|
|
||||||||||

Informace o The Devil’s Trade jsem začal dohledávat přesně dva dny po vystoupení v pražském klubu Underdogs a upřímně docela dlouho po obdržení nahrávky k recenzi. Asi by na úvod bylo fajn napsat, že v tomto případě nejde o kapelu, ale o jednočlenný projekt maďarského písničkáře jménem Dávid Makó, a že pokud snad s ohledem na vydavatelství (Golden Antenna) čekáte nějaký moderní hardcore, post-hardcore, sludge nebo jinou formu průplachu ušních bubínků, budete vedle jako já. Už z toho slova „písničkář“ je jasné, že nahrávka se bude snažit získat pozornost zcela jinými prostředky.
Makóvo písničkaření patří k těm temnějším, které s folkem v tradičním pojetí nemají společného skoro nic, a které volbou efektů (nejen) na kytaře a celkovou atmosférou směřují k nehezkým věcem kolem nás, ale hlavně v nás. Pro hrubé přiblížení bych se nebál zmínit sólovou tvorbu hlavních představitelů Neurosis - Scotta Kellyho a Stevea Von Tilla, ale třeba i u nás známého Todda Nesbitta aka Unkilled Worker. Zrovna jeho jméno mě napadlo jako první, protože stejně jako on, tak i Dávid Makó si občas kytaru plete s krompáčem.
V hudbě TDT hraje dominantní úlohu neotesanost, živelnost a podle promo řečí i maďarský folklór, což buď neslyším, nebo slyšet neumím. Makó disponuje slušně zachraptěným hlasem, dostatečně přesvědčivým a hodícím se k podobné hudbě. Pak taky disponuje několika efekty na kytaru (když nehraje na bendžo nebo jemu podobný nástroj) a hudební rozměr desky je v tomto ohledu aranžérsky bohatší než prostý kytarový doprovod v jednom výrazu. Naopak co do techniky bychom mohli snadno dojít k smutným závěrům, že hudba TDT o technice není skoro vůbec, pokud se prostě nesmíříme s tím, že nejde o absolventský koncert na konzervatoři.
Všechno jasně směřuje k tomu, že deska What Happened to the Little Blind Crow bude osobní zpovědí kytarového dřevorubce, v níž se třeba najdete (byť jen částečně), nebo zcela ztratíte prostě proto, že váš vnitřní svět je budován z jiných komponent. V tomto ohledu nelze albu upřít jistou přesvědčivost a schopnost zaujmout, protože některá místa mají svůj půvab a dostatečně sugestivní atmosféru, se kterou není problém souznít. Vedle toho zcela přirozeně vyvstává problém s tím, že osobní zpověď je pořád jen osobní zpověď a její obecně platný přesah má své limity. Za sebe můžu říct jen tolik, že album se mnou příliš nerezonuje a že navzdory osobitému autorskému vyjádření zůstávám maximálně u lehkých sympatií, které na druhou stranu necítím každý den a ke všemu.

Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Golden Antenna Records
Vydáno:Září 2018
Žánr:songwriting
Dávid Makó - struny, zpěv
1. I Can Slow Down Time (Pt. 1)
2. To An End
3. Your Own Hell
4. St. James Hospital
5. Only As A Ghost
6. No One Here
7. 12 To Die 6 To Rise
8. I Can Slow Down Time (Pt. 2)

Katatonia
Dead End Kings

The Keening
Little Bird

Daylight Dies
Dismantling Devotion

Fleurety
The White Death

Decline of the I
Rebellion

Mastodon
Emperor Of Sand

Emerald Lord
Quest For Immortality

Combichrist
One Fire

Antediluvian
The Divine Punishment

Wyrm
Purge

Tears Of Styrbjørn
Tears of Styrbjørn (EP)
Brněnská cyber-punková kapela Plague Called Humanity po dlouhých šesti letech přichází s novou muzikou, a to singlem Obey. V podobě videoklipu můžete ...
28.11.2025Domácí elektro-metalová kapela Mean Messiah zveřejnila nový singl Death Is On My Side, ke kterému pod režijním vedením Pavla Monroe Kohouta vznikl i v...
27.11.2025Americké death metalové trio Malefic Throne streamuje svůj debut The Conquering Darkness, který vychází 28. listopadu u Agonia Records. Poslechnout si...
25.11.2025Legendární Pestilence přivítali nového basáka. Stal jsem jim Dario Rudić (Inceptor, Firmament), který nahradil Roela Källera.
24.11.2025Kopřivnická atmo-sludge/post-metalová kapela Archetyp v těchto dnech vydává svou novou desku Bardo, na které najdete šestici koncepčně propojených skl...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.