|
|
||||||||||
Nová posila podzemních jednotek kovářského cechu visela ve vzduchu už nějakou dobu. Zejména šířením dema z loňského roku se zvěsti o jakýchsi Traveler dostaly za hranice mateřské Kanady a dále ke chřtánům žánrových otesánků v Evropě, kteří nikdy nemají dost. To byl Traveler ještě garážový projekt neposedné dvojice Matta Riese a Jean-Pierre Abbouda, kteří možná ani netušili, co jim roste pod rukama. Dnes již pětičlenné těleso připomíná víkendové kratochvíle svých pračlenů jen zdánlivě, ale syrovost a neuhlazená realita podlahy špinavé garáže zůstává devizou i debutové nahrávky, která sice nemá jméno, ale drajv ano.
Tradice heavy metalu se v moderních podmínkách neudržuje snadno. Probudit ducha starých dob v dobré náladě se nepoštěstí každému, kdo sáhne po hudebním nástroji a spustí nahrávací software. Traveler patří do rodiny kapel z kanadské Alberty, kde se o probouzení retro nálad pokouší celkem ve velkém. Stylově spřízněné a personálně propojené kapely tvoří zajímavou scénu, kde ztrouchnivělým kostem speed metalu a příbuzných stylů zaceluje trhliny houževnatá mládež, zocelená každodenním odhazováním sněhu. Jistě, takových snah je po celém světě přehršel a většinou to dopadá neslavně, ale při příznivé konstelaci může vzniknout i něco velkého.
Třeba jako letos v zimě, kdy se Traveler po epizodce na kompilačce Trapped under Ice (viz Nedělní poslech 104) blýskli svým debutem. Kapela se zjevně našla v undregroundovém balancování mezi razancí a rychlostí na jedné straně a melodiemi a uhlazeností na straně druhé. Během nahrávky jsou ke slyšení inspirace z klasických metalových dějin i z komerčněji laděných sfér. Asociace na Skid Row, Thin Lizzy nebo rané Dokken nejsou náhodné, tím spíš, že Abboud je zpěvák, který by se ve jmenovaných kapelách jistě neztratil. Řekl bych, že ze všech jeho dosavadních studiových prací je pěvecký výkon na tomto albu tím nejpovedenějším. Razantnější polohy alba reprezentují maidenovský šlapavá Street Machine a závěrečná dvojkopáková salva Speed Queen. Kdybych měl jmenovat nějaké současníky, napadá mě analogie se švédskými Enforcer.
Pocitu, že album někdo našel na půdě na starých kotoučích nahrává autentický zvuk s typicky vytaženou a nadmíru kreativní basou a bicími, které zaplaťpánbůh zní jako opravdová akustická souprava. Zvuk a způsob, jakým je vše zahráno mě naplňuje optimismem. Stejně tak mě těší, že album vlastně nemá slabé místo a od začátku do konce se jede na plné obrátky. Pár pasáží by si možná zasloužilo ještě krapet přitvrdit a prohnat přes struhadlo, ale neberte to jako projev nespokojenosti. S tou jsem se při poslechu tohoto alba ani při pohledu na jeho obal ještě nesetkal. I když to jako lidstvo už asi máme spočítané, Starbreaker, totiž Traveler má moje sympatie.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Gates of Hell Records
Vydáno:Únor 2019
Žánr:heavy metal
Traveler
Termination Shock
Star One
Space Metal
Wolves in the Throne Room
Celestite
Paradise Lost
The Plague Within
Satisfucktion
Keep It Your Way
Sathanas
Worship The Devil
Arsonist Lodge
Iänkaikkinen, Pysyvä, Muuttumaton Pimeys
Stratovarius
Polaris
Coram Lethe
In Absence
Nekrasov
Lust Of Consciousness
Eine Stunde Merzbauten
ByloNebyloRybaNaruby
Dříve avizované album Total polských post/blackers Entropia vychází 17. března na Agonia Records.
6.2.2023V březnu vyjde finským melancholikům Hanging Garden nové album The Garden. Mrkněte na klip se skladbou The Fireside, coby ochutnávku z připravované no...
2.2.2023Festival Enter The Eternal Fire pozvolna roste a stejnou měrou odtajňuje soupisku velice zajímavých jmen, která se na volyňském podiu ukážou. Studujte...
1.2.2023Během února a na začátku března proběhne malé tour slovenské kapely Ramchat, která jím představí novou desku Krveľ. Rozpis zastávek máte níže, detaily...
1.2.2023První vlaštovka od nové domácí post-hardcore formace asVra se jmenuje Sebeclam a k poslechu je ZDE.
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.