|
|
||||||||||
Po výborném, šamanismem provoněném opusu Exuvia, se Alexander von Meilenwald nijak nevyčerpal a už loni se se svým totemem zla The Ruins Of Beverast aktivně podílel na dvou splitkách. Nejdříve se neodvažoval kráčet po masových hrobech spolu s doomovými Mourning Beloveth, a netrvalo dlouho a už se tetelil na jednom disku s podobně stiženými misantropy Almyrkvi. Ona cesta celou diskografií The Ruins Of Beverast funguje na bázi sbírání zakázaného ovoce, hlubokého ponoru někam, kam je zapovězeno chodit a přitom si vysnít své zlé předtuchy až do podoby reálných obrysů. The Ruins Of Beverast jsou ve skutečnosti mocným chrámem, děsivým sídlem atmosférické temnoty oscilující na hraně zhrzené krásy a surového podzemí, odkud vyvěrá do chodeb panství něco velmi osobitého.
Každá nová nahrávka The Ruins Of Beverast, či už jen podíl na ní, je svátkem. Po dvou splitkách nastal čas na regulérní album, které na konci ledna pod názvem The Thule Grimoires vyšlo klasicky u Ván Records. Pokud jsem u Exuvia zmiňoval na poměry kapely jisté vyklidnění a až meditační rozměry zkázonosné tvorby, novinka na tyto atributy směle navazuje. Civilněji a bez nutné magie. The Thule Grimoires je v podstatě ještě klidnějším, melodičtějším a doomovějším albem, než byl jeho předchůdce. Jde ve všem tom otevření ještě dál a stoupá do výšin. I když to i na něm často až nepěkně vře, celkově je to ta nejvíc krotká nahrávka za celou éru kapely. Jistému vystoupení z hlubin země pomáhá také častější užití čistého vokálu a někdy až překvapivě táhlých míst. A vůbec to nevadí.
S The Ruins Of Beverast je to vždycky na dlouhé večery o samotě, na tom se nic měnit nebude. Rukopis starého harcovníka má svůj lesk a působí nezničitelně. Tečka. I když nová deska pokračuje v tradici jisté volnosti a rozkročení se nad jámou pekelnou, pořád je to deska, ke které lze vzhlížet. Je to další level expanze typicky prorostlého soundu. Jen to zlověstné mručení nerezonuje zdmi paláce, ale levituje chodbami a krájí představy a sny přímo do hlavy. A ty jsou stále na bázi komatu veškeré naděje v dobré pořízení. To ráčej zapomenout, tady usilovně strašá i v roce 21!
Větší přístupnost a melodie The Thule Grimoires nejsou krokem vedle. To podstatné, svérázná hra s atmosférou a obskurní majestát, se totiž nemění. Ano, kapela je dnes blíže doom metalu než kdy dříve, u závěrečné skladby Deserts to Bind and Defeat můžeme mluvit i o gotice, ale tuhle čistější cestu metalové epiky pořád překrývá tíha tmy a pochybností, zda další krok nebude zároveň tím posledním. V The Ruins Of Beverast pořád rezonuje zlá aura, chorobná touha po zvráceném a v nechutenství obrácené prahnutí po smyslnosti. Ráz alba dává úvodní trojice opusů Ropes into Eden, The Tundra Shines a Kromlec'h Knell. Je v nich obsaženo vše typické i ona větší lehkost a přehlednost. Současné rozpoložení souboru. Místy falešný vokál zejména na konci The Tundra Shines může vadit, ale taky upomíná na primitivnost a zachování podzemního přístupu, než aby se to celé zvrhlo v krystalickou péči o každý detail. To divoké zvíře uvnitř musí zůstat zachováno. I když po syntetickém předělu Mammothpolis album bodne do zad už jen místy. Anchoress in Furs má tyhle ambice, zní velmi efektně, ale časem taky zkrotne, prosní se. A sluší jí to.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Prdlavka / 29.5.23 20:43odpovědět
Pro mě pravdou je, že hudbu prověřuje čas. S touhle deskou jsem si své užil a neomrzela, spíš naopak. Až to vedlo k objednání krásnýho vynilu co od "Ván" :-D čas.
MCA / 12.3.21 10:02odpovědět
První dojmy byly jakože super, postupem času to ale trochu spadlo. Jsou tam určitě silný, zajímavý momenty, zároveň ale i dost natahované vaty. S odstupem se mi Exuvia jeví jako zajímavější album.
Lomikar / 11.3.21 15:28odpovědět
Po prvním posleších zatím velký příslib. Některé věci mi tam lehce haprují, zejména do rytmu nepadnoucí čistý vokály v první polovině, ale když to chce být silný, silný to fakt je. Líbí se mi i ty 'popovější' momenty. Možná to dělá ta Kropole, ale trochu mi to zní jako poslední desetiletka Rotting Christ na 0,75 rychlosti.
Sarapis / 11.3.21 12:35odpovědět
Já jsem taky spokojen, atmosféra nahrávky je opět hustá, i když ne tak zlověstná. Je to kapku jiné, ale znovu parádní. Pro mě jasná objednávka.
Ho!!! / 10.3.21 18:52odpovědět
Moc pěkná recenze, máš pravdu.
Sorgh / 10.3.21 11:19odpovědět
Album není tak zlé jako to předchozí, ale stejně si mě podmanilo. I přez klidnější vyznění zůstává jedinečné svojí temnotou a dekadentní melodikou.
Label:Ván Records
Vydáno:Leden 2021
Žánr:blackened doom metal
Alexander von Meilenwald - všechny nástroje, zpěv
Michael Zech (host) - brumle, efekty, programování, kytara
1. Ropes into Eden
2. The Tundra Shines
3. Kromlec'h Knell
4. Mammothpolis
5. Anchoress in Furs
6. Polar Hiss Hysteria
7. Deserts to Bind and Defeat
The Ruins Of Beverast
Blood Vaults - The Blazing Gospel of Heinrich Kramer
The Ruins Of Beverast
Split
The Ruins Of Beverast
Exuvia
Göden
Vale of the Fallen
Headless Horseman
Inhabited Shadows
Pink Floyd
The Early Years 1967 ‒ 1972 Cre/ation
Suffocation
...of the Dark Light
Midnight
Rebirth by Blasphemy
Long Distance Calling
Long Distance Calling
God Dethroned
Illuminati
Crépuscule d'Hiver
Par-delà noireglaces et brumes-sinistres
Kapela YBCA zveřejnila videoklip ke skladbě Švédi, kterou najdete na jejich letošním albu Brno Robstars - ke shlédnutí ZDE. Naši recenzi zmíněné desky...
5.10.2024Slovenská blackmetalová kapela Obšar vydala své nové album nazvané Propastnyk. Slyšte na bandcampu.
5.10.2024Uctívání blackers Azarath vydávají remasterovanou verzi ikonického třetího alba Diabolic Impious Evil na CD/LP/MC/DIGITAL u Agonia Records. Digitální ...
1.10.2024Na labelu Papagájův hlasatel právě vychází nové album Malignant Tumour nazvané Maximum Rock'n'roll. V nabídce je kompletní portfolio nosičů - CD / LP ...
30.9.2024Brněnský klub Sibiř se chystá na hutnou nálož zkázy. Mezinárodní doom metalové sympozium kapel Chorosia, Grimms Eye a Depths Above se uskuteční už ten...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.