|
|
||||||||||
Svět Cryo Chamber patří mezi ty, které čas od času navštěvujeme a kam se s dobrým pocitem spořádaně vracíme. Nijak plánovaně, pěkně podle potřeby. Když už ale přijde doba pro další nášup atmosféricky ambientní produkce první jakosti, je zvonek u dveří toho labelu jedním z prvních, co vytane na mysli. Cinematicky provzdušněný dark ambient je hlavní hudební položkou, která tomuto labelu a napříč jeho edicemi velí. Zároveň to však nemusí být nutně to, co se objeví v hlavní roli každého alba zde vydaného. Možností a nálad je mnoho i v tomto specifickém žánru a nejinak je tomu i u nahrávek vydaných pod značkou Cryo Chamber. Mnoho možností a nálad provází také nové album projektu Flowers for Bodysnatchers. Berme jej tedy jako ukázkový příklad nahrávky, která na to jde více zeširoka. Navíc příklad zcela aktuální.
Ve Flowers for Bodysnatchers se už od roku 2011 realizuje Duncan Ritchie, člověk, jehož další aktivity mi kromě existence projektu The Rosenshoul zůstávají utajeny. To však není zas tak podstatné. Důležitá je informace, že novinka Alive With Scars je album, na kterém se snaží vyjádřit svůj celoživotní boj s nemocí. S roztroušenou sklerózou. Vážné téma a vážné onemocnění, k temně elektronické produkci, kde se to hemží pocity zmaru a těžkopádné frustrace, věrně se hodící. Ať už k tomu člověk přistupuje jakkoli. Duncan se dlouze zamýšlel nad tím, zda podobně svízelnou situaci a pocity z ní pramenící dokáže zachytit a předat, až si uvědomil, že tak podvědomě činil po celou dobu, tedy i na předchozích počinech.
// ...Je to dlouhá cesta a Alive With Scars pokračuje jak ve fyzickém, tak v emocionálním procesu života. Snaží se udržet o krok vpřed a zároveň se snaží omluvit za časy, kdy jsem tuhle hroznou zprávu teprve začal vstřebávat... //
Standardní nabídka alba Alive With Scars se odehrává v rovině pestrého temného ambientu. Jako takový se nemůže spokojit s málem, s jednou linií vedoucí podzemním koridorem. Tahle nahrávka představuje širší paletu nálad, které pořád vévodí jedna jediná - děsivě nalomená. Hudba plyne na pomezí dark ambientu - zlomocně toulavého i melodicky náruživého, drobných orchestrací a industriálně chladného brnění v prstech obou ruk. Industrial pak sám o sobě představuje druhou hlavní položku alba. Logicky pak dopomáhá k vytvoření kombinace životně důležitých pocitů s pocity spjatými s neživou konzistencí. S chladnou realitou pozemské rachoty, jenž jako po mostě převádí mozaiku nálad k jejímu věčnému zatracení v poryvu industrializace. Na místo, kde není čas si stěžovat a vzpomínat, jen podlehnout studené agoníi a přijmout proměnu v necitlivého jedince. Nebo se o to aspoň snažit...
Dny se sčítají jeden za druhým a hlava to ví. Ocitá se na místě, kde se necítí komfortně, v prostoru, kde je tím nejslabším článkem široko daleko. Samotný obal alba to vyjadřuje víc než jasně. Křehká duše zbavená své tělesné schránky hledá azyl v ruině starého domu, kde jistě bezcílně bloudí mnoho dalších. Nalomených i zlomených, přemítajících nad rozpaky o své existenci a vnitřně sežíraných. Čím víc je duše nemocná, tím víc chřadne i tělo, úplně se ztrácí před očima. Je pořád naživu, ale s psychickými i fyzickými jizvami. Až najednou zvolí jediný možný směr, odchod do starého rozbořeného domu, skrytého před okolním světem.
Alive With Scars je velmi reálnou osobní zpovědí. Konceptem, který celou problematiku skutečně věrně vystihuje a hudebně doprovází. Každá skladba má své opodstatnění a každý tón svou hloubku a návaznost. Každá ukazuje daný kousek příběhu, už její název je určující. Hudební doprovod pak vše dokonává a vysílá finální signál. Tak jako je slyšet špetka naděje a snaha o nadhled, tak je slyšet i neúprosná tíživost diagnózy a rozplynutí se duše v nestabilních stěnách. Je to jako odchod na věčnost, ale ten to sám o sobě není. Je to krutý osud, jenž byl předurčen. Sám si jen těžko tyhle vnitřní pocity umím představit, ale způsob jakým se mi jeho zvuková podoba snaží vše přiblížit, mě naprosto oslovil a já se zase snažím o maximální pochopení. Alive With Scars je jednou z výstavních nahrávek labelu a přesahující dark ambientní muziky vůbec.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Cryo Chamber
Vydáno:Březen 2019
Žánr:dark ambient / industrial
Duncan Ritchie - koncept, elektronika, design
1. A Heart Less Darkened
2. Looking For Bernard Herrmann
3. Shiraz And Suicide
4. Vertigo
5. Blood In Her Mouth - Rain On Her Birthday
6. Human Demon
7. The Scar Entombed
8. And Then, Silence
9. We Are Like We Never Were
Flowers For Bodysnatchers
Infernal Beyond
Flowers For Bodysnatchers
Aokigahara
Dogma Inc.
Blacksun Flowers
The 3rd and the Mortal
Memoirs
Corpus Diavolis
Apocatastase
At the Altar of the Horned God
Through Doors of Moonlight
Mantra
Laniakea
1914
Eschatology Of War / Für Kaiser, Volk Und Vaterland
Skjult
Progenies ov Light
Moonsorrow
Varjoina Kuljemme Kuolleiden Maassa
Kampfar
Ofidians Manifest
Slovenská horor punková kapela The Karnsteins vydává právě dnes své nové EP s názvem Three Kings of Terror, a to na digitálních platformách a na CD. O...
30.3.2023Ku příležitosti vydání nového EP Om Kali Maha Kali odehrají domácí Cult of Fire dva koncerty, jeden v Česku a jeden na Slovensku. Na obou z nich budou...
28.3.2023Po vynucené koncertní přestávce a doplnění sestavy o rytmickou sekci se na pódia vrací domácí kapela Nocturnal Pestilence, konkrétně na pódium klubu K...
28.3.2023Vydatný tříhodinový rozhovor s Jirkou "Desed" Sedláčkem z Dark Gamballe a Trny & Žiletky v podcastu Noir Talk sledujte ZDE.
28.3.2023V temnou kryptu jako ze starého RPG se na Zelený čtvrtek promění dejvická Klubovna, aby nabídla útočiště fanouškům dungeon synthu, středověku a black ...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.