|
|
||||||||||

Troufám si tvrdit, že už podle loga byste australskou kapelu Matherslug žánrově zařadili z větší části správně, i když je fakt, že pokud byste ve svých tipech sklouzli do hluboké minulosti třeba k sedmdesátkovým Black Sabbath, byly byste v té historii už poněkud hodně. Pravdou ale zůstává, že kořeny zemitého bigbítu lze právem hledat právě tam a to, že postupem času kapely přicházely z mírnými úpravami a modifikacemi, nic nemění na tom, že ten základ je stále tentýž. V případě tohoto melbournského kvartetu se najdou všichni, kdo uctívají hrubozrnný a docela dřevní stoner rock, v jejich případě lehce ovoněný poctivým hard rockem, baladičností blues a místy (možná překvapivě, možná ne) klasickým doomem.
S výjimkou aktuální desky s tím veselým titulním obrázkem mají Motherslug na kontě další dvě řadovky (z let 2015 a 2017) a pak dvě raná EP, což všechno dohromady tvoří účet za bratru jedenáct let existence, během které se kapele do širšího povědomí (řekněme mimo svou domovinu) dostat nepodařilo. Měl-li bych na tomto místě odhadnout, zda novinka bude znamenat nějakou změnu tohoto stavu, píšu rovnou, že nebude.
Deska Blood Moon Blues je tradiční a šablonovitá už jen svým názvem a spíš než novátorský přístup ať už v čemkoliv nabízí solidní pocitovost a velkou hrst nadšení, které je z desky slyšet asi nejvíc. Hned druhou ozvěnou budiž poklony k praotcům žánru Kyuss, které já osobně vnímám skutečně hodně, dokonce možná víc, než bych pokládal za žádoucí. Problém to samozřejmě neznamená pro poslech, který lze absolvovat s prstem v nose (když odmyslím lehce neukočírovaný celkový čas), ale pro nějaké úvahy o osobitosti a kvalitách desky, potažmo celé kapely, už to samozřejmě představuje solidní stopku.
Zvuk desky je postavený na hodně zkreslené kytarové rašpli a poměrně dominantním (a skoro až afektovaném) vokálním přednesu Camerona Crichtona, na který jsem si musel chvíli zvykat a ani teď bych nedokázal tvrdit, že mám splněno ze sta procent. Všechno ostatní je tradiční, předvídatelné a svým způsobem solidní, byť místy slyšitelně naivní. Jako klasickou ukázku lze zvolit jednu z úvodní dvojice skladeb Hordes nebo Breathe (s lehkou připomínkou Red Fang), jako bluesového sourozence pak skladbu The Ballad of Jock Brown (nesmějte se tomu názvu), což máte začátek desky a pak můžete dumat, jestli má smysl pokračovat. Za mě více méně má, čeká vás ultra-nářez Push the Venom (nesmějte se tomu názvu), poměrně nesoudné tahání strun v asi nejslabší skladbě nahrávky Crank, ale třeba taky velmi dlouhý (a trochu váhám, zda odpovídajícím způsobem záživný) love song You, který se noří do doomových vod aspoň po prsa.
Z tohoto pohledu je toho ke slyšení docela dost, ale vykolíkovaný čas 59 minut je jasně proti. Deska je dlouhá a dlouhé jsou i některé její skladby, s nimiž ne vždy je snadné pořízení (Forever More) a představa příjemně stráveného večera ve společnosti Blood Moon Blues je čistý zástupce z kategorie událostí, které se stanou jednou za deset let. Na cesty, do auta na dálnici, k pivu a na fesťák ke snídani. Není to nutně málo.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:vlastní vydání / bandcamp
Vydáno:Srpen 2022
Žánr:stoner rock
Cynthia Bae - baskytara
Nick Radcliffe - bicí
Cameron Crichton - zpěv
Regan Batley- kytara
hosté:
Matt Dawkins - kytara, melotron, perkuse
Cleo Morgan - doprovodný zpěv
1. Misery
2. Hordes
3. Breathe
4. The Ballad of Jock Brown
5. Evil
6. Crank
7. Monolith
8. Forever More
9. Push the Venom
10. Deep In The Hole
11. You (a love song)
12. Misery (slight return)

Empyrium
The Turn of the Tides

Lykaionas
Luciferian Fullmoon Necromancy

Riexhumation
The Final Revelation of Abaddon

Anaal Nathrakh
A New Kind Of Horror

Mnemocide
Feeding The Vultures

Show Of Bedlam
Transfiguration

Radiohead
The King Of Limbs

Dream Unending
Song of Salvation

Phased
Aeon

Ofnus
Valediction

Nocturnal Pestilence
I, Eternity
Brněnská cyber-punková kapela Plague Called Humanity po dlouhých šesti letech přichází s novou muzikou, a to singlem Obey. V podobě videoklipu můžete ...
28.11.2025Domácí elektro-metalová kapela Mean Messiah zveřejnila nový singl Death Is On My Side, ke kterému pod režijním vedením Pavla Monroe Kohouta vznikl i v...
27.11.2025Americké death metalové trio Malefic Throne streamuje svůj debut The Conquering Darkness, který vychází 28. listopadu u Agonia Records. Poslechnout si...
25.11.2025Legendární Pestilence přivítali nového basáka. Stal jsem jim Dario Rudić (Inceptor, Firmament), který nahradil Roela Källera.
24.11.2025Kopřivnická atmo-sludge/post-metalová kapela Archetyp v těchto dnech vydává svou novou desku Bardo, na které najdete šestici koncepčně propojených skl...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.