|
|
||||||||||
Když jsem usedl k oficiálnímu videoklipu ke skladbě Abyss Of The Moonbow, krotil jsem prvotní zaujetí vzpomínkou na staré známé rčení, že jedna vlašťovka jaro nedělá. Nakonec se ukázalo, že mě dosud neznámá japonská kapela má za sebou kus historie, který mi unikl a v žádném případě není produktem okurkové sezóny. Nové album White Halo (2017) je snadno přístupné široké metalové obci a nabušené emocemi, byť ne tím druhem, který u mě způsobuje neotřesitelnou citovou vazbu. Najít společnou řeč nebyl žádný problém a o mnoho poslechů později jsme já a White Halo dosáhli spokojeného konsensu.
Od prvních tónů decentního kytarového intra Ray Of Light At Dusk hrají Heaven In Her Arms na city po způsobu post-rockových kapel s ambicí zbytečně nesladit. Nekompromisní start již zmíněné dvojky Abyss Of The Moonbow má slušnou razanci, která za post-hardcoreovou škatulku maluje otazník. Kombinace screama a blackmetalových postupů představuje kapelu, navrátivší se po sedmileté odmlce v dobré kondici. Stylově lze Heaven In Her Arms zařadit po bok amerických Deafheaven a jim podobných.
Japonština dává skladbám příjemný kulturní přesah, ale díky chaosu hrdelního vřískotu jsem tuto specialitu nezavnímal na první dobrou. Rodný jazyk vynikne nejlépe z mluvených pasáží a spolu s několika záblesky atmosféry, připomínající post-rockové krajany Mono, jsou to asi jediné "etnické" prvky, protože celkové charisma desky nedává své kořeny příliš najevo a zní v soudobém euro-americkém standardu.
Forgivable Drown s bohatou notací ve mně probouzí nostalgické pocity po metalovém mládí, ale nezapomíná se ani na nasládlé melodie, které provází většinu alba. Vzpomínky přináší i klávesová vsuvka Chain With Fetters, která by nedělala ostudu žádné blackmetalové sebrance, co se vyžívá v orchestrálních hrátkách. Několik akordů dokonalosti obsahuje poslední, nejdelší a také nejrozmanitější skladba Turbid Fog. Ta se nebojí sáhnout po decentní elektronice a celých bezmála jedenáct minut synergicky graduje až do ticha poslední noty.
Heaven In Her Arms prokazují jak znalosti, tak dovednosti. Breakdown ve čtvrté Glare Of The End a následné vzkříšení do epické chumelenice je vynikající. Skladbám dominují kytary s vokálem a trochu tím dusí rytmickou sekci, která nemá moc prostoru na jemnější finesy, což je v daném kontextu nejspíš v pořádku. Mrazení v zádech ani zaťatou čelist u mě White Halo nevzbuzuje, poslech doprovází spíše příjemné uvolnění a lehkost z plutí na vlnách instrumentálně dobře zvládnuté hudby.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Moment of Collapse Records
Vydáno:Červen 2017
Žánr:post-hardcore
Kent - kytara, zpěv
Takayuki - kytara
Katsuta - kytara
Kentaro - baskytara
Hiroki - bicí
1. Ray Of Light At Dusk
2. Abyss Of The Moonbow
3. Forgivable Drown
4. Glare Of The End
5. Chain With Fetters
6. Entangled Torus
7. Turbid Fog
Witchmaster
Kaźń
V.O.H.
Světlu vstříc
Árstíðir Lífsins
Saga á tveim tungum II: Eigi fjǫll né firðir
Martians
You Are Here
Altar Of Plagues
Teethed Glory And Injury
Red Fang
Only Ghosts
Endon
Boy Meets Girl
Dissolving of Prodigy
Echoes Of My Sadness (Reedice)
Darkwind
Ventum Tenebris
Antigod
W.R.A.T.H.
Horn Of The Rhino
Grengus
Slovenská blackmetalová kapela Obšar vydala své nové album nazvané Propastnyk. Slyšte na bandcampu.
5.10.2024Uctívání blackers Azarath vydávají remasterovanou verzi ikonického třetího alba Diabolic Impious Evil na CD/LP/MC/DIGITAL u Agonia Records. Digitální ...
1.10.2024Na labelu Papagájův hlasatel právě vychází nové album Malignant Tumour nazvané Maximum Rock'n'roll. V nabídce je kompletní portfolio nosičů - CD / LP ...
30.9.2024Brněnský klub Sibiř se chystá na hutnou nálož zkázy. Mezinárodní doom metalové sympozium kapel Chorosia, Grimms Eye a Depths Above se uskuteční už ten...
29.9.2024Forgotten Tomb vyrazili na turné, kde budou podporovat nové studiové album Nightfloating, které vyšlo u Agonia Records.
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.