|
|
||||||||||
V katalogu Detroitského vydavatele Small Stone Records se čas od času vyplatí zapátrat, obzvlášť pokud máte rádi stoner rock. Není tomu tak dávno, co kolega zde na Echoes psal o čtvrté řadovce Sasquatch, dnes zamíříme zpátky do Evropy a konkrétně do Švédska, odkud pochází parta Greenleaf.
Strůjcem všeho kolem GL je jistý Tommi Holappa, kytarista jinak angažovaný především v lehce metalovějších a s GL výrazně propletených Dozer, kterému už od počátku sekunduje na baskytaru Bengt Bäcke. Obsazení na ostatních postech se v průběhu let mění, konkrétně mezi předchozí deskou „Nest of Vipers“ (2012) a tou aktuální nezůstal kámen na kameni. A změna souboru evidentně prospěla, protože nahrávka „Trails & Passes“ je velmi zdařilá.
Trochu zorientovaným posluchačům novinka jisto jistě připomene snažení jejich krajanů Graveyard, kteří již svou druhou desku vydali v Německu u Nuclear Blast, takže se o nich psalo celkem hodně. Podobnost tu je, nepopírám, GL smrdí retro hard rockovým feelingem na sto honů, k takové „Hisingen Blues“ zmíněných Graveyard nemají vůbec daleko a podobnost loga na obalu je vlastně tím nejméně podstatným průsečíkem.
Výraznou předností „Trails & Passes“ jsou skvěle napsané skladby, které fungují naprosto přirozeně a elegantně, a jejich následné seskládání na albu. Rytmicky přímočaré věci jsou prokládány baladičtějšími kousky, deska v jeden moment skvěle šlape (což by rocková nahrávka tak nějak měla) a následně vás pohoupe na vlně příjemných kytarových a vokálních melodií, které ale nejsou přeslazené a zavčas dokáží vyklidit pole pro energickou pasáž. Dokonalá kombinace všeho je ukryta v titulní skladbě, která je asi tím nejlepším, s čím se na nahrávce můžete potkat, takže její zařazení na poslední místo tracklistu lehce překvapí.
Z mého pohledu jsou si GL nejjistější v pomalejších písních, které ve mně probouzejí zvláštní pocit melancholie a současné radosti ze života, přímo touhy po životě. Něco jako když čtete Saroyana. Nebo posloucháte sólovky od Branta Bjorka. Ať už jde o „Ocean Deep“, „Depth Of The Sun“ nebo decentně psychedelickou „With Eyes Wide Open“, GL bez problému dokazují, s jakou lehkostí dokáží napsat skvělou skladbu a to jsme ještě nedošli na konec desky a k výborné věci „Bound To Be Machines“ a ještě lepší a již zmíněné „Trails & Passes“. Do kategorie nelichotivých poznámek řadím pouze tu směřující ke zbytečně přetlakovanému zvuku a pak onu podobnost s krajany Graveyard. Do kategorie „nutno zajistit“ pak gramodeskovou edici, která vyjde v Německu na začátku května.
Chvíli to trvalo, ale vinyl došel a jak se říká, bylo to "za pět minut dvanáct". Na Bandcampu vyprodáno, české distribuce mlčí a pár kousků lze sehnat snad už jen na Discogs. Edice pro gramofony je celkem jednoduchá, simple obal, černá papírová kapsa, ale s antistatickou vložkou (což je celkem vzácnost), samotná deska v těžším, transparentně oranžovém provedení. Přes všechnu skromost se na zadní stranu dostaly texty a všechny další podstatné informace (tzv. "credits"), a to je milé. Zvukově deska odpovídá dnešní době, bez debat se tlačilo hodně nahoru a zkreslení ke konci je slyšitelné, i když nijak výrazné.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Ruadek / 15.4.14 8:14odpovědět
Tak tohle je hodně příjemná věc, která mě v poslední době docela chytla. Každopádně ony pozitivní pocity z toho, že mě z té hudby "baví život" zažívám spíše u nového počinu Kamchatka. Ten mi sedl ještě o fous víc.
Label:Small Stone Records
Vydáno:Únor 2014
Žánr:stoner / hard rock
Bengt Bäcke - baskytara
Sebastian Olsson - bicí
Tommi Holappa - kytara
Arvid Jonsson - zpěv
1. Our Mother Ash
2. Ocean Deep
3. Equators
4. Depth Of The Sun
5. Humans
6. With Eyes Wide Open
7. The Drum
8. Bound To Be Machines
9. Trails & Passes
Greenleaf
Echoes From A Mass
Greenleaf
Rise Above The Meadow
Five Seconds To Leave
Nina Who Wasn't
Antimatter
Fear of a Unique Identity
Ihsahn
After
The Ocean
Phanerozoic II: Mesozoic | Cenozoic
Meshuggah
Koloss
Område
Edari
Root
Kärgeräs - Return from Oblivion
Testament
Brotherhood of the Snake
From The Vastland
Daevayasna
Po vynucené koncertní přestávce a doplnění sestavy o rytmickou sekci se na pódia vrací domácí kapela Nocturnal Pestilence, konkrétně na pódium klubu K...
28.3.2023Vydatný tříhodinový rozhovor s Jirkou "Desed" Sedláčkem z Dark Gamballe a Trny & Žiletky v podcastu Noir Talk sledujte ZDE.
28.3.2023V temnou kryptu jako ze starého RPG se na Zelený čtvrtek promění dejvická Klubovna, aby nabídla útočiště fanouškům dungeon synthu, středověku a black ...
27.3.2023Plzeňští Radosta chystají nové album Dvanáctisměna a první singl Operní mistr Bílek už je venku. Video ke skladbě se záběry ze studia sledujte ZDE.
24.3.2023Goregrindová kapela Sick Sinus Syndrome vydává na značce Obscene Productions své druhé album nazvané Sick Sinus Syndrome. K dispozici bude na CD a MC ...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.