Hissing - Permanent Destitution

HissingPermanent Destitution

Victimer15.11.2018
Posloucháno na: notebook / minivěž / phone
VERDIKT: Je to krátké, neschopné chůze, leze to za nehty a našlo to smrt blízko nevábné fabriky. Tak chcípou Hissing.

Znáte ten pocit, když vaše tělo tíží fyzická bolest a bude trvat hodně dlouho, než se jí nadobro zbavíte? Čistě pocitově něco na ten způsob produkují mlaďoši Hissing. Něco, co vás sžírá, oslabuje a co nad vámi nakonec zvítězí. Když se navíc vyrojí pochybnosti a hlavu ovládají deprese, je těžké se bránit. Čistě pocitově. Liší se jediné - tahle nemoc není dlouhá, je to rychlý proces.

Poslední dobou si v nemravně obskurní hudbě docela libuji. A právě stírané hudební těleso za nemravné určitě považuji. Znovu jsem po čase zabloudil do stáje Profound Lore a sotva jsem začal snášet útlak zbrocený krví z lesa - Infernal Coil, narazil jsem na další surové sdružení jménem Hissing. Tříčlenný deathmetalový vrtoch ze Seattlu, kde se počasí bůhvíjak nedaří a na hudbě kapely to zanechává své stopy.

Hissing hrají disonantně načernalý death metal, sonicky znehybňovaný a s touhou se ze svého patvaru prorvat ven. Ale nejde to! Ke slovu se dostanou i stravitelné momenty, ale není to nic, po čem by nezůstával hnusný zápach v ústech. Hissing jsou odporní a umí se ve svých sračkách brodit. Místy se jejich hnus zastaví na místě, kdy opřený u plotu civí do prázdnoty a zhusta se nedechuje. Jako by z něj právě vyprchala poslední známka života.

Permanent Destitution je debut řízený kakofonními chámody vedoucími z bažin otupění, kdy zatěžkaná disharmonie bere osud na svá bedra a netlačí kapelu do vysokorychlostních otáček. Jen někdy. Má rudo před očima, ale její bahenní osud svírá doomový kal a blackmetalová infekce, která nepřišla přímo z lesa, ale nejspíš se dostala ven rýhou pod dveřmi léčebny schované na konci města. Tohle album zdobí nihilismus, pocit odcizení, industriálních ozvěn z nedalekého provozu, kde do tmy zírají obrovská sila, která nebudou sloužit pouze k zaskladnění krmiva nebo cementu. Bude tam něco horšího... Něco, co protíná tmu chladně necitlivým ruchem.

Třicet pět minut jisté zvrhlosti, která nijak závratně neuhýbá ze zaběhlých tradic hnusu, přesto její realizace zanechává slušné ohlasy. Pohladit tu neurčitost a neuchopitelnost provází pořád stejné mrazení. Někdy záhy vyprchá, jindy se vrací a neopouští nás. S Hissing se drží a celkové pojetí ve mně zanechává slušný dojem dobře zvládnutého bordelu, který se možná nevymyká, ale to své si odplive.