Impious Baptism - Wrath of the Apex Predator

Impious BaptismWrath of the Apex Predator

Garmfrost21.5.2013
Zdroj: mp3
Posloucháno na: Philips MCD183, Koss Porta Pro
VERDIKT: Stará metalová podstata čiší z každého cinknutí činelu. Pravé černé podzemí podané zkušeným muzikantem. Je to vzpoura proti konvencím a hlavním proudům. Brodíme se v hlubokém undergroundu, ale na výborné úrovni. Myslím, že každý fanda starého metalu musí být spokojený.

Australský one man projekt IMPIOUS BAPTISM musí udělat radost každému fandovi starobyle znějícímu peklu na pomezí chrastícího deathu s velkým vousem thrashe a staroškolského black metalu s pořádnou heavy atmosférou. Představitele bezbožného křtu není potřeba znalcům undergroundové scény nijak moc představovat. Jarro Raphael je dosti činný rarach a jeho jméno můžete nebo jste mohli vidět v seskupeních jako DESTROYER 666, DESTRUKTOR, TOXIC HOLOCAUST atd. Taky se mihl v koncertní sestavě řeckých ZEMIAL. Ten výčet by byl širší, ale to si každý najde sám a hlavně to není tak podstatné.

Loni už IMPIOUS BAPTISM vyšla dvě EP, která jsem ale neslyšel. Toto je moje první setkání s tímhle projektem a musím říct, že je to setkání parádní. Netvrdím, že nic z toho, co se mi zde předkládá, jsem neslyšel. Vše od atmosféry, přes techniku, postupy až po výslednou zuřivou temnotu lze vystopovat v dávné minulosti metalu. Ale onen zápal je upřímný a to se cení.

Nebudu škarohlíd a nebudu IB přirovnávat k různým sebrankám, které na desce slyším. Spíš je pro mě důležité, že v tom slyším onen původní duch. Ono nepopsatelné, co se nedá okopírovat. Dnes je old school módou a mnoho kapel se k němu vrhá a dělá z něj trend. Ne tak IB. Při poslechu mi připadne, jako bych se ocitl zpět v čase. Jednoduše z toho zapáchá ten správný metalový duch. Ničím nekomolený rouhavý metal s chaotickými sóly a zběsilými bubny, které nejsou ty nejrychlejší, ale taky pěkně uhání. Rytmické kytary jsou - jak už jsem psal - chrastivé, až mám místy pocit, že poslouchám starou švédskou bandu. Basa je schovaná a nevýrazná. To ale tenkrát takhle dělal kdekdo. Takže spíš očekávejte doprovodný nástroj, který vymyslel a vytvořil kytarista. Nenávistný hrdelní řev není nijak ojedinělý, je zaměnitelný, ale svoji úlohu zvládá na jedničku. Plusem nahrávky je taky příjemná délka, která přesahuje čtyřicet minut o dvě minutky a půl, jak se sluší na nářezovou desku. Textově jsou IB - jak už napovídá název kapely - plni rouhání, bezbožnosti a satanismu. Přes pohřební obřady, evokace Lucifera, rituály, se dostaneme až k chrámům černé magie. Obskurno a blasfemie doslova kape z každého tónu. Toto je vztek starého vlka, který už nevrčí, ale rozhodl se trhat a zabíjet. Určitě tak neočekávejte chladný black metal bez citu. Toho zlého je zde plno. Jarro se nemaskuje válečným malováním, ale hrdě stojí v křiváku s pyramidami a nábojovým pásem. Holt stará škola.

Když to shrnu, vychází mi velice sympatická nahrávka, která sice nepřináší naprosto nic nového a výkony taky nesrší ničím převratným, avšak nabízí něco, co už ztratil leckterý starý harcovník. Tím nepostradatelným je původní metalové srdce. Je to vzpoura proti konvencím a hlavním proudům. Brodíme se v hlubokém undergroundu, ale na výborné úrovni. Myslím, že každý fanda starého metalu musí být spokojený.