, která vychází 26. dubna u Agonia Records. Skladbu S...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.