|
|
||||||||||
Gravesend je nová kapela z New York City, která se zhlédla v exhumaci patřičně zatuchlého metalu. Špinavé ruce si v něm podává starý death-doom, black i grindcore, a to v solidně nehumánní podobě. Do této svérázné prezentace bordelu kapela sem tam přimíchá pár zvukových efektů, vzpomene si na stará pravidla krchova, kde se mají vracet konve na místo a pak se někde v rohu ulice poblije, protože dojezd zkrátka nesedl. Metody, které se bežnému obyvateli města eklují a osud odpadlíků, po kterých se každý sveze a nadá jim do žebráků, to je Methods Of Human Disposal.
Debutová deska Gravesend je zhudebnělá špína, odvrácená strana světel velkoměsta. Houfy krys (jsou vážně slyšet), pokálené podchody a směs fetek a alkáčů, kteří se naposledy myli někdy před x týdny a teď už toho stejně nejsou schopni. Jedním slovem hnus, ale protože nejsou Gravesend ze stejné padlé latríny jako hrdinové jejich příběhů, hudebně je to sice rychta, ale přehledná a groovy. Žádné zatáčky a kotrmelce, ale přímý pohled do očí a když ho opětujete, následuje kemr do dlaně a ruka na to.
Přes všechnu zatuchlost ovšem působí Gravesend jako svěží a s tikem modernisty podávané menu. Je pěkně ostré, ale o nějaké nechutnosti nemůže být řeč. Jde o poslechově věrné ohraničení míst, kam chodí chrápat špína ulic. Mrkneme se hodně blízko, ale držíme se opodál. Kdybych měl tu pouliční směsku blíže pojmenovat, asi si půjčím kus zetlelé i vyčištěné surovosti od Anaal Nathrakh, trochu pravého kanálnictví a totálního prasáctví od Revenge a taky závan trouchnivějících kobek doomové dřevnosti ze staré domácnosti Asphyx. To jsou samy o sobě úplně odlišné kapely, ale jako by se jejich světy v podání Gravesend přece jen trochu střetávaly. Každopádně tohle přiblížení berte s rezervou, je moje. Jistě se najde džentlmen s daleko pokurvenějším přirovnáním, které zafunguje lépe. Možnostem se meze nekladou.
Label 20 Buck Spin opět potěšil, když vytáhl na světlo tuhle v podzemí skrytou chuť po přijatelně nemocném světě bezďáků. Podobně příjemné chvění jsem naposledy cítil při poslechu první desky Skeleton. Ale ti jsou přece jen víc epic sekerníci a s větrem ve vlasech. Gravesend se z města ne a ne vymotat, jejich rána bývají pouze kalná, natož aby opěvovali staré hrady a přízraky chodící v noci po hradbách. To je blbost, jejich místo je zkrátka ve stínech mrakodrapů. Na Methods Of Human Disposal se to houpe, přelévá, vzteká i buší tyčí do betonové zdi. No aby ne, když došlo vejno a někdo mi přes noc odjel s košíkem plným dobrot. To přece nebudu skákat dva metry vysoko, že...
Debut Gravesend je 27 minut přehledné ukrutnosti, kde se dá najít to hnusné i to hnusně příjemné. Na omak asi ne, ale jinak je ta podzemní krypta kapely poměrně hezky stavěná. Hezky to odsýpá a je dobře promícháno ostřejší jádro s tím pomalejším a doomově defektnějším. Navíc mám rád, když se u podobné produkce nešetří s různými mezihrami a proslovy, takže když tady občas padnou, hodí se to. První deska Gravesend je prostě krátká a intenzivní kalba současnosti, která možná páchne močí z obechcaných zdí, ale zároveň blaží tím svým úhlem grind-metalu, který vás pohoupe i popadne za přirození v jednom. Klid před bouří se nekoná, bouře jsou Gravesend.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Lomikar / 8.5.21 19:04odpovědět
Dneska mám od rána hlavu v hajzlu a hřbitovní prasopal je přesně ta kombinace slov, kterou jsem potřeboval slyšet. Díky! Album už nejakou dobu najíždím a musím říct, že je to ideální soundtrack k tomu, když tě pobodává bezďák rozbitou flaškou.
Label:20 Buck Spin
Vydáno:Únor 2021
Žánr:black / death / grindcore
A - zpěv, kytara, synťáky
S - baskytara, vokály, synťáky
G - bicí
1. Fear City
2. STH-10
3. Methods of Human Disposal
4. Ashen Piles of the Incinerated
5. End of the Line
6. Subterranean Solitude
7. Unclaimed Remains
8. Verrazzano Floater
9. Eye for an Eye
10. Trinity Burning
11. Needle Park
12. Absolute Filth
13. The Grave's End
14. Scum Breeds Scum
15. Concrete Feet
Kaviar Kavalier
Hairy Hairy
Greedy Invalid
Anna
Shadows
Shadows (EP)
Djevel
Saa raa og kald
Arkona
Slovo
Khonsu
Anomalia
Thorns Of Grief
Anthems To My Remains
Lilium Sova
Lost Between Mounts And Dales / Set Adrift In The Flood Of People
Ragnarok
Collectors Of The King
Nile
What Should Not Be Unearthed
Coal Chamber
Coal Chamber
Sedmý ročník Front Line Festu proběhne 28. března v pražské Modré Vopici a o den později v Brně, v klubu Melodka. Na obou akcích se můžete těšit na po...
1.2.2025Pestilence představují nového kytaristu. Stal se jím Max Blok (Alkaloid, Dark Fortress), který nahradil Rutgera van Noordenburga. Pestilence v současn...
1.2.2025Polský sólo black-metalový projekt Pusta Noc debutuje s koncepčním albem Speculo Magicas (2025), které zhudebňuje legendu šlechtice Twardowského, co z...
1.2.2025Řecká psychedelicky-rocková kapela Naxatras vydá v únoru na Evening Stars Records své nové album pojmenované lakonicky V a při té příležitosti zveřejn...
31.1.2025Finští melancholici Hanging Garden vydají pod Agonia Records 14. března nové EP The Unending. Z něj nyní coby ochutnávku pouští do světa singl se skla...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.