|
|
||||||||||
Přiznám se, že jsem v rámci death metalu a grind coru milovník pouze staré školy a to z prostého důvodu, vyrostl jsem na ní. Ze soudobých kapel a projektů tohoto žánru se příliš nevyznám a ani je nevyhledávám. Většinou buď rozepisují dané, nebo se naopak odkloní směrem, který mi v ranku smrti nevoní. Proto jsem při prvním shledání se ZOMBIFIED přistupoval k nahrávce velice opatrně a hlavním důvodem mého zájmu bylo pouze jméno zpěváka Robana Karlssona, který se k ZOMBIFIED přidal v roce 2010. ZOMBIFIED totiž začal svojí pouť jako projekt dvou kytaristů Pär Franssona a Patrika Halvarssona (ex-Blodsrit, ex-Paganizer, ex-Sinners Burn, atd.) Na postu bicích byla malá změna, ale doufám, že současný řezník Jacob Johansson, který poslední řadovku namlátil způsobem vskutku zvířecím a zároveň rytmicky barevným, zůstane co nejdéle. Proč mě zaujalo jméno R. Karlssona? Já jsem jeho hlas doslova žral, už když zvracel v obskurní hnusotě PAN.THY.MONIUM. Pamětníci vědí, a ostatním vřele doporučuju. Seznam všeho, čeho se svým uměním dotkl, je obšírný, ale v srdci mi zůstal jako ten, kdo nahradil nenahraditelného Dana Sväno. Díky jeho hlasu se „Cryptic“ dá i poslouchat, anebo když nastoupil do dříve velezajímavé skupiny SCAR SYMMETRY po všestranně šikovném Christianu Älvestamovi.
Album „Carnage Slaughter and Death“ mě ale dokázalo, přes moje velké sympatie k zpěvákovi, přesvědčit, že naštěstí nestojí jenom na něm. Aniž bych byl příznivcem grindu, core témat plné zombií, ZOMBIFIED mě svým talentem psát chytlavé a zároveň zuřivé a nekompromisní songy utáhli na vařené fusekle. Nejedná se o grindové legrácky, spíš si zavzpomínáte na doby, kdy se death s grindem kamarádili, kapely jako Dawn of Decay, ranní Septic Flesh, Grave nebo Gorefest a Suffocation apod. řádily na scéně ve vší mladistvé krutosti.
ZOMBIFIED jsou Švédi jak poleno a typický chrastící zvuk jim velice sluší. Zároveň jedním dechem dodávám, že „Carnage Slaughter and Death“ nezní nikterak zastarale. Naopak, zápal a dobré nápady z nich jenom srší. Bicí mašinérie drtí ucho nebohého posluchače rychlou palbou, provětráváno crustovými výboji. Kytary se navzájem podporují a občas zazní i nečekané harmonie. Basa je zabijácká a pořádně nahlas. Roban umí na basu a taky ji nám pěkně servíruje, co hrdlo ráčí. Nejlepší je ale jeho hlas. Nikdy, opakuju, nikdy nebyl v takové kondici. Hluboký murmur, prokládáný blackově surovým řevem je vpravdě famózní. Tady se ukázalo, jak mu prospívá účinkování v brutální smečce a jeho fantastický hlas dostal možnost si pořádně zablít.
Album drží pěkně pohromadě a nedá se říct, že by jedna píseň vyčnívala a nějaká se vezla s nadprůměrným zbytkem. Tedy jedna vyčnívá. „The Last Stand“ je celkově standartní zabijácká řezba a lehce evokuje i zámořské brutální smečky. Ovšem jen do refrénu, který v závěru skladby vygraduje do nesmírných výšin. Je mi sympatické, že se s nádhernou melodií šetří, tím víc pak vyzní. Devizou alba je i fakt, aniž by bylo primitivní, není ani přetechnizované a předimenzované. Jednoduché nápady s technickou suverénností jsou jasným důkazem, že s nimi máme počítat. 46 minut uteče jak voda a vám nezbude, než desku otočit ještě jednou.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Cyclone Empire
Vydáno:Listopad 2012
Žánr:death metal/grindcore
P. Myrén - guitars
P. Fransson - guitars
R. Karlsson - vocals, bass
J. Johansson - drums
1. Carnage Slaughter and Death
2. Pull the Trigger
3. Withering Souls
4. Suffering Ascends
5. Endless Days of Wrath
6. Clenched Fist Vengeance
7. Reborn in Sin
8. Corrosive Spiral
9. The Flesh of the Living
10. The Last Stand
11. Slayer Fashion
12. Reign of Terror
Darkened Nocturn Slaughtercult
Mardom
Killswitch Engage
Disarm The Descent
Antaeus
Condemnation
Fates Warning
Darkness in a Different Light
Pačess
Trapista
Fields of Locust
Subtopia
Pergamen
Per Somnum
VAyL
Eclipse the Sun (EP)
Duobetic Homunkulus
Ani já ani ty robit něbudzeme, šedněme do koča, vozit še budzeme
Job for a Cowboy
Sun Eater
Voyager
Colours in the Sun
Tiskovka: Mohou pankáči natočit desku dětských písniček? Odpověď na tuto otázku přinesli Už Jsme Doma na albu Pět ran do čepice. Nahrávka vznikla ve s...
27.6.2022Domácí kapela Gate Crasher zveřejnila nový singl Jako vlci, k němuž vznikl i videoklip - k dispozici na youtube.
27.6.2022Pár měsíců po digitálním vydání je venku i fyzická podoba nahrávky Pohrdat domácí kapely Decultivate, a to na jednostranné 12" gramodesce s gravírovan...
27.6.2022Domácí dark(black)metalová kapela Pergamen právě vydala své nové album Sol infernum, které je jejich první koncepční nahrávkou. Kromě digitálního vydá...
23.6.202212. července se v pražské Baladě (na nové adrese Pod Plynojemem 1274/5) odehraje koncert španělské instrumentálně post-rockové/metalové kapely Syberia...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.