|
|
||||||||||
Možná není povolanějšího člověka, než Briana Williamse, aby nám výše zmíněná slova potvrdil. Pokud bylo minulé album Lustmord experimentálním kouskem ve smyslu použití zpěvu a jeho působení na Williamsovu tvůrčí cestu, to nové se sotva pohne a experimentuje pouze s málem. S minimálním málem. Duší novinky Dark Matter je zvukový doprovod vycházející z vesmíru, který pořídily různé astro stanice při svých výzkumech kosmologické aktivity. NASA počínaje...
Tyhle zvuky pak autor citlivě pohání vpřed, aby nenarušil jejich integritu, zároveň je udělal děsivějšími a člověka tak nechal s plno otazníky v hlavě. Jednoduše proto, že Dark Matter je především děsivá nahrávka. Nejniterněji možně minimalistická, monotónní a těžce rozvláčná. Tři skladby, sedmdesát minut. Ale tak to zkrátka mělo být, vždyť Lustmord představují Vesmír. Není to Mariánský příkop, jehož hloubku jsme schopni změřit a není to ani nejvyšší hora světa, kterou jsme schopni vylézt. Je to Vesmír a o tom víme pořád strašně málo. A děsí nás to.
Je to dlouhá cesta neznámým prostorem, kterou doprovází hororové zvukové pozadí. Během této cesty vás nejspíš napadnou různé věci. Když pominu ty, které budou žehrat nad fádní atmosférou a nerozvinutou monotónností, tak se dostaneme až k těm, kteří si podobně laděnou nahrávkou mohou skutečně užít. Vylíčit jejich dojmy bude něco na způsob hypnotického zážitku, kterého jsou schopni jen v určitých chvílích svých pozemských životů. Jinak to ani nelze. Soustředění maximální, zvukový přísun z vesmíru minimální. Spojme si to a máme vyhráno.
Lehké to ale není, protože tahle exkurze leccos stojí. Především pak nemálo sil, rozpaků a přemáhání se k poslechu něčeho takového. Myslím, že Brian Williams přesně tohle chtěl. Nastavit od emočně silného procesu The Word As Power druhou tvář Lustmord. Tak tady je. Cesta, která nikdy a nikde nekončí. Díky tomu, jak nadšeným a zručným zvukovým mágem Williams je, jsme svědky něčeho, co připomíná život a evokuje jej v nám naprosto neznámých podmínkách. Něco tam hluboko a daleko od nás přece musí být. Odkud se všechny ty zvuky berou?
Cítit se nejistý v hodnocení minimalistických projektů a jejich výtvorů, je stejný předsudek, jako vnímat tyhle nahrávky pouze okrajově a nenechat se jimi svést. Výsledek je přesně takový, jaký mi sir Williams dopřává. Názorná ukázka, jak se s tak minimálním materiálem dá pracovat. Uznávám a slyším kvalitu provedení, ovšem abych si z toho všeho sedl na zadek, od toho jsem přece jen kousek dál, než bych chtěl být. A to je přitom tohle album tak krásně temné...
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Touch
Vydáno:Září 2016
Žánr:dark ambient
Brian Williams - koncept, produkce
1. Subspace
2. Astronomicom
3. Black Static
Lustmord
Trinity
Lustmord
The Word As Power
Urarv
Substratum
Blood Red Throne
Union Of Flesh And Machine
Deathcrush
Megazone
Hail Spirit Noir
Mannequins
Iced Earth
Incorruptible
Ni
Pantophobie
Then Comes Silence
Machine
Kraake
Fram
Kingcrow
Eidos
V polovině listopadu vyšla druhá deska domácí thrashmetalové kapely 1000bombs, která debutovala deskou Peace Is Dead v roce 2014. Novinka se jmenuje S...
27.11.2023V neděli v Praze zemřel jeden ze stálých členů Killing Joke, kytarista Kevin Walker zvaný Geordie.
27.11.2023Během října vyšlo nové EP domácí deathmetalové kapely Supreme Conception, které obsahuje sice jedinou, ale zato 12-minutovou skladbu The Post-Humanist...
27.11.2023Debutní album Zbojnický tanec bratislavské thrashové kapely Catastrofy vychází v gramodeskové reedici na labelu Papagájův hlasatel. Poslouchat můžete ...
25.11.2023Domácí vydavatelství Dead Maggoty Productions pouští do světa tři nová vydání, čtěte níže:
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.