|
|
||||||||||
Informace o The Devil’s Trade jsem začal dohledávat přesně dva dny po vystoupení v pražském klubu Underdogs a upřímně docela dlouho po obdržení nahrávky k recenzi. Asi by na úvod bylo fajn napsat, že v tomto případě nejde o kapelu, ale o jednočlenný projekt maďarského písničkáře jménem Dávid Makó, a že pokud snad s ohledem na vydavatelství (Golden Antenna) čekáte nějaký moderní hardcore, post-hardcore, sludge nebo jinou formu průplachu ušních bubínků, budete vedle jako já. Už z toho slova „písničkář“ je jasné, že nahrávka se bude snažit získat pozornost zcela jinými prostředky.
Makóvo písničkaření patří k těm temnějším, které s folkem v tradičním pojetí nemají společného skoro nic, a které volbou efektů (nejen) na kytaře a celkovou atmosférou směřují k nehezkým věcem kolem nás, ale hlavně v nás. Pro hrubé přiblížení bych se nebál zmínit sólovou tvorbu hlavních představitelů Neurosis - Scotta Kellyho a Stevea Von Tilla, ale třeba i u nás známého Todda Nesbitta aka Unkilled Worker. Zrovna jeho jméno mě napadlo jako první, protože stejně jako on, tak i Dávid Makó si občas kytaru plete s krompáčem.
V hudbě TDT hraje dominantní úlohu neotesanost, živelnost a podle promo řečí i maďarský folklór, což buď neslyším, nebo slyšet neumím. Makó disponuje slušně zachraptěným hlasem, dostatečně přesvědčivým a hodícím se k podobné hudbě. Pak taky disponuje několika efekty na kytaru (když nehraje na bendžo nebo jemu podobný nástroj) a hudební rozměr desky je v tomto ohledu aranžérsky bohatší než prostý kytarový doprovod v jednom výrazu. Naopak co do techniky bychom mohli snadno dojít k smutným závěrům, že hudba TDT o technice není skoro vůbec, pokud se prostě nesmíříme s tím, že nejde o absolventský koncert na konzervatoři.
Všechno jasně směřuje k tomu, že deska What Happened to the Little Blind Crow bude osobní zpovědí kytarového dřevorubce, v níž se třeba najdete (byť jen částečně), nebo zcela ztratíte prostě proto, že váš vnitřní svět je budován z jiných komponent. V tomto ohledu nelze albu upřít jistou přesvědčivost a schopnost zaujmout, protože některá místa mají svůj půvab a dostatečně sugestivní atmosféru, se kterou není problém souznít. Vedle toho zcela přirozeně vyvstává problém s tím, že osobní zpověď je pořád jen osobní zpověď a její obecně platný přesah má své limity. Za sebe můžu říct jen tolik, že album se mnou příliš nerezonuje a že navzdory osobitému autorskému vyjádření zůstávám maximálně u lehkých sympatií, které na druhou stranu necítím každý den a ke všemu.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Golden Antenna Records
Vydáno:Září 2018
Žánr:songwriting
Dávid Makó - struny, zpěv
1. I Can Slow Down Time (Pt. 1)
2. To An End
3. Your Own Hell
4. St. James Hospital
5. Only As A Ghost
6. No One Here
7. 12 To Die 6 To Rise
8. I Can Slow Down Time (Pt. 2)
The Twilight Sad
No One Can Ever Know
Marasme
De Llums I Ombres
Marche Funèbre
Death Wish Woman (EP)
Tiamat
A Deeper Kind of Slumber
Fu Manchu
Gigantoid
Averze
Nikdy nevěř davu
The Antichrist Imperium
The Antichrist Imperium
Avantasia
The Mystery of Time
Nahema
Následuj pastýře (EP)
Urgehal
Aeons In Sodom
Inter Arma
The Cavern (EP)
17. května vyjde páté řadové album pražských retropsychedeliků pojmenované Weird In A Weird Way. Křest proběhne 24.5. v Praze (Kasárna Karlín) a den n...
24.4.2024Psychedeličtí prog/blackers Hail Spirit Noir vydají 28. června u Agonia Records své páté dlouhohrající album, pojmenované Fossil Gardens. V současné c...
21.4.2024Pražské metalové vydavatelství a čím dál aktivnější nakladatelství MetalGate ohlašuje další knižní titul, kterým se na konci dubna stane kniha americk...
18.4.2024Hanging Garden streamují své live EP Citylight Sessions, které vychází u Agonia Records. Na koncert mrkněte na TOMHLE odkazu.
18.4.2024Ze svého nadcházejícího alba Cutting the Throat of God, které vyjde 14. června na Debemur Morti, zveřejnili Ulcerate nový singl To Flow Through Ashen ...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.