|
|
||||||||||

Čtveřice Fishartcollection hraje muziku ovlivněnou hardcorem i metalem, muziku ostrou, plnou složité rytmiky, kytarových breaků a povětšinou expresivního řevu. To jen tak na úvod k desce celkem neznámé slovenské kapely. Oproti tvorbě mnohých žánrově spřízněných kolegů se dočkáte jen minima melodických pasáží, převažuje tvrdost, agrese a abraze posluchače, kořeněná snad až humorným nadhledem, který se line celou nahrávkou, tu a tam se objeví a zbourá představy o kapele, která se bere nadmíru vážně. A to je milé.
Album je do značné míry kytarová kakofonie, opětovně tvrdící fakt, že dnešní muzikanti (upraveno - pozn. red.) jsou extrémní dříči trénující každou volnou chvíli, anebo že studio používá slušný software. Věřím v první. Z kostrbatých rytmů a rozsekaných riffů, kde pravidelnost a harmonie mají své místo až kdesi vzadu v poslední lavici, se občas vynoří zajímavě seskládaná pasáž, ať už jde o vícehlasý vokální přednes, linku foukací harmoniky, nebo zaznamenané a do skladeb naroubované promluvy (asi) členů kapely (asi) z nahrávacího studia. Tyhle zdánlivé drobnosti dělají jinak náročnou a posluchačsky nepřívětivou desku poměrně uvolněnou, hravou a kapelu ukazují v příznivém světle nadhledu a lehounké ironie.
Hudební agrese je náležitě doplněna snahou o symbioticky fungující zvuk (podobný pocit jsem svého času měl i z kolegů Čad) a stejně jako „Ťažký kov“ je i deska „In Oil“ zkomprimována velmi drastickým způsobem, bohužel, což samozřejmě zvedá volume alba, ale zároveň jej činí nepříjemným a v podstatě neposlouchatelným. Album jsem zkoušel poslouchat pečlivě na hi-fi aparátu a došel jsem k druhé skladbě, než jsem si přiznal, že čas chci trávit s hudbou a ne s rámusem a desku vypnul. Mohl bych dlouze psát o tom, proč toto album nepovažuju za hudbu, ale stručně: nahrávka je velmi plochá, nepřehledná, nesmyslně nastavenými kompresory sjednocená na jednu deptající úroveň. Je třeba si uvědomit, že skutečná hudba takto NIKDY ZNÍT NEMŮŽE. Při natažení do softwaru se při přehrávání ukazatel peak metru v podstatě nepohne od 0 dB, průměrné RMS je kolem -5 dB, vizualizace stop vypadají jak stolové hory... Abych to neprodlužoval, tahle nahrávka je dělaná pro mobilní telefony, poslech na čemkoliv lepším považuju za sebepoškozování.
„In Oil“ vyšlo na CDčku zabaleném v rozevíracím obalu z měkkého papíru, texty jsou vytištěny a přiloženy na kancelářské A4 a alespoň pro média je přiložen promo dopis sympatického obsahu bez pravopisných chyb. Celek proto působí poměrně slušně a o to víc mě pak mrzí, že jinak povedená nahrávka je degradována post-produkčními úpravami popsanými výše. Oběť doby.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:vlastní vydání
Vydáno:Září 2013
Žánr:metalcore / crossover
Jozef Zachar - kytara
Jozef Slovak - bicí
Roman Liska - baskytara
Peter Hija - zpěv
hosté:
Mario "Majco" Gajarsky - kytara, zpěv
Denis Bango - klávesy, zpěv
Jakub Danis - foukací harmonika
1. Stop the Sunrise
2. Swan Song
3. Follow
4. Summer Deceives
5. Dancer on the Rocks
6. Hangover of Life
7. Whisper in Terror
8. Best Solutions
9. The Little Match Girl: Part I
10. The Little Match Girl: Part II
11. Pressed to the Wall
12. Poisonous Nicole

Fishartcollection
Pretlak (EP)

Deicide
To Hell With God

Wesenwille
III: The Great Light Above

Fleshless
Slaves Of The God Machine

Esoteric
Paragon of Dissonance

True Black Dawn
Of Thick-Circling Shadows

Brutus
Unison Life

Caïna
Christ Clad in White Phosphorus

Brant Bjork
Mankind Woman

Melvins
(A) Senile Animal

Aūkels
Ebwaidilīsnā
Brněnská cyber-punková kapela Plague Called Humanity po dlouhých šesti letech přichází s novou muzikou, a to singlem Obey. V podobě videoklipu můžete ...
28.11.2025Domácí elektro-metalová kapela Mean Messiah zveřejnila nový singl Death Is On My Side, ke kterému pod režijním vedením Pavla Monroe Kohouta vznikl i v...
27.11.2025Americké death metalové trio Malefic Throne streamuje svůj debut The Conquering Darkness, který vychází 28. listopadu u Agonia Records. Poslechnout si...
25.11.2025Legendární Pestilence přivítali nového basáka. Stal jsem jim Dario Rudić (Inceptor, Firmament), který nahradil Roela Källera.
24.11.2025Kopřivnická atmo-sludge/post-metalová kapela Archetyp v těchto dnech vydává svou novou desku Bardo, na které najdete šestici koncepčně propojených skl...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.