|
|
||||||||||
Přijdou na mě chvíle, kdy mám rád vedle sebe věci, které spolu nemají skoro nic společného. Nechci přímo říct dva extrémy, protože poslouchat novou desku Vader ne nic zas tak extrémního, byť ji dokážu sjet i několikrát po sobě a pořád si ji užívat. A vedle ní si rád pustím úplnou oddechovku, kterou může v současné době být třeba poslední album Stone Temple Pilots (kolega o něm krásně psal TADY), anebo třeba aktuální nahrávka americké kapely The Warlocks. Té jsme se na Echoes už celkem věnovali (dvě recenze) a byť to u mě mají trochu nahnuté díky ne zrovna stabilní a vždycky přesvědčivé formě, novinkovou desku The Chain dokážu brát celkem vážně. Plus mínus.
Tím plus je neskutečná pohodička a lehárko, které z desky sálá do všech světových stran a které má potenciál ukolébat vás i v dobách největších krizí do stavu lehké hibernace a absolutní psychické vyrovnanosti. Ostatně třeba zpěvák působí podobně retardovaně až neživě a během poslechu budete mít neodkladný pocit, že každou chvíli usne a konce desky se nedožije. Prostě klídek. Bubeník nespálí víc kalorií, než kolik jich je potřeba na zašněrování tkaniček u bot, ale ono to stačí, není potřeba víc. V tomto duchu deska plyne a je to na její poměry dost drsné slovo. Skoro by se chtělo napsat, že se vznáší jak kouř z marihuany a vůbec bych se nedivil, kdyby v tom všem figurovaly nějaké aspoň trošku nelegální látky. Proč ne, album vlastně působí podobně omamně a pokud se s ním dostanete na stejnou tepovou frekvenci (což znamená hodně, hodně zpomalit), čeká vás docela slušná symbióza.
Druhé plus je z kategorie čistě hudebních, protože na desce mě neskutečně baví hra se synťáky a efekty, přičemž důraz si položte na to slovo hra. Hravost je krásná vlastnost a je strašně velká škoda, že mnoho talentovaných kapel v dnešní hudebnímu byznysu nepřející době vypustilo tohle slovo ze svého slovníku a na místo něj zvolilo jistoty. The Warlocks v tomto směru působí jako maximální lůzři smíření se stavem věcí, a tak si celkem dovolují, nebojí se otáčet knoflíky u starých hraček a kouzlit s nimi dost zajímavé zvuky. Ostatně to, že to celé nemyslí tak úplně vážně, dokládá jejich vizuální prezentace, která je naprosto šílená a pokud si měl dělat úsudek čistě podle ní, náš společný příběh by skončil ještě před jeho první kapitolou. Tak hrozné to je - ostatně posuďte sami ZDE, můj favorit je právě klávesák. Tuhle kapelu prostě doporučuju poslouchat a raději se u toho na ní vůbec nedívat.
Celkově příběh téhle desky není o tom, že by chtěl bořit jakékoliv hranice a je dobré mít toto při poslechu napsáno před sebou jako zásadní pravidlo. A svým způsobem možná jako výhodu. The Chain je v tomto ohledu prostá deska, která se snaží přinášet prosté písničky a nutno uznat, že většinou se jí to daří. Hned úvodní Dear Son splňuje požadavky na lehkou psychedelickou skladbu docela slušně a naštěstí není jediná - je jich víc a možná jich je většina. Rytmicky svižnější skladby prakticky nejsou, snad s výjimkou výborné You Stooge You. A stejně tak skladby, které už to s tou pohodičkou přehnaly a sklouzávají k nudě, budete hledat jen vzácně, například v podobě Mr. Boogeyman.
Jinak album plyne docela konzistentně a decentně naplňuje představy o lenošivém, psychedelickém indie rocku, místy zahaleném do lehkého shoegaze oparu, který je příjemný a voní po vanilce. A je to jeho přednost i slabina zároveň. Pokud se naladíte na stejnou vlnu, bude vám v tom nadýchaném světě příjemně a dobře. Ale pokud ne, neřekne vám The Chain vůbec nic. Ale nebude to vaše chyba, tahle kapela prostě takhle funguje.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Sorgh / 23.5.20 11:16odpovědět
Hudebně mě to baví, ale fakt je lepší je u toho nevidět. Zní to jako soundtrack k nějaké sentimentální roadmovie. Občas by tomu prospělo vzít to trochu od podlahy.
Lomikar / 24.5.20 11:11odpovědět
Náhodou klávesák je pán. Když máš pod jazykem papír a najednou ti kámoši oznámí, že se jde natáčet videoklip, tak jim buď řekneš, že teď se ti to nehodí nebo z tebe vypadne, že okej. No a z něj vylezlo to druhý a podle mě je třeba si ho za to vážit haha.
Lomikar / 20.5.20 15:10odpovědět
Mně to teda strašně sedlo. Taková abstraktní nostalgie. Povědomý pocity s časů, které jsem nezažil. Ta pohoda z toho plyne hlavně díky tomu, jak se album uzavře, jinak je tam podle mě spousta dílčích okamžiků a postupů, který se daj obdivovat a občas jsem si poposednul, abych byl blíž reprákům. Fakt pěkný.
Label:Cleopatra
Vydáno:Duben 2020
Žánr:psychedelic indie rock / shoegazing
Bobby Hecksher – zpěv, kytara, klávesy, baskytara
John Christian Rees – kytara
Earl V. Miller – kytara, drone machine
Christopher DiPino – baskytara
Jason Anchondo – bicí
1. Dear Son
2. The Robbery
3. Mr. Boogeyman
4. Double Life
5. We Don’t Need Money
6. You Stooge You
7. Sucking Out Your Soul Like A Son Of A Bitch
8. Have Mercy On Me
9. Feel No Pain / You Hurt Me
10. I’m Not Good Enough / Party Like We Used To
The Warlocks
Mean Machine Music
The Warlocks
Skull Worship
Listopadová koncertní svodka
13.11.23, Betlémská kaple na Žižkově; Bike Jesus; Café v lese
John Grant
Grey Tickles, Black Pressure
Hideous Divinity
Adveniens
Omnium Gatherum
Beyond
Dordeduh
Dar De Duh
Rocky Mountain Oysters
Back to Black Soil
Rival Consoles
Persona
Necronautical
Slain In The Spirit
Grown Below
The Other Sight
Hanging Garden streamují své live EP Citylight Sessions, které vychází u Agonia Records. Na koncert mrkněte na TOMHLE odkazu.
18.4.2024Ze svého nadcházejícího alba Cutting the Throat of God, které vyjde 14. června na Debemur Morti, zveřejnili Ulcerate nový singl To Flow Through Ashen ...
17.4.2024Z nové společné desky Pačesse a Báry Basikové vzešel videoklip ke skladbě Vlk mezi vrbami, který můžete shlédnout ZDE. Celou desku nazvanou Katechismu...
15.4.2024Netradiční domácí projekt Fuj Kluk zveřejnil nové video ke skladbě Pod drnem - sledujte ZDE.
12.4.2024Pestilence zveřejnili druhý singl ze své připravované best of the best desky Levels of Perception, která vychází 26. dubna u Agonia Records. Skladbu S...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.