|
|
||||||||||
Přiznám se, že stejně jako mě baví industriální scéna se všemi jejími elektro bizarnostmi, stejnou měrou si užívám i agresivní horory, kde se prohání monstra a řvou dámy (nejlépe) ve spodním prádle. Mám ale speciální, velmi osobní vztah k hororům, které se odehrávají ve vesmíru, kde – jak známo – můžete křičet, jak chcete, ale nikdo vás neuslyší. Kde jen se tato věta vyskytla? Není to tak těžké uhádnout, pokud napovím, že se jedná o asi nejslavnější a nejlepší sci-fi hororovou sérii všech dob. Já vím, že tohle má být recenze hudební, je to ale retro a jak už to u takových recenzí bývá, pravidla ukecanosti a osobních zážitků tu vítězí nad formou. Tedy, že tohle nemá tak jednoduše stavitelné hranice a že autoři píšou většinou o deskách, při kterých jim v hlavě vyvstávají zážitky tak silné, že mnohdy přehluší vše ostatní. Takže? Meze se nekladou.
Kde že jsem to skončil? Ale jasně, u Vetřelců. A taky bych rád pokračoval i ke druhému filmu, ze kterého kanadská veličina Front Line Assembly v roce 1999 čerpala. Ten film točil v té době ještě dost neznámý břídil Anderson hned potom, co mu jako zázrakem narostl kredit díky předchozímu snímku Mortal Combat. Ano, řeč je o Event Horizon. Tyto dva snímky jsou skutečně slyšet v eponymním díle FLA, díle, na něž se poměrně zapomíná a o FLA se začne mluvit vlastně až díky Artificial Soldier a především co se týká singlu Buried Alive. Že to FLA šlapalo už dávno předtím a že ten svůj návrat na scénu mysleli vážně už dávno předtím, k tomu stačí si dobře poslechnout právě tuto desku.
Implode je nelidská věc. Není agresivní, je čistou prací Billa Leeba, v té době jediného hlavního mozku FLA. Rhys Fulber odešel na Hard Wired a FLAvour of the Weak bylo v té době považováno za experimentální směr, úhybný manévr, který nesedl každému. Do říše sci-fi hororu se FLA vrhli po hlavě a nelze jim upřít perfekcionismus, s jakým tu desku dotáhli k dokonalosti. Dnes je u FLA standard to, co kdysi poprvé předvedli právě tady – atmosférou prostoupené skladby s velmi progresivní rytmickou sekcí a čistými vokálními linkami. Nelidskost z Implode čiší do všech stran, protože její epicentrum se pohybuje ve vesmíru. Samply jsou špinavé, zpěv modulovaný, neustále se cítíte stísněni jako v kabině vesmírné stíhačky, drcené přetlakem. A hudba převzatá od Michala Kamena a Jerryho Goldsmithe je hrůzostrašná, dramatická, geniální. Spojení temného industriálního hávu a vesmírné rozmáchlosti obou soundtracků dělá z Implode nadčasovou věc. A to se ještě občasně ozve „pan kapitán“ Laurence Fishburne z Horizontu Události…
Samotná edice Implode je přehlídkou obstojně děsivých fotomontáží, které mají ke sci-fi hororům velmi blízko. Edice je nádherná (stačí mrknout na fotky okolo recenze, kde jsem se pokusil zachytit atmosféru tohoto fyzického balení), radost pro každého sběratele. Podobný kousek jako Amon Tobin a jeho Supermodified. Tyhle desky jsou svým způsobem zvrhlé úplně stejně, ačkoli každá v jiném stylu.
Z materiálů na síti lze vyčíst, že FLA si půjčovali na desku i z dalších zdrojů, které jsem nepoznal. Samply od Massive Attack nebo Fatboye Slima, což dokazuje, že Leeb nezná hranic a začlení cokoli.
Za sebe bych asi nejvíce doporučil zhasnout, osolit si volume doprava a zahledět se oknem nahoru, na hvězdy. A nechat desku působit celou její hodinu. Ten efekt je nádherný.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Metropolis
Vydáno:Duben 1999
Žánr:electro-industrial
Bill Leeb - zpěv, produkce
Chris Peterson - produkce, performance
Jed Simon - kytara
1. Retribution
2. Fatalist
3. Prophecy
4. Synthetic Forms
5. Falling
6. Don´t Trust Anyone
7. Unknown Dreams
8. Torched
9. Machine Slave
10. Silent Ceremony + hidden track Stalker
Front Line Assembly
Echoes
Front Line Assembly
Mechanical Soul
Mindstorm
Confluence
Infer
Aeon of Deathless Blight
The Monolith Deathcult
Tetragrammaton
Origin
Omnipresent
Green Carnation
Leaves Of Yesteryear
Dead Letter Circus
The Catalyst Fire
Death Karma
The History of Death and Burial Rituals part I
LLNN
Unmaker
Battle Path
Ambedo
Crippled Black Phoenix prostřednictvím svého vydavatele zveřejnili další song z chystané desky Banefyre, a to skladbu s názvem Bonefire. Zájemci slyšt...
9.8.2022Brněnská kapela Ybca zveřejnila druhý videoklip náležící desce Voholte je!!!, a to ke skladbě Čórkaři ze štatlu - vizte ZDE. Pokud jde o věci příští, ...
8.8.2022V rámci v titulce uvedeného tour představí svou novou muziku kapely Vanguard (CZ, modern death metal) a April Weeps (SK, melodic gothic metal), rozpis...
8.8.2022Nová deska Heiden pojmenovaná jako Andzjel vyjde 11. listopadu 2022 na labelu Magick Disk Musick, a to jako CD v provedení super jewel case, jako čern...
4.8.2022Ve dnech 19. a 20. srpna proběhne v areálu Výstaviště Zahrady Čech v Litoměřicích 10. ročník festivalu Death Coffee Party, který jako hlavní tahouny n...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.