|
|
||||||||||
Nasměrovat své umělecké ambice do folkových vod se jeví tak trochu jako sázka na jistotu, s níž se nedá trefit vedle, tedy alespoň ne moc. Ines Brodbeck, zcestovalá Švýcarka s kubánskými kořeny po svém otci, absolventka Basilejské konzervatoře, k rozhodnutí vydat se na dráhu muzikantky na volné noze dospěla zřejmě z jiných pohnutek, než zajištění pravidelného přísunu likvidních prostředků k proplácení složenek, nicméně chopit krk kytary, obklopit se schopnými muzikanty, kteří dokáží vyloudit z rozličných nástrojů více méně exoticky znějící tóny, decentně rozhoupat zbytečně nespěchající rytmus a celé nechat volně plynout není v zásadně nic pobuřujícího, vlastně jde o celkem fajn přístup, proti kterému nemám vážnějších námitek.
Zmíněný model si dozajista své příznivce najde, to je bez debat. K zaujetí širšího spektra posluchačů je ovšem zapotřebí víc, než pouze řemeslně velmi dobře odvedená práce. A právě zde se dotýkáme největší, nikoliv jediné, bolístky celé záležitosti dle promo materiálů velmi originálně pojmenované „Mystic Americana Desert Pop.“ Jakoukoliv nadstavbu „obstojného řemesla“ hledám bohužel marně. Většina skladeb postrádá výraznější motiv, který by dokázal posluchače vytrhnout z letargie. Ines se většinu času brodí od nikud nikam a pokud na povrch vyplave slibně se rozvíjející linka, tak jako v úvodu Rising Sun, vzdáleně evokující velikány Dead Can Dance, skončí přesně tam, kde začala, utopená v tichu a zapomnění. Je mi jasné, že prvotním záměrem nebylo stvořit hudbu plnou zvratů, objevných, netradičních postupů a technických fines. Ale jestliže se někdo rozhodne drnkat na strunu citu, prožitku, potřebuje zákonitě probudit na straně příjemce emoce, ideálně pozitivní, což se zde bohužel příliš nedaří. Veškerá snaha vyznívá, i přes znatelné úsilí, ploše a jalově. Je možné, že jsem pouze cynický, citově vyprahlý ošklivák, ale také je možné, že si Ines ukousla prostě jen moc velké sousto…
Jako jeden z mála světlých bodů v rámci celkového kontextu vnímám zakomponování španělštiny – zde se Ines pohybuje jistě a bez zaváhání, nicméně v případě anglicky zpívaných pasáží je situace o poznání horší. Tvrdá výslovnost, navíc umocněna ne příliš poutavými texty, veškerou mystiku spolehlivě posílá kamsi hluboko pod drn. Předposlední Nothing To Do With You zaujímá v tomto ohledu pomyslné smutné první místo. Situaci zrovna nezachraňují ani tři instrumentálky fungující spíše jako nedotažené vycpávky hluchých míst, než plnohodnotné články řetězu. Nejvýraznějším momentem alba pak bez větších výhrad a ošívání volím potemnělou Prophet, která i přes svou jednoduchou stavbu nepostrádá příjemně mrazivou atmosféru a jisté kouzlo, jehož se jinde zoufale nedostává. Lví podíl na plusových bodech má především přítomný hlas Gabriela Sullivana dávající vzpomenout na kolaboraci Isobel Campbell a Marka Lanegana.
Přibližně zde výčet krásného, hezkého a úžasného končí. Není toho moc, ale ve stínu mého cynismu vlastně vůbec ne málo. V případě vnímání Now více než kdy jindy rezonuje paralela odvěkého dilema náhledu na množství kapaliny uvnitř skleněné nádoby. Je na vás, jestli shledáte její útroby poloprázdné nebo poloplné. Tentokrát volím s klidným svědomím první variantu.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Czar Of Crickets Productions
Vydáno:Květen 2019
Žánr:folk
Ines Brodbeck - zpěv, kytara, mandolína, housle
Gabriel Sullivan - zpěv, kytara, mandolína, kontrabas
Ryan Alfred - baskytara, syntetizátory, bicí
1. Hoy
2. In A Minute
3. Prophet
4. Man From Far
5. Buchblatter
6. Guajiro Negro
7. Verano
8. Rising Sun
9. Nothing To Do With You
10. Rolladen
All The Secrets Inside
Looking Backward (EP)
Deftones
Gore
Sliming Spoon
Glass
Vltimas
Something Wicked Marches In
Ramchat
Bes (EP)
Bad Shot
Promised Land
Godflesh
A World Lit Only by Fire
Watain
Trident Wolf Eclipse
Et Moriemur
Ex Nihilo In Nihilum
Officium Triste
The Death of Gaia
Negură Bunget
Tău
Francouzská metalová kapela The Old Dead Tree podle všeho ještě stále není dead a aktuálně o sobě dává vědět novým songem Terrified, ke kterému vznikl...
5.6.2023Konečná pořadí v jednotlivých kategoriích ceny hudebních nadšenců Břitva jsou od včerejška známá, jejich přehled najdete ZDE.
4.6.2023A Tribute to Legends (Pocta legendám) je zbrusu nový song známých tuzemských hudebníků a je věnovaný padlým kamarádům české scény. K poslechu ZDE.
2.6.2023Projekt Abbé, za kterým stojí Jan Hamerský, právě vydává novou desku Hraj si a shoř! Ta bude k dispozici digitálně (bandcamp) a na kazetě, bližší info...
2.6.2023... proběhne tuto neděli 4. června v pořadu Hard & Heavy na rádiu Beat, a to pod taktovkou Petra Korála. Detaily jsou k dispozici ZDE.
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.