|
|
||||||||||

Čtvrtá deska Social Party? Snad jsem to spočítal dobře. Tahle kapela ze severu vlasti nabrala na předchozí nahrávce trochu jiný vítr, i když jeho náznaky byly – při zpětném pohledu – patrné už na albu „Zbytky našich nadějí“ (2010). Dříve nirvánovsky špinavý rockový sound byl zadupán do podlahy těžkou botou hutných kytar a vše se drží při zemi jako mlha na blatech. Nazvěme si to třeba sludge. Nebo zpomalený hardcore, to se líbí mně. Ale je to jedno.
Na bezejmenné novince Social Party v podstatě pokračují v duchu desky „Prolomit ledy“, ale kdo by z téměř tříletého rozestupu čekal dotažený a propracovaný výsledek, bude nejspíš jako já lehce zklamán. A tím ani nemyslím skromnou stopáž, která je tak jako tak u SP zvykem, nebo fakt, že hudební nosič se nedostal do lisovny a zavděk je třeba vzít páleným kompaktem. Problém je jinde.
Kvalitní celek tvoří vychytané detaily a rozdíl mezi dobrým a výborným dílem je 100 % práce navíc. Takže? První pohled na digipak a první problém – název stejné skladby dvakrát jinak, vzadu v tracklistu u uvnitř se to nesetkává. „Dobru Noc Amenra“ vs. „Dobrů noc“, „Drunken Indian Sailor“ vs. „Drunken Indian Saylor“ a podobně. Drobnost? OK, proč ne. V uvedených textech chybí pátá skladba. Záměr? Dost možná. Update: Tak změna, text páté skladby je na potisku disku (chyták na recenzenty!), čehož jsem si při přehrávání nevšiml. A mimochodem je to fakt blbej nápad. Ale to není vše. První poslech a zjištění, že zpívané a uvedené texty se na mnoha místech nepotkávají. Improvizace ve studiu? A když už jsem u toho, ulevím si ještě od jedné bolesti – falešné vokály a hlavně nafrázování textů do hudby. Nepovedlo se, není to dotažené a celou dobu mám dojem, že jde o nějaké první demo, které chtělo vychytat, vypilovat, doladit, spasovat do sebe. Jako typickou ukázku zkuste „Jewish“, ale na stejný problém narazíte v podstatě u každé skladby.
Ztotožnit se s muzikou, nařvanou hlasovou polohou (ty čistější „zpěvy“ fakt prosím ne) a celkovým pojetím produkce SP pro mě není problém, jejich směřování do kytarových atmosfér a uchopení ala Neurosis mě oslovuje. Líbí se mi gradující pasáž v „Dobrů noc“ (nebo taky „Dobru noc Amenra"), kytarové kontrasty „Post-apocalyptic“ nebo motivy v „Na stěnách“. Tam všude (a nejen tam) se dají dohledat zajímavé a fungující nápady tažené především strunami, i když nezastírám, že na mnoha místech mám dojem nedořečené myšlenky, nedokončené výpovědi, se kterou by šlo i nadále pracovat, rozvíjet jí a vytěžit z ní maximum (právě „Na stěnách“ je useklá hodně okatě).
Vrací se mi tak již výše uvedený pocit nedotaženosti, což zamrzí dvojnásob vzhledem k faktu, že momenty hodné pozoru by se na desce našly. Jakoby to chlapi nabouchali na první dobrou a s úlevou „serem na to, takhle to stačí“ opustili studio. Rozdíl mezi dobrým a výborným dílem je 100 % práce navíc. A zůstat v průměru asi tolik nebolí.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Venus Flag Rec. / Terrarium Combo
Vydáno:Březen 2014
Žánr:post hardcore / sludge
Crack - kytary, zpěv
Ilič - bicí, zpěv (6)
Radek - baskytara, zpěv (6)
1. Ano, pil jsem i benzín, mami
2. Jewish
3. Dobrú noc
4. Voo Doo Market
5. Post-apocalyptic
6. Drunken Indian Saylor
7. Na stěnách
8. Godzilla, Knight Rider and Terminator

Social Party
Pořád se snažíme vycházet z hudby 70. a 90. let

Facebreaker
Infected

Ibex Angel Order
I

Mr. Bungle
The Raging Wrath of the Easter Bunny Demo

October Tide
Winged Waltz

Lucie
Evolucie

Anaal Nathrakh
Vanitas

Cales
Return from the Other Side

Nylon Jail
My Heart Soars Like a Hawk

Cris Luna
Phoenix

Labirinto
Gehenna
Brněnská cyber-punková kapela Plague Called Humanity po dlouhých šesti letech přichází s novou muzikou, a to singlem Obey. V podobě videoklipu můžete ...
28.11.2025Domácí elektro-metalová kapela Mean Messiah zveřejnila nový singl Death Is On My Side, ke kterému pod režijním vedením Pavla Monroe Kohouta vznikl i v...
27.11.2025Americké death metalové trio Malefic Throne streamuje svůj debut The Conquering Darkness, který vychází 28. listopadu u Agonia Records. Poslechnout si...
25.11.2025Legendární Pestilence přivítali nového basáka. Stal jsem jim Dario Rudić (Inceptor, Firmament), který nahradil Roela Källera.
24.11.2025Kopřivnická atmo-sludge/post-metalová kapela Archetyp v těchto dnech vydává svou novou desku Bardo, na které najdete šestici koncepčně propojených skl...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.