|
|
||||||||||
„Death, doom, black, thrash... To vše se na našem debutu prolíná. Vznikla tak barevná deska, která i přes značnou stylovou rozmanitost drží při sobě a skvěle funguje.“ Václav Votruba
Jsem si jist, že Václav Votruba i ostatní členové No Belief do příprav, nahrávání a propagace prvotiny Silent Doom vložili vskutku nemalé úsilí zasluhující obdiv a uznání, nicméně s výše uvedeným výrokem se ani po několikatýdenním prohrabování jejími útrobami jaksi stále nemohu ztotožnit, přesněji s jeho druhou částí, s níž kulantně řečeno hrubě nesouhlasím…
Na samotném záměru, skloubit fragmenty několika hudebních odnoží, ještě nemusí být vůbec nic špatného. V dnešní době lze asi jen stěží hledat jiný způsob, kterak přijít s něčím opravdu čerstvým, neotřelým, barevným a rozmanitým. Na druhou stranu k podobným pokusům o rozličná nehomogenní spojení je nutno přistupovat s maximální opatrností, jelikož riziko vynálezu paskviloidní pitomosti vlivem neopatrné manipulace s ingrediencemi číhá doslova na každém rohu.
Bohužel, nebo spíše bohudík, se na Silent Doom žádné velké experimentování nekoná. Thrash/deathový základ sem tam pročísne lehký doomový vánek či jakýsi pokus o power výjezd německé dýňové školy, ale toť vše. No Belief postupují skladbu od skladby monotónně, nepřekvapivě, bez větších ambicí. Dvoukopáková palba, stejně tak standardní kytarová sekanice, začne nudit u druhé, nejpozději třetí skladby. Poněkud kostrbatá je i výslovnost Petra Junka s prvním pokusem o čistší přednes. A když do toho všeho vlétnou s hroší grácií rozjuchané klávesové vychytávky, znějící v drtivé většině případů jako násilím vyrvané z úplně jiného alba naprosto odlišné kapely, je definitivně vymalováno.
Celkový dojem nezachrání ani David Spilka svým ne příliš přesvědčivým vokálním vkladem zpestřující The Symbols Of Misty Days a titulní, závěrečný song. Jeho Sájlééént Dááááám zní jako nepovedená parodie na verbální projevy německých pornoherců druhé poloviny padesátých let. Omlouvám se, ale tohle je vážně děs a hrůza. Stejně tak Spilkův přínos v podobě naprosto zpraseného a překomprimovaného zvuku nahrávky, díky němuž basa prakticky neexistuje, kytary skomírají kdesi v mlhavém oparu možná tušeného a při vyšších hlasitostech díky amatérsky ořezanému signálu celá zvuková stěna praská jak vinyl natřikrát projetý soustruhem.
Abych jen neprskal, pár kladných bodíků zaslouží slušný, úderný refrén v Thief Of Phantasy a povedená kytarová sóla, která mě občas přeci jen dokáží vytrhnout z beznadějného pocitu všeobjímající nudy. Tímto však výčet veškerých pozitiv končí. Svítící, rozcuchané cosi šklebící se z jinak obstojně zpracovaného bookletu raději ehm… komentovat nehodlám.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
šetra / 14.2.15 19:23odpovědět
album je super, když není bubeník líný tak to stojí zato, basa výborná a hlas jak z Doomu 3 je prostě paráda
Ondra K. / 8.9.13 22:28odpovědět
Nevím, nevím, ale s názorem autora recenze nesouhlasím. Jsem sice odkojen poněkud měkčími odnožemi metalu, ale do výše zmíněných "poddruhů" také rád zabrousím. To co zmiňuje Vašek Votruba se myslím, velmi podařilo. Album je pestré, zajímavé, mnohobarevné. Názor na zvuk - výborný ! Nejlepší songy alba dle mého - "The War That Nobody Can See" , "Thief of Phantasy". Kapela by se neměla nechat odradit takovýmito recenzemi..... Jen tak dál !!!
David Kasík / 1.4.13 21:21odpovědět
Názoru pana Karla si velice vážím, je stejně upřímný a bezprostřední, jako ten můj...
Karel. / 1.4.13 18:06odpovědět
Ten člověk co to psal se v muzice vyzná asi tolik jako náš pes. A to tomu pejskovi křivdím. Bere si do huby lidi kterým nesahá ani nad podrážky. Jako mstít se tímhle spůsobem je hodno naprostého idiota.
Label:IFA Records
Vydáno:Červen 2012
Žánr:death/doom/power
Petr Junek – zpěv
Václav Votruba – kytary
Jakub Vondrka – kytary
Tomáš Trávníček – baskytara, zpěv
Petra Došková – klávesy
Radovan Fiala – bicí
1. Tension
2. The War That Nobody Can See
3. The Last Fight
4. The Rainy Twilight Of Wounded Souls, part I
5. The Rainy Twilight Of Wounded Souls, part II
6. The Symbols Of Misty Days
7. Thief Of Phantasy
8. Silent Doom
Angerpath
Forgotten World (reedice)
Isolant
Drain (EP)
Cult Of Erinyes
Metempsychosis
Self-Hatred
Hlubiny
Lux Occulta
Kołysanki
Lesa Listvy
Unheard Of
Marillion
Sounds That Can't Be Made
Laibach
Also Sprach Zarathustra
Marilyn Manson
The High End Of Low
Human Vault
Carnal Motives
The Deathtrip
Demon Solar Totem
Domácí thrashmetalová kapela Shaark v souvislosti s vydáním avizovaného maxisinglu No Survivor zveřejnila skladbu The Last Man Standing, kterou aktuál...
25.4.2025Instrumentální progresivní kvartet Quadvium zveřejnil další singl z připravované desky Tetradōm, která vyjde 30. května u Agonia Records. Ke skladbě A...
25.4.2025Po šesti letech se vrací s dlouhohrající nahrávkou A Void Within Existence američtí blackers Abigail Williams. Album vyjde 18. července pod záštitou A...
24.4.2025Opavská post-metalová kapela Mayon bude debutovat deskou V těle a zemi na vydavatelství MetalGate, které jejich první album vydá během května na vinyl...
17.4.2025Jakkoliv je tvorba z posledních let kdysi legendárních Ministry spíše pro legraci, zatím to vypadá, že Al Jourgensen z nastoleného směru do hlubin nes...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.