|
|
||||||||||
DsO tentokrát neotáleli a necelé tři roky po vyhlazovacím masakru The Synarchy of Molten Bones je zde deska nová. Úvod jak noha, ale s novou deskou jsem tak brzy nepočítal. Minule jsem nelenil a do recenze naládoval své první dojmy. Tentokrát jsem si chtěl dát odstup, abych se vyvaroval laciného nadšení. To s prvními poslechy nepřišlo, čekal jsem tedy a doufal v plné rozvinutí skrytých půvabů The Furnaces of Palingenesia. To nakonec přišlo, ale že to trvalo hernajs!
Je dobré přijmout fakt, že DsO již zřejmě nenatočí nahrávku šokující svojí revoltou či novátorskými nápady. Paracletus bylo posledním dílem, které podobný materiál obsahovalo. Od té doby se vaří z podobných ingrediencí, jen se použije pokaždé jiný postup či poměr. Což nemusí vadit a The Synarchy of Molten Bones budiž skvělým příkladem skvělého výtvoru, který mě i po opakovaných posleších a tolika letech nevýslovně baví. The Furnaces of Palingenesia se na první i druhý pohled tváří jako vývar z Paracletus. Což zní jako stagnace a tím pádem průšvih.
Rozverná rytmika, tentýž zvuk kytar i postupy, podobná stopáž… Chytnout se není v případě nahrávek DsO nikdy ničeho nebo naopak všeho. A právě tak to je i s The Furnaces of Palingenesia. Zaujalo mě pomalejší tempo a silná basa v 1523. Po nepřístupné slupce najednou jako by nebylo ani památky. Standing On The Work Of Slaves mi dává za pravdu. Basa je opět vůdčí, alespoň zpočátku, nálada vcelku vstřícná. Postupně se na ni nabalí ostatní nástroje a posluchače unáší příjemnou agónií. Překvapivý je civilní hrdelní projev, který spíše vrčivým výrazem promlouvá či přednáší.
Ano, je to tak. Alchymistické dílo The Furnaces of Palingenesia je nejlehčí, zároveň nejotevřenější, možná i nejdynamičtější nahrávkou DsO. Ten tam je chaos a schizofrenie, zuřivost a triumf. Než jsem pochopil, že DsO jdou tentokrát na věc z hlubší a vnitřní strany, málem bych novinku zavrhl.
Rád bych rozpitval texty, které mě lákají svojí filozofickou duševní reformou, nicméně mi svojí složitostí dají zabrat déle než hudební složka a pro jejich zhodnocení, neřkuli pochopení, budu potřebovat ještě hodně energie a času.
Vlastnosti, které jsem postrádal, jsou všudypřítomné. Zlo a temnota, chlad i zuřivost, triumf, disharmonie i harmonie, chaos i řízená architektura… To vše i nadále činí podstatu DsO. Abych se vrátil ke svému podezření, že se jedná o vývar z Paracletus. DsO z jeho ingrediencí vytvořil novou formu i duši. Vynechali post-rock, přimíchali leccos nového i úplně starého, občas si v jazzové improvizaci pohráli se strukturou samotné kompozice, aby zanechali posluchače fascinovaného nečekaným vývojem vlastního chápání desky.
Vše se zdá známé, viditelné a přívětivé. Pozornému se pak před očima rozkvete dílo fascinující ve své zlé, tajuplné podstatě. Laicky řečeno – není vše takové, jak se zdá. Haha! Důležitá je, přes veškerou členitost, snadná rozpoznatelnost skladeb. Už se navzájem neprolínají, ani nejsou pojeny různými instrumentálkami. Každá plní svoji úlohu, která jednotlivé části kumuluje do společného vesmíru. DsO jsou stále na vrcholu, byť se na první pohled může zdát, že jim dochází progresivní dech a temná podstata. Je možné, že z tohoto vrcholu bude už jen cesta dolů, zatím se můžeme těšit z nahrávky, která drží prst na tepu scény a která vykouzlí nejedno posluchačské nadšení.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Sató / 10.7.19 8:06odpovědět
Všim sem si, že se internetem šíří názory, že je The Synarchy slabá deska a že novinka vrací DsO na výsluní. Neřek bych. The Synarchy je o hodně novátorštější než The Furnaces, která vrací naopak kapelu o deset let zpátky.
Evelyn / 2.7.19 13:07odpovědět
Mě se líbí zpěv. Vlastně je víc blackový i neblackový. Mikko Aspa je bůh!
Own / 2.7.19 10:25odpovědět
Je to tedy dost měkký a předvídatelný. Na druhou stranu hodně návykový. Deathspell nám zase zamotala všem hlavy. :)
Jarl / 2.7.19 9:44odpovědět
Jednoznačný adept na desku roku a jasných sto procent. Hodně se to odvíjí z Paracletus, ale jdou dál a nabízí spoustu nových nápadů a myšlenek.
Label:Norma Evangelium Diaboli
Vydáno:Květen 2019
Žánr:black metal
Mikko Aspa - zpěv
Khaos - baskytara
Hasjarl - kytary
1. Neither Meaning nor Justice
2. The Fires of Frustration
3. Ad Arma! Ad Arma!
4. Splinters from Your Mother's Spine
5. Imitatio Dei
6. 1523
7. Sacrificial Theopathy
8. Standing on the Work of Slaves
9. Renegade Ashes
10. Absolutist Regeneration
11. You Cannot Even Find the Ruins…
Deathspell Omega
The Synarchy of Molten Bones
Deathspell Omega
The Long Defeat
Blind Guardian
Beyond the Red Mirror
Tornado Kid
Hateful 10
Toothgrinder
Phantom Amour
Omnicidal
The Omnicidalist
Zar
Live Your Life Forever
Colosso
Rebirth
After Rain
Beyond the Underground
Withershin
The Hungering Void (EP)
Drunk With Pain
Hail the Monsters
Francouzská metalová kapela The Old Dead Tree podle všeho ještě stále není dead a aktuálně o sobě dává vědět novým songem Terrified, ke kterému vznikl...
5.6.2023Konečná pořadí v jednotlivých kategoriích ceny hudebních nadšenců Břitva jsou od včerejška známá, jejich přehled najdete ZDE.
4.6.2023A Tribute to Legends (Pocta legendám) je zbrusu nový song známých tuzemských hudebníků a je věnovaný padlým kamarádům české scény. K poslechu ZDE.
2.6.2023Projekt Abbé, za kterým stojí Jan Hamerský, právě vydává novou desku Hraj si a shoř! Ta bude k dispozici digitálně (bandcamp) a na kazetě, bližší info...
2.6.2023... proběhne tuto neděli 4. června v pořadu Hard & Heavy na rádiu Beat, a to pod taktovkou Petra Korála. Detaily jsou k dispozici ZDE.
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.