|
|
||||||||||
Připravte se, lekce dějepisu v rytmu melodického death metalu právě začíná. Kapela Oblivium Regnum po nějakých pěti až šesti letech existence vydala svůj prvotní materiál ve fyzické podobě. Jedná se o čtyři skladby vložené do podoby EP materiálu o celkové délce necelých pětadvacet minut, což podle některých zvyků mohla skoro být délka velkého alba. Alespoň moje přesvědčení o této poučce vychází z alba kapely Tři Sestry a to 25:01. Na prvotinu, myslím, akorátní porce, která může předznamenat slibného nástupce. Do úvádějících faktů se ještě hodí doplnit, že kapela není tvořena novými tvářemi na scéně. Oblivium Regnum propojuje minulost v kapelách jako Depressive Realiy, The Rays Of The Sun, či Stigma. To všechno jsou jména, která za sebou mají solidní materiál a jejich hudba nebyla vyloženě blbá, takže předpoklad k příjemnému poslechu tu už máme.
Nahrávka jménem Zrádce je uchopena koncepčně, respektive se celá věnuje určitému oboru, odvětví, době. Jde o pradávný středověk a jeho dějepisné reálie odehrávající se na území našeho současného státu. Kapela tak vytahuje z učebnic (i mimo ně) události a postavy, které udávaly chod doby a utvářely formu soudobého království. Díky epičnosti tématu v lyrické stránce věci je vhodné dodržet určité propojení i do otázky hudební/instrumentální a toto vědomí se stalo realitou. Muzika uhání ve středním tempu s melodickými výpady, či obecně takovou dávnověkou harmonií ukrytou v atmosféře jednotlivých skladeb. Pochopitelně, že vzhledem k tématu dochází i na nasamplování řinčení želez, co by doklad středověkých krutých střetů a bojů. Možná vám už tyhle kousky přijdou trochu otřepané, protože úvod v podobě zvuků válek (ať už těch s palnými zbraněmi nebo bez nich) má celá řada kapel. Vždycky však jde o důležité propojení s tématem skladby, což i zde je výmluvně obsaženo už v jejím názvu – Poslední bitva. Možná stokrát použité intro skladby, ale někdy to i tak funguje dobře, což je i případ zdejší písně.
Výpravnost témat a hudby je pěkně vložena do rozmanitosti jednotlivých pasáží, které vytahují několik změn a nabízejí celkem pestrý průběh. Je to doloženo nápaditým burácením bicích, které neklepou jen určité tempo, ale dokážou i trochu pročechrat přechody a rozhoupat plechy. V konjukci s kytarovými vyhrávkami jde o příjemný úkaz. U kytar určitě stojí za to vypíchnout způsob hry, který občas balancuje u hradeb black metalu. Pokud bychom chtěli přihodit nějaké přirovnání k existujícím skupinám, pak bych z domácího prostředí vytáhl styl Mortifilia, jen trochu volnější rychlosti a z těch zahraničních mě napadá třeba Unleashed, asi i proto, že jsem si je v nedávné době v domácím poslechu zase trochu osvěžil a připomenul.
Zbývá projednat problematiku fyzického nosiče, který je v tomto případě uspokojivý, funkční a dostačující. Mně se třeba líbí titulní obal, ačkoliv ten zabodnutý meč je taky už docela klišé. Ovšem lokace je dobře známým místem a pokud jste tento hrad nepoznali, tak byste na něj měli okamžitě vyrazit. Poznáváte tuto zříceninu z třináctého století? Shodou okolností jsme o hradní kapli nedávno povídali zde. Nuže je to Bezděz, ale věřím, že jste jej poznali, je to totiž jedna z ikonických siluet dávných statků, které se na našem území nachází. Jsem si jist, že jeho vyobrazení není náhodné splnění „siluety hradu na obalu“, ale jasný odkaz k celkovému tématu alba. V bookletu ještě objevíme popisky (nikoliv texty) k jednotlivým skladbám, které tak odhalují konkrétní obsah, o kterém se tu zpívá.
Takže, jak zní verdikt? Třeba tak, že Oblivium Regnum je příjemnou kapelou s přesahem do promyšlených konstrukcí zasazujících celou kapelu do nějakého konkrétního zaměření. Možná si vzpomenete ještě na Amon Amarth, kteří de facto fungují na podobném principu, a to jak hudebně, tak ideově (ve smyslu osvěty/oslavy o vlastním rodném kraji). Máme tak co dočinění se slibným startem nové kapely, která se již na malé prvotině profiluje do určité pozice a odhaluje své záměry. Vzhledem k názvu kapely odhaduji, že téma středověku nebylo ojedinělé a že hodiny dějepisu budeme absolvovat i nadále.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:vlastní náklad
Vydáno:Únor 2023
Žánr:melodic death metal
Tom - zpěv
Luboš - kytara
Ervín - kytara
Michal - basa
Slávek - bicí
hosté:
Michal Filipi - kytara
Frank Šerák - kytara
Libor Čihák - klávesy
Nekro - zpěv
Danča - zpěv
Cantabundus - sbory
1. Břetislav a Jitka
2. Zrádce
3. Homburg
4. Poslední bitva
Serj Tankian
Harakiri
Dream Theater
A Dramatic Turn of Events
Stone Temple Pilots
Perdida
Kvelertak
Meir
Archvile King
À la ruine
Grave
Morbid Ascent (EP)
Antimatter
Black Market Enlightenment
Shellac
To All Trains
Suburban Terrorists
Cut - Throat From The World Of Obsession
Negură Bunget
Tău
Apocryphos
Against Civilization
V Praze v Modré Vopici se 15. února koná akce Imbolc Fest II za účasti kapel Wyrm, Katarze, Skeromlat a Bjes. Info a facebook událost ZDE.
11.1.2025Progresivně techničtí deathers Sadist vydají 7. března pod značkou Agonia Records své nové album nazvané Something To Pierce. Už nyní si můžete pustit...
10.1.2025Na značce MetalGate vyjde kniha Daniela Lakea nazvaná USBM: Revoluce identity v americkém black metalu, která v deseti kapitolách a na prostoru více j...
10.1.202535 let od vydání kazetového dema Není se kam skrýt kapely V.A.R. se na značce Pařát dočká tato nahrávka CD reedice ve formátu digipaku. Obsahem bude r...
9.1.20257. února vyjde nová deska Amidst the Runs citlivých duší SAOR a aktuálně na ni láká zveřejněný videoklip ke skladbě The Sylvan Embrace s hostující Ell...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.