|
|
||||||||||

Čtvrtá deska Social Party? Snad jsem to spočítal dobře. Tahle kapela ze severu vlasti nabrala na předchozí nahrávce trochu jiný vítr, i když jeho náznaky byly – při zpětném pohledu – patrné už na albu „Zbytky našich nadějí“ (2010). Dříve nirvánovsky špinavý rockový sound byl zadupán do podlahy těžkou botou hutných kytar a vše se drží při zemi jako mlha na blatech. Nazvěme si to třeba sludge. Nebo zpomalený hardcore, to se líbí mně. Ale je to jedno.
Na bezejmenné novince Social Party v podstatě pokračují v duchu desky „Prolomit ledy“, ale kdo by z téměř tříletého rozestupu čekal dotažený a propracovaný výsledek, bude nejspíš jako já lehce zklamán. A tím ani nemyslím skromnou stopáž, která je tak jako tak u SP zvykem, nebo fakt, že hudební nosič se nedostal do lisovny a zavděk je třeba vzít páleným kompaktem. Problém je jinde.
Kvalitní celek tvoří vychytané detaily a rozdíl mezi dobrým a výborným dílem je 100 % práce navíc. Takže? První pohled na digipak a první problém – název stejné skladby dvakrát jinak, vzadu v tracklistu u uvnitř se to nesetkává. „Dobru Noc Amenra“ vs. „Dobrů noc“, „Drunken Indian Sailor“ vs. „Drunken Indian Saylor“ a podobně. Drobnost? OK, proč ne. V uvedených textech chybí pátá skladba. Záměr? Dost možná. Update: Tak změna, text páté skladby je na potisku disku (chyták na recenzenty!), čehož jsem si při přehrávání nevšiml. A mimochodem je to fakt blbej nápad. Ale to není vše. První poslech a zjištění, že zpívané a uvedené texty se na mnoha místech nepotkávají. Improvizace ve studiu? A když už jsem u toho, ulevím si ještě od jedné bolesti – falešné vokály a hlavně nafrázování textů do hudby. Nepovedlo se, není to dotažené a celou dobu mám dojem, že jde o nějaké první demo, které chtělo vychytat, vypilovat, doladit, spasovat do sebe. Jako typickou ukázku zkuste „Jewish“, ale na stejný problém narazíte v podstatě u každé skladby.
Ztotožnit se s muzikou, nařvanou hlasovou polohou (ty čistější „zpěvy“ fakt prosím ne) a celkovým pojetím produkce SP pro mě není problém, jejich směřování do kytarových atmosfér a uchopení ala Neurosis mě oslovuje. Líbí se mi gradující pasáž v „Dobrů noc“ (nebo taky „Dobru noc Amenra"), kytarové kontrasty „Post-apocalyptic“ nebo motivy v „Na stěnách“. Tam všude (a nejen tam) se dají dohledat zajímavé a fungující nápady tažené především strunami, i když nezastírám, že na mnoha místech mám dojem nedořečené myšlenky, nedokončené výpovědi, se kterou by šlo i nadále pracovat, rozvíjet jí a vytěžit z ní maximum (právě „Na stěnách“ je useklá hodně okatě).
Vrací se mi tak již výše uvedený pocit nedotaženosti, což zamrzí dvojnásob vzhledem k faktu, že momenty hodné pozoru by se na desce našly. Jakoby to chlapi nabouchali na první dobrou a s úlevou „serem na to, takhle to stačí“ opustili studio. Rozdíl mezi dobrým a výborným dílem je 100 % práce navíc. A zůstat v průměru asi tolik nebolí.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Venus Flag Rec. / Terrarium Combo
Vydáno:Březen 2014
Žánr:post hardcore / sludge
Crack - kytary, zpěv
Ilič - bicí, zpěv (6)
Radek - baskytara, zpěv (6)
1. Ano, pil jsem i benzín, mami
2. Jewish
3. Dobrú noc
4. Voo Doo Market
5. Post-apocalyptic
6. Drunken Indian Saylor
7. Na stěnách
8. Godzilla, Knight Rider and Terminator

Social Party
Pořád se snažíme vycházet z hudby 70. a 90. let

Seeds Of Iblis
The Black Quran (EP)

Frigore
Path Of Logic (EP)

Nihilation
A Misanthrope's Guide to the Planet

Cales
Return from the Other Side

Mentally Corrupted
Síla duše

Nāv
Trpte

Hail Spirit Noir
Mayhem in Blue

Omnicidal
The Omnicidalist

Saqra's Cult
Forgotten Rites

Follow The White Rabbit
Endorphinia
Brněnská cyber-punková kapela Plague Called Humanity po dlouhých šesti letech přichází s novou muzikou, a to singlem Obey. V podobě videoklipu můžete ...
28.11.2025Domácí elektro-metalová kapela Mean Messiah zveřejnila nový singl Death Is On My Side, ke kterému pod režijním vedením Pavla Monroe Kohouta vznikl i v...
27.11.2025Americké death metalové trio Malefic Throne streamuje svůj debut The Conquering Darkness, který vychází 28. listopadu u Agonia Records. Poslechnout si...
25.11.2025Legendární Pestilence přivítali nového basáka. Stal jsem jim Dario Rudić (Inceptor, Firmament), který nahradil Roela Källera.
24.11.2025Kopřivnická atmo-sludge/post-metalová kapela Archetyp v těchto dnech vydává svou novou desku Bardo, na které najdete šestici koncepčně propojených skl...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.