|
|
||||||||||
Satyratis příjemně zahřejí mozek všem, kdo nelpí na přísném pojmenování a škatulkizaci. V jejich případě je stav dost nejednoznačný, hodně členitá stavba skladeb ujíždí z potřeby pojmenovat stylové lůžko, kde bychom je rádi viděli. Když už jistota ťuká na dveře a v hlavě se pomalu vyjasňuje, přijde naprostá změna směru a svede kroky úplně jinam, často bez návratu. Jistotou může být jen fakt, že v případě Satyrasis neopustíme revír tvrdého metalu. Stále hraje prim divoká jízda kovových elementů, z jejichž interakce vzniká tohle skvostné dílko.
Kombinační machinace provozuje celá plejáda kapel a každá na to jde po svém. Jedni se urputně snaží přijít s neokoukaným materiálem za každou cenu a výsledek může být bolestným zklamáním, někteří svůj nedostatek invence halí do chaosu aranžérké rozežranosti. Opravdu silných je poskrovnu. Satyrasis bych si dovolil zařadit mezi ně. Jednak zručně kombinují melodiku s techničtěji pojatým death metalem, kde líbivá linka nebrání podivně se tvářící rytmice vymýšlející všemožné fígle. Pak mi štymuje přirozenost přechodů různých motivů v jednom celku. Témata by do sebe mohla narážet, ale muzikanti jako zkušení lodivodové včas zpomalí a segmenty do sebe lehce zapadnou. Často se do hry výrazně zapojuje basa, která si ráda brumlá v dunivém monologu, zatímco na druhé straně studia se někdo pokouší o decentní solíčko. Pohybující se múza dává všem dostatek místa pro trochu vlastního scénáře, takže si během poslechu všimnete opravdu každého nástroje.
Název a obal desky by mohl svádět k falešným odhadům materiálu. Death je death, to nikdo nezmění, ale z mrtvé hmoty se chvílemi odpařují nezbedné obláčky humoru, které berou munici předsudkům zrozeným z letmého pohledu. Zvesela cvrlikající kytary se třepetají jako sýkorky v korunách hřbitovních javorů a pokukují přes zeď do světa živých, nezlomná basa si odbíhá k bezstarostnému jamování k sousedům z jazzové sekce. Projdeme se nočním kabaretem v plném proudu a lehká ruka s paličkou vykouzlí tempo přizpůsobené starším seladonům. Svázanost konvencí se rozpustí během death´n´rollové tancovačky jako vystřižené z dílny Entombed, kteří na moment postojí opodál. O to víc nás pak může ochromit strach vyvolaný kvílením z břehů neviděného Styxu. Ojedinělé proudy tajemné atmosféry korigují přehnané veselí jako připomínka toho, že se smrti se můžeme vysmát, ale to je asi tak všechno. Albu to rozšiřuje emociální otisk, který po sobě zanechá. Já budu mít jeho mastnou stopu na košili dlouho.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Seventh Door Records
Vydáno:Leden 2015
Žánr:progressive death metal
Matt Trzcinski - kytara, zpěv
David Peterman - kytara, zpěv
Dimitri Mitropoulos - bicí
1. A Foot in Each Grave
2. The Foreman's Face
3. Dead Peasants
4. The Imp of the Perverse
5. Excision
6. Waltz for a Marionette
7. Circumstances
8. Warwhore
9. In Ruins
Mindwork
Eterea
Vaura
Sables
Naurrakar
Epilog lidstva
Nekola
Nekologie
Flowerwhile
No Jesus No Sprite
Vypsaná Fixa
Čtyři slunce (10" EP)
Newsted
Metal (EP)
Positive Mind
Silence Gives Consent
Wardruna
Runaljod - Ragnarok
Forgotten Tomb
Hurt Yourself And The Ones You Love
The Night Flight Orchestra
Aeromantic
Francouzská metalová kapela The Old Dead Tree podle všeho ještě stále není dead a aktuálně o sobě dává vědět novým songem Terrified, ke kterému vznikl...
5.6.2023Konečná pořadí v jednotlivých kategoriích ceny hudebních nadšenců Břitva jsou od včerejška známá, jejich přehled najdete ZDE.
4.6.2023A Tribute to Legends (Pocta legendám) je zbrusu nový song známých tuzemských hudebníků a je věnovaný padlým kamarádům české scény. K poslechu ZDE.
2.6.2023Projekt Abbé, za kterým stojí Jan Hamerský, právě vydává novou desku Hraj si a shoř! Ta bude k dispozici digitálně (bandcamp) a na kazetě, bližší info...
2.6.2023... proběhne tuto neděli 4. června v pořadu Hard & Heavy na rádiu Beat, a to pod taktovkou Petra Korála. Detaily jsou k dispozici ZDE.
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.