|
|
||||||||||
O norské kapele Kvelertak se v posledních dnech mluví celkem často a samozřejmě to bude kvůli tomu, že je na světě jejich čerstvý počin. Novinka Meir se drží v nastoleném řádu, kterým se kapela odprezentovala na debutové práci Kvelertak. Hlavním pojítkem je pochopitelně hudební zaměření, které koketuje s black metalem a hardcorem, ale v neposlední řadě je to i vizuální podoba – samotný obal desky. Ten si vzal na starosti frontman kapely Baroness John Baizley. Jeho práce je na první pohled rozpoznatelná a téměř s jistotou ji můžeme přisoudit právě jemu. Má totiž specifický způsob kresby, kterou bychom v našich končinách nejlépe přirovnali k věhlasnému A. Muchovi. Zda-li je, či není John také takovým záletníkem však nyní ponecháme stranou, což ostatně s hudbou Kvelertak ani nesouvisí. Vše se tedy zdá být stejné, přinejmenším podobné. Deska má před svého zájemce prostřít patřičně adekvátní materiál, který bude co nejvěrohodněji pokračovat v odkazu desky prvotní.
Zde je možná první zádrhel, který mne nelibě doprovází. Příliš mnoho očekávání a slibování si velkolepého díla. Kvelertak dělají muziku, která není náročná a skousnou ji fanoušci napříč žánry. Já to tak tedy určitě vnímám a jsem si jist, že o téhle kapele si popovídám se stejným nadšením s fandou hc scény i s vyznavačem černého kovu. Ačkoliv s blekošema bychom si rozuměli asi jen v případě alba prvního. Deska druhá – nová více otáčí své loukotě v hardcoreu a snad i rock’n’rollu. To by samo o sobě na škodu být vůbec nemělo, ale… Proč to jen kapele nevěřím a nezdá se mi jejich současný zjev věrohodný a pravý? Abych se přiznal, tak sám neznám odpověď. A upřímně řečeno ji snad ani znát nechci. Možná bych se dostal k prachsprostému činu, kterým je vidina peněz a zalíbení se širšímu publiku. Ale to je jen má skromná konspirační teorie, která nemusí mít absolutně žádnou váhu. O co mi vlastně jde? No, zkrátka o to, že kapela, která zněla na své prvotině toliko přesvědčivě a svéprávně, která činila hudbu neznající hranic a míchala na první pohled nemožné, se dnes jakoby topí ve vlastních myšlenkách. Hudba je to stále přímočará a snad i upřímná, ale já jí tu osobitou existenci jednoduše nevěřím.
Celá muzika se nese v rychlejším tempu, kterému vévodí převážně hardcore šlapavý styl a pak rock’n’rollové postupy, coby esence písničkovosti. Onen odér black metalu vyprchává a mísí se s čistým vzduchem, což má za důsledek jeho úplné vytracení. Punc divokosti, kterou měl tento styl albu dodat, je ten tam. Dravost tu sice stále je, ale ne v takovém provedení, které jsem čekal. Pokud ke kapele přistupujete zcela nově, budete nepochybně překvapeni a vřele obejmuti touto živelnou smrští. Deska vám dá nemálo energie a vy si budete přitakávat a notovat refrény. Ono to totiž svým způsobem je úžasně chytlavé a podmanivé. Ono náručí, které vám tak kapela nabízí, je vpravdě vlídné, stejně jako když vás objímá osoba, kterou milujete. Ale Kvelertak si vás na prsou dlouho hřát nebudou a s dobrým úmyslem odhodí do vroucího moshpitu. A teď jak z toho ven?! Většina nově příchozích si vezme tuto cestu za svou a snad si i koupí tričko. Druzí, stejně zklamaní jako já, si sice hlavou zakývou, ale odejdou nijak výrazně nenaplněni větším dojmem. Škoda, přátelé, čekal jsem asi příliš…
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Roadrunner Records
Vydáno:Březen 2013
Žánr:HC / black metal
Maciek Ofstad - kytary
Kjetil Gjermundrød - bicí
Erlend Hjelvik - zpěv
Bjarte Lund Rolland - kytary
Vidar Landa - kytary
Marvin Nygaard - baskytara
1. Åpenbaring
2. Spring fra livet
3. Trepan
4. Bruane brenn
5. Evig vandrar
6. Snilepisk
7. Månelyst
8. Nekrokosmos
9. Undertro
10. Tordenbrak
11. Kvelertak
Kvelertak
Nattesferd
Kvelertak
Endling
Seims
3+3.1
Laibach
Spectre
Bison
You Are Not the Ocean You Are the Patient
Cloak of Altering
I Reached for the Light That Drowned in Your Mouth
The Danse Society
Reincarnated
Shape of Despair
Monotony Fields
Kylesa
Spiral Shadow
Monster Magnet
A Better Dystopia
Sakala
Ívl (EP)
Slovenská blackmetalová kapela Obšar vydala své nové album nazvané Propastnyk. Slyšte na bandcampu.
5.10.2024Uctívání blackers Azarath vydávají remasterovanou verzi ikonického třetího alba Diabolic Impious Evil na CD/LP/MC/DIGITAL u Agonia Records. Digitální ...
1.10.2024Na labelu Papagájův hlasatel právě vychází nové album Malignant Tumour nazvané Maximum Rock'n'roll. V nabídce je kompletní portfolio nosičů - CD / LP ...
30.9.2024Brněnský klub Sibiř se chystá na hutnou nálož zkázy. Mezinárodní doom metalové sympozium kapel Chorosia, Grimms Eye a Depths Above se uskuteční už ten...
29.9.2024Forgotten Tomb vyrazili na turné, kde budou podporovat nové studiové album Nightfloating, které vyšlo u Agonia Records.
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.