|
|
||||||||||
Když jsem usedl k oficiálnímu videoklipu ke skladbě Abyss Of The Moonbow, krotil jsem prvotní zaujetí vzpomínkou na staré známé rčení, že jedna vlašťovka jaro nedělá. Nakonec se ukázalo, že mě dosud neznámá japonská kapela má za sebou kus historie, který mi unikl a v žádném případě není produktem okurkové sezóny. Nové album White Halo (2017) je snadno přístupné široké metalové obci a nabušené emocemi, byť ne tím druhem, který u mě způsobuje neotřesitelnou citovou vazbu. Najít společnou řeč nebyl žádný problém a o mnoho poslechů později jsme já a White Halo dosáhli spokojeného konsensu.
Od prvních tónů decentního kytarového intra Ray Of Light At Dusk hrají Heaven In Her Arms na city po způsobu post-rockových kapel s ambicí zbytečně nesladit. Nekompromisní start již zmíněné dvojky Abyss Of The Moonbow má slušnou razanci, která za post-hardcoreovou škatulku maluje otazník. Kombinace screama a blackmetalových postupů představuje kapelu, navrátivší se po sedmileté odmlce v dobré kondici. Stylově lze Heaven In Her Arms zařadit po bok amerických Deafheaven a jim podobných.
Japonština dává skladbám příjemný kulturní přesah, ale díky chaosu hrdelního vřískotu jsem tuto specialitu nezavnímal na první dobrou. Rodný jazyk vynikne nejlépe z mluvených pasáží a spolu s několika záblesky atmosféry, připomínající post-rockové krajany Mono, jsou to asi jediné "etnické" prvky, protože celkové charisma desky nedává své kořeny příliš najevo a zní v soudobém euro-americkém standardu.
Forgivable Drown s bohatou notací ve mně probouzí nostalgické pocity po metalovém mládí, ale nezapomíná se ani na nasládlé melodie, které provází většinu alba. Vzpomínky přináší i klávesová vsuvka Chain With Fetters, která by nedělala ostudu žádné blackmetalové sebrance, co se vyžívá v orchestrálních hrátkách. Několik akordů dokonalosti obsahuje poslední, nejdelší a také nejrozmanitější skladba Turbid Fog. Ta se nebojí sáhnout po decentní elektronice a celých bezmála jedenáct minut synergicky graduje až do ticha poslední noty.
Heaven In Her Arms prokazují jak znalosti, tak dovednosti. Breakdown ve čtvrté Glare Of The End a následné vzkříšení do epické chumelenice je vynikající. Skladbám dominují kytary s vokálem a trochu tím dusí rytmickou sekci, která nemá moc prostoru na jemnější finesy, což je v daném kontextu nejspíš v pořádku. Mrazení v zádech ani zaťatou čelist u mě White Halo nevzbuzuje, poslech doprovází spíše příjemné uvolnění a lehkost z plutí na vlnách instrumentálně dobře zvládnuté hudby.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Moment of Collapse Records
Vydáno:Červen 2017
Žánr:post-hardcore
Kent - kytara, zpěv
Takayuki - kytara
Katsuta - kytara
Kentaro - baskytara
Hiroki - bicí
1. Ray Of Light At Dusk
2. Abyss Of The Moonbow
3. Forgivable Drown
4. Glare Of The End
5. Chain With Fetters
6. Entangled Torus
7. Turbid Fog
Saxon
Sacrifice
Fight
War Of Words
Nick Cave and the Bad Seeds
Skeleton Tree
Purnama
Flame of Rebellion
Pigs
Wronger
Gary Numan
Savage (Songs from a Broken World)
MindThorN
Eat My Hell
Doomed
Anna
Awrizis
Dreadful Reflection
Rage
Carved in Stone
Mantra
Laniakea
Dříve avizované album Total polských post/blackers Entropia vychází 17. března na Agonia Records.
6.2.2023V březnu vyjde finským melancholikům Hanging Garden nové album The Garden. Mrkněte na klip se skladbou The Fireside, coby ochutnávku z připravované no...
2.2.2023Festival Enter The Eternal Fire pozvolna roste a stejnou měrou odtajňuje soupisku velice zajímavých jmen, která se na volyňském podiu ukážou. Studujte...
1.2.2023Během února a na začátku března proběhne malé tour slovenské kapely Ramchat, která jím představí novou desku Krveľ. Rozpis zastávek máte níže, detaily...
1.2.2023První vlaštovka od nové domácí post-hardcore formace asVra se jmenuje Sebeclam a k poslechu je ZDE.
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.