|
|
||||||||||
Německou kapelu Long Distance Calling sleduju dlouho a s každou další novou deskou hraju takovou malou soutěž o to, zda překoná podle mě nejlepší položku jejich diskografie, druhé řadové album Avoid The Light (2009).Nepovedlo se to ani jedné a soudě podle aktuálního vývoje - aktuálního minimálně od předchozí nahrávky Boundless (2018), ale v podstatě už od The Flood Inside (2013) - se tenhle milník překonat nepodaří nikdy. Ono vlastně už ani tak nejde o nějaké objektivní hudební pravdy, ale o čistě moje osobní priority, od který se LDC vzdalují s každým novým albem víc a víc.
V čem je problém? Za mě v přetechnizovanosti a přílišném důrazu na preciznost, přesnost a komplikovanost zvuku na úkor přirozenosti a spontánnosti. Nemyslím si, že by za tím byl přestup k Inside Out Music, spíš tenhle přestup beru jako logický krok ve vývoji kapely, která se začala orientovat na trochu jiné spektrum hudebních posluchačů (což nemyslím jako nějakou formu kalkulu), kteří mají přesně tyto nároky a touží po splnění právě těchto parametrů. Zajímavé bylo možná to, že první deska u Inside Out (Trips z roku 2016) byla výborná, a to především z toho důvodu, že poměrně velká část skladeb byla proti všem dosavadním zvyklostem nazpívaná Petterem Carlsenem. Žel následná Boundless od tohoto modelu ustoupila a letošní novinka pokračuje podobně.
Deska s hloubavým názvem How Do We Want To Live? představuje zamyšlení se nad možným směrem ve vývoji lidstva, jeho vztahu s umělou inteligencí a digitálním světem, a hudebně k tomu přistupuje především tak, že obsahuje řadu promluv na toto téma a výrazně pracuje s elektronikou a samply. Zvuk nahrávky celkově vyznívá poměrně synteticky, což v tomto případě vůbec nevadí, ale naopak navozuje atmosféru a náladu podtrhující nosné téma. Přitom se kapela vůbec nebojí kombinovat nástroje z obou stran barikády, a tak vlastně ani nepřekvapí, že v úvodu Fail / Opportunity se vedle sebe objevují syntetické beaty, samply a zvuk violoncella. Všechno tohle by vlastně mohlo být strašně fajn, nebýt toho, že se celé album poměrně dost táhne. Tempo je mírné až pomalé, skladby se převalují skoro až lenivě a těžiště je přesunuto na práci se zvuky, s aranžemi a na spád a na dynamiku se moc nemyslelo.
V tomto ohledu má album poměrně problém svého posluchače strhnout na svou stranu (což kdysi v případě této kapely absolutně neplatilo) a velmi snadno upadá do role jakéhosi sci-fi soundtracku, který si umím představit jako výborný podkres odpovídající filmové produkce. Ale na samostatný život je to občas málo živé, uspávající a nebojím se říct až nudné, byť složené a zaranžované s obrovskou péčí a citem pro detail. Trochu obloukem se tak dostávám k předchozímu albu, které ve mě vyvolávalo velmi podobné dojmy a které jsem přesně z těchto důvodů odložil k ledu. Ostatně posoudit můžete sami, tady máte klípek ke skladbě Hazard.
Samozřejmě výše uvedené neplaní vždy a všude a jsou místa, kde lze zaslechnout staré dobré LDC, kteří se nebojí hrábnout do strun a skladbu slušně vygradovat. Plus mínus se jim to daří v jediné zpívané skladbě Beyond Your Limits a daří se jim to ve věci jménem Immunity, k níž natočili docela depkařské video z aktuální korona-hysterie (ZDE), i když pravda k tomu závěru vede docela dlouhá cesta a nelze se divit, že to někoho přestane v polovině bavit. Trpělivost je vlastně první předpoklad k tomu, jak tuto desku začít trochu vnímat, což vlastně nevím, jestli je dobrá vizitka. A hlavně si ani nejsem jistý, jestli jenom trpělivost bude stačit. Typickým příkladem budiž skladba Voices (mimochodem s klipem, ze kterého jsem se málem poblil - ZDE), která objektivně vzato buduje celý svůj téměř devítiminutový život neskutečně zodpovědně a přesně, ale ve výsledku je obrovský problém to vydržet.
Long Distance Calling už dříve vsadili na kartu preciznosti a technické dokonalosti, kterýžto koncept nadále úspěšně rozvíjí i na novém albu. To, že se tím víc a víc vzdalují mým osobním prioritám, je vlastně jen můj problém, ale mám-li novinku nějak hodnotit, moje osobní priority v tom budou hrát hlavní roli. Pro mě jsou Long Distance Calling v roce 2020 vzdálenější, než byli kdykoliv před tím.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Inside Out Music
Vydáno:Červen 2020
Žánr:instrumental post-rock
David Jordan - kytara
Jan Hoffmann - baskytara
Janosch Rathmer - bicí
Florian Füntmann - kytara
hosté:
Florian Steppke - klávesy (1, 2)
Jojo Brunn - klávesy (3, 4, 8, 9)
Luca Gilles - cello (4, 5, 7)
Eric A. Pulverich - hlas (8)
1. Curiosity (Part 1)
2. Curiosity (Part 2)
3. Hazard
4. Voices
5. Fail / Opportunity
6. Immunity
7. Sharing Thoughts
8. Beyond Your Limits
9. True / Negative
10. Ashes
Long Distance Calling
Long Distance Calling
Long Distance Calling
Boundless
Long Distance Calling
Trips
Long Distance Calling
Výběr hostujícího zpěváka je čistě pocitová záležitost.
The flood inside tour 2013
8.3.13, Praha, klub Hoodoo
The Lion's Daughter
Existence Is Horror
Echoes Of Yul
Tether (EP)
Thrashing Machine
Disease Called Human Mind
Ancient Moon
Benedictus Diabolica, Gloria Patri
Tenhi
Airut:aamujen (reedice)
Root
Hell Symphony
Po vynucené koncertní přestávce a doplnění sestavy o rytmickou sekci se na pódia vrací domácí kapela Nocturnal Pestilence, konkrétně na pódium klubu K...
28.3.2023Vydatný tříhodinový rozhovor s Jirkou "Desed" Sedláčkem z Dark Gamballe a Trny & Žiletky v podcastu Noir Talk sledujte ZDE.
28.3.2023V temnou kryptu jako ze starého RPG se na Zelený čtvrtek promění dejvická Klubovna, aby nabídla útočiště fanouškům dungeon synthu, středověku a black ...
27.3.2023Plzeňští Radosta chystají nové album Dvanáctisměna a první singl Operní mistr Bílek už je venku. Video ke skladbě se záběry ze studia sledujte ZDE.
24.3.2023Goregrindová kapela Sick Sinus Syndrome vydává na značce Obscene Productions své druhé album nazvané Sick Sinus Syndrome. K dispozici bude na CD a MC ...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.