|
|
||||||||||
Ahoj Aleshi! Je to pár týdnů co je venku novinka The Squirm "Thru". Týká se její hlavní myšlenka vztahu se ženou, popřípadě ženou samotnou? Je vhodné z tohoto pohledu brát album jako koncepční?
Ano. Je to hodně soukromé. Hlavní myšlenka a motiv alba „Thru“ je úzce spjatý s ženou, která vstoupila do mého života.
Počítám, že texty jsou ryze osobního rázu. Bylo pro tebe tentokrát těžší se ventilovat zrovna tímto způsobem?
Texty pro mne mají velkou váhu a jsou velice osobní zpovědí. Nechávám v nich odrážet své emoce, pocity a vášeň.
Existují nějaké zásadní změny ve stylu přípravy a samotného nahrávání ve srovnání s "In a Decadent Apathy"? Měl jsi v hlavě jasnou vizi, kudy desku poslat, aby jsi se v něčem neopakoval?
Album „Thru“ vznikalo podobně jako předešlá dvě alba. Oproti předchozím se nahrávání neúčastnilo tolik hostů, a to i s ohledem na osobní téma, které „Thru“ zpracovává. Měl jsem zcela jasnou vizi, jak by ve finální podobě album mělo vypadat.
Když se podívám na zvuk a celkovou polohu novinky, bylo tvou hlavní motivací držet materiál víc při sobě? Je masívnější a tolik se na ní neexperimentuje, nevybíhá různými směry...
„Thru“ je mnohem více kytarovější a melodičtější album než bylo „Hidden Deep Inside Bitter Thoughts“ a „In A Decadent Apathy“. Chci, aby se každé album The Squirm lišilo, zároveň ale doufám, že se daří zachovat mezi nimi spojitost.
Určitě uznáš, že zrovna u elektronické hudby je zvuk velmi důležitý. Jsi v tomto ohledu puntičkář, měníš často původní nápady za jiné, nebo se naopak vracíš k těm původním?
To je různé. Jsem zastánce prvotního nápadu a riffu. Pokud ve mě skladba s odstupem času nevyvolá spokojenost, její osud končí v koši a začínám znova. Ve většině případů rozvíjím původní nápady.
V jakých prostorách album "Thru" vzniklo a kolik týdnů ti jeho nahrání zabralo?
„Thru“ vznikalo převážně v mém domácím nahrávacím studiu, kde mám na práci potřebný klid a pohodlí. Zpěvy jsem nahrával u kamaráda ve studiu Fozy. O mix a mastering alba se podělili Karel Vošta (kytara) a Vojta Seidler (bicí), kteří jsou (spolu s Víťou Kyselou - baskytara) součástí koncertní sestavy The Squirm. Nahrávání trvalo i s předprodukcí zhruba rok. Nic mě netlačí ke zdi a na materiálu vždycky pracuju uvolněně a podle nálady a času. Takový způsob práce mi zcela vyhovuje.
Momentální sestava The Squirm čítá kromě tebe další tři členy - Karla, Víťu a Vojtu? Podíleli se i oni na celkové tváři "Thru" v době vzniku alba nebo je jejich hlavní náplní spíš živé hraní?
Prozatím jsou součást koncertní sestavy, ale byl bych velice rád, kdyby se podíleli na chystaném albu The Squirm. Uvidíme, snad to vyjde.
Pokud se tě zeptám přímo jako skladatele, hledáš a nacházíš svou hudbou specifický druh atmosféry, který kladeš nad požadavky na nezbytné instrumentální kvality? Prostě držet si hudbu v určité rovině nehledě na stupnice a exhibice...
Při skládání je pro mne důležité nechat volný ventil emocím a náladám. Nemít zábrany a dát najevo to, co cítím.
Když si "Thru" projíždím, narazím na dva tracky, u kterých mě hned napadnou dva interpreti, jsou v podobné náladě. Jde o "Bitter Aftertaste Of Loneliness" a "Kiss Of Disappointment", které mně evokují alba Ulver/Themes respektive Tiamat/A Deeper Kind... Samozřejmě jde o věc individuální a náhodnou. Přesto, znáš tyhle dvě alba, popřípadě rovnou cestu těchto kapel?
Musím Tě zřejmě zklamat, ale žádné ze zmíněných alb jsem neslyšel, i když obě skupiny znám.
The Squirm chápu na naše poměry jako ojedinělý projekt, tak trochu (možná neprávem) bokem od ostatních. Jak vnímáš tuhle pozici sám a jaké názory tohoto směru se k tobě donesly?
The Squirm se zřejmě poněkud vymykají "normální a běžné" produkci u nás v ČR. Nenazval bych to ale ojedinělým projektem, protože je tu spousta jiných kapel a projektů, které také odpovídají této definici. Musím se přiznat, že hudbu dělám především pro sebe a rozhodně ne s cílem, aby se líbila co nejvíce lidem. Těší mne, že muzika, kterou dostávám ven své pocity, se líbí i jiným a že ji cítí podobně jako já.
Nedávno jsi absolvoval výroční koncert Root, jak se ti líbilo si po letech zahrát ve starém složení staré vály? K odchodu z Root se nechci vracet, ale je v tomto případě pravda, že si prostě dal přednost vlastním věcem, které si podle tebe zasloužili víc pozornosti?
Výroční koncert 25 Years In Hell byla skvělá párty, kterou jsme si všichni užili. Byl to moc příjemný pocit stát znovu po letech na pódiu s Root. Jsme stále dobří přátelé, i když se naše cesty rozešly a jsem vždy moc rád za pozvání. Root jsou kapela, která ve mně zanechala nesmazatelný otisk. V jejich řadách jsem působil v roce 1996-1999. Je pravdou, že hlavní důvod mého odchodu byla touha po vlastní tvorbě.
Kdyby jsi byl schopen říci zásadní alba/interprety z elektronické scény, kteří by to byli?
Zásadních alb i interpretů je více a to nejen na elektronické scéně. Ale z této scény jsou pro mne neopomenutelní Depeche Mode nebo Nine Inch Nails.
Aleshi díky moc za ochotu věnovanou našemu Echoes zinu a přeju The Squirm hodně tvůrčí svobody do dalších let.
Bylo mi velkým potěšením. Zdravím všechny čtenáře a osazenstvo redakce Echoes zinu a přeju všem do nového roku 2013 hodně štěstí, zdraví a úspěchů ve všech směrech.
DISKOGRAFIE:
Hidden Deep Inside Bitter Thoughts (2009)
In A Decadent Apathy (2010)
Thru (2012)
The Squirm
Unspoken
The Squirm
Overdose Of Arousal
The Squirm
Thru
Richard Medina a Fall of Empyrean
Snažím se popsat, čím lidé prochází ve svém životě.
Holter // Petr Deduch
Jako začínající kapela si musíme vyšlapat svou vlastní cestu, krok po kroku
Duobetic Homunkulus
Můžem se radovat, ale mějme na paměti, že hovna nechodí po horách, ale po lidech.
Tengri
Zavřít oči, zastavit mysl a nechat energii samovolně proudit
Amon
Několik slov staré bestie
Sakala
Jsme si jistý tím, jak a co chceme hrát a hlavně tu muziku máme hrozně rádi
Les
Z pocitových útržků vlastního mikrosvěta
Something Like // Jenda
Pro mě osobně je nejdůležitější svoboda, ta je pojítkem spousty textů na naší desce
Pod pořadatelskou záštitou kapely Crippled Fingers se 7. června odehraje další ročník jednodenního festivalu Fury Over Prague, který letos na dvou pód...
13.3.2025Dva mistři baskytarové hry, Steve Di Giorgio (Testament, atd.) a Jeoren Paul Thesseling (Obscura, Pestilence) spojili své síly v instrumentálním progr...
13.3.2025Čertovští atmosférici Lucifer's Child natočili klip ke skladbě Ichor. Tu najdeme na připravované řadovce The Illuminant s plánovaným vydáním 28. březn...
11.3.2025V pravidelné roční periodicitě vychází nové číslo Telepatie. Jako již tradičně je obsah naplněný převážně (ale nejen) rozhovory s kapelami a osobnostm...
7.3.2025Vystoupí celkem 18 skupin, zastoupena bude celá Skandinávie (Norsko, Švédsko, Finsko), další tradiční evropské země (Itálie, Německo, Nizozemí, Lucemb...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.