|
|
||||||||||
Havířovské kapele Ill Crow vyšlo druhé demo už v loňském roce, ale dostávám se k němu až v těchto dnech, respektive k napsání recenze, album mám doma už někdy od zimy. Občas se prostě věci nevyvíjejí tak, jak by se na první pohled mohlo zdát ideální. Otázkou zůstává, jestli tomu je někdy jinak a jestli by to tak bylo dobře.
I když jsem v úvodním odstavci použil slova „vyšlo“, není to formulace úplně přesná a správně bych měl napsat, že si jej kapela vydala sama vlastním nákladem. Jako správné demo dnešní doby, kdy už jsou kazety zaplať pánbů minulostí, je nahrávka vyvedena na vypáleném médiu s papírkem z běžné tiskárny, který supluje funkci bookletu. Pokrok pokročil. Kromě titulní strany, která při zběžném pohledu působí dojmem pěkné přírodní scenérie, obsahuje tištěný materiál ještě jednu stranu s tracklistem a nějakými odkazy na stránky a profily kapely. Pohled detailnější mluví cosi o nejasné logice lesa „rostoucího z hladiny vodní“ (myšlenku jsem opravdu nepochopil) a absenci jakýchkoliv dalších informací, které by alespoň v přiměřené míře objasnily původ a textový obsah těch třiceti minut muziky.
Na demo celkem solidní porce minut. Do zapomenutých sfér vás uvede klávesové intro nazvané Forgotten Spheres, které může znamenat leccos a leccos rovněž uvozovat. Poslouchá se hezky, čekám, co přijde následně. Rotten Orchids From The Underworld je první plnokrevnou skladbou a v podstatě prozrazuje mnohé, s čím se posluchač během následujících minut setká. Hned v úvodu se rozehraje více méně black / heavy metalový kvapík silně podbarvený klávesami a začne svůj divoký rej s jen několika málo chvilkami oddechu. První problém, který praští do uší hned od samého začátku, je zvuk nahrávky, který dává jasně a výrazně pocítit, že posloucháme demo. Nejpodivněji zní asi baskytara, jejíž tepot mi sice připomíná Fieldyho basu v Kornech, ale do srovnání bych se rozhodně nepouštěl. Vůbec nevím, dá-li se v případě tohoto materiálu mluvit o nějaké produkci nebo mixu, ale demo je demo a je třeba to tak brát.
Výše zmíněná skladba společně s následující Bloody Witch utíkají poměrně rychle, mnohdy mi podbízí melodické motivy takových Cradle Of Filth někde z desky Damnation, ale jinak se jedná o poměrně dobře poslouchatelné záležitosti. Mírného zvolnění se dočkávám ve čtverce Desolate, kytary se převalují o poznání líněji, basa opět tepe jednoduchý rytmus a bicí dále odvádí jednoduchou práci, nic složitého se nevymýšlí. Poměrně zajímavý prvek je dost krkolomně vložen ke konci skladby, kdy se rozjede vesele skočná část jinak nevýrazné kompozice podpořená flétnou; na koncertě to musí být trhák. Pětka Battlecry je opět jedna z rychlejších skladeb, svižná, pádivá jízda, která mi ale přijde trochu zbytečně natáhlá a kompozičně neučesaná. Především onen sólový mini-výpad kytary někdy v polovině skladby podpořen tragickým zvukem trhá uši. Závěrečná Age Of Fire by ambice měla. Zajímavá skladba, s výraznými klávesami (v úvodu téměř táhnou rytmiku), povedenými, i když už slyšenými melodiemi a v součtu dobrým tahem na bránu. Celkový dojem mírně oslabuje druhý zpěv a opětovně krkolomná kompoziční celistvost, ale závěr opět podpořený flétnou je výborný, s houpavou rytmikou a dobrou atmosférou. Konec by se tedy povedl.
Máme tu dva pohledy – jeden plný mých poznámek a postřehů uvedených výše a jeden tvářící se mírně výmluvně a hovořící něco o demu. Pravda, pravda. Přesto budu tentokrát nehodný, protože se nemůžu zbavit dojmu, že z téhle desky šlo vytáhnout podstatně víc. Vyladit kompozice, ušetřit nějaký ten krejcar, zamakat na zvuku (black metalem bych to tentokrát neomlouval), vylisovat nějakých pár kousků, vyrobit slušné balení a nazvat toto dílko minimálně EP ... a pak na koncertech prosebně koukat a za kilo prodávat. Radí se to dobře, je mi to jasné.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:DIY
Vydáno:Říjen 2010
Žánr:black metal
1. Forgotten Spheres
2. Rotten Orchids From The Underworld
3. Bloody Witch.
4. Desolate
5. Battlecry
6. Age of Fire
Sóley
We Sink (reedice)
Disbelief
Protected Hell
Tosiro
Postila
Manes
Slow Motion Death Sequence
Hadit
With Joy and Ardour Through the Incommensurable Path
Mouth
Floating
Naurrakar
Epilog lidstva
Gravety
Into The Grave
The Spacelords
Water Planet
Hakka Muggies
MDCCXLVI
Tamás Kátai
Slower Structures
Z nadcházející desky Holocene (vychází 19. května na Pelagic Records) byl právě vypuštěn další singl, videoklipem opatřená skladba Sea of Reeds. Aktu...
17.3.2023Jako předzvěst nového alba Black Medium Current (14. dubna) hodili avantgardní Norové Dødheimsgard do éteru novou skladbu Abyss Perihelion Transit. ZD...
16.3.2023Polští začernalí experimentátoři Entropia streamují své nové album Total (link), které vychází 17. břena pod značkou Agonia Records.
16.3.2023V pátek 26. května se v Dejvické Klubovně odehraje benefiční koncert pro neziskovku Pohoda, která už 25 let pomáhá lidem s mentálním postižením. Zahra...
15.3.2023Domácí vydavatelství Dead Maggoty Productions hlásí nová vydání, čtěte níže:
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.