|
|
||||||||||
Čau kluci, zdravím do Studénky, Fulneku, Ostravy... kam ještě? Kdy a koho vůbec napadlo dát se takhle dohromady a nechat vzniknout projekt TTIOT?
Čest. No směřuj to spíš do Studénky, Ostravy a Olomouce, v těchto městech se momentálně zdržujeme. Kapela vznikala někdy kolem ledna – února 2011, kdy Hanzi odcházel z Crashpoint a hledal nové muzikanty, se kterými by mohl vytvořit nový projekt, dle jeho tehdy nových hudebních záměrů.
Dá se říct, že původní projekt už dneska vyrostl v regulérní kapelu? Když se podívám na kapely, kterými jste prošli, jak jsou na tom Pipi dupu a Crashpoint dnes? Chystá se něco?
No zcela určitě! Jako projekt jsme to brali do té doby, než jsme měli první koncert s War From A Harlots Mouth. Tehdy jsme zjistili, že jsme nezahráli o nic horší koncert než oni, tak jsme si řekli, že do toho jdeme naplno a tehdejší kapely jsme pustili k vodě. PIPI-DUPU je na bodě mrazu a Crashpoint stále hledá náhradu za Hanziho a pevně věříme, že se Crashpoint opět rozjede!
Co povíte k EP? Je to zatím vaše jediná ofiko nahrávka? Sloužilo jeho vydání spíš jako prezentace? Tady jsme – berte, nebo nechte bejt. Jaké byly ohlasy?
První EP vzniklo na přelomu roku 2011/2012, vlastně po roce od založení kapely. Naším cílem bylo vydat EP, abychom se mohli nějak prezentovat na hudebních serverech, ale nesloužilo to jako nějaké medium, díky němuž jsme chtěli dostat naši muziku mezi lidi. Mezi lidi jsme naši hudbu dostávali pomocí koncertů, kterých přibývalo a nezbývalo mnoho času na tvoření nového materiálu na další nahrávku. Až na pár názorů (kopírka ES) byly ohlasy na EP pozitivní, ale jak jsme zmiňovali, koncerty byly a jsou naší prioritou.
Jaká je teď situace kolem plánované velké desky? Máte už připraveny nové skladby, nebo je potřeba si s tím ještě trochu vyhrát a doladit? Dokážete odhadnout přibližnou dobu vydání?
Situace je taková, že brzy, velice brzy vyjde nikoliv „plánovaná velká deska“, ale opět EP. Všechny nástroje jsou již dlouho nahrány, teď se jen dolaďují zpěvy a elektronika. V podstatě jdeme do finále. Máme již i stanoven termín vydání, ale ten bychom ještě neradi zveřejňovali.
Máte ujasněno kam se půjde nahrávat? Zamlouvá se vám práce ve studiu, kdy člověk může hledat optimální znění, experimentovat, nebo je to pro vás spíš nutné zlo?
Bicí jsme nahrávali ve studiu Šopa u Standy Valáška. Tomu můžeme věřit, že vždy udělá dobré náběry. Kytara byla točena v malém domácím studiu v Praze, basa u Hanziho na bytě a zpěvy se točí ve studiu Zkušebna v Ostravě. Takže to je taková slátanina, ale v dnešní době nepřeberného množství dostupné techniky, odpadá takové to „ jedeme do studia, všichni to tam za víkend nahrajeme a hotovo dvacet“. Tohle by pro nás určitě bylo nutné zlo.
Jakým stylem vznikají u TTIOT nové věci, scházíte se často, nebo vítězí (pochopitelně) internetová komunikace?
Je to zcela jednoduché. Hanzi pošle v podstatě hotovou věc se všemi nástroji a na zkušebně se to pak jenom doladí do hratelné podoby. Byly doby kdy jsme zkoušeli i 2x týdně, ale teď to z časových důvodů není možné.
Jak často (pokud to jde nějak rozumně vyčíslit) se vám daří jezdit po koncertech? Pořádáte vlastní akce, výměnné akce?
Jezdili jsme v podstatě každý víkend koncerty. Sem tam byla pauza na nějaké ty narozeniny babiček a dědečků, ale jinak jsme měli docela na pilno. Vlastní akce neděláme, krom teda jedné, co jsme udělali ve Studně. Ani výměnné koncerty neděláme. Nemáme čas na pořádání nějakých akcí. Máme to štěstí, že si nás promotéři a organizátoři zvou sami.
Máte venku už myslím tři videa, mohli byste o nich něco v krátkosti pozradit? Nejnovější kousek „Boxes“ se natáčel kde? Bylo s tím hodně práce, nebo jste to tam spíš namlátili a nazdar?
Máme dva oficiální klipy k Bounce a k Boxes. Potom sestřih koncertu z RFP 2012 a momentálně máme materiál z koncertu z pražské Roxy, kde jsme předskakovali BMTH. Tento materiál je ve stádiu příprav.
Klip k Boxes se natáčel na konci zimy v areálu bývalé vagonky ve Studénce a potom na různých místech v Ostravě. Hlavní natáčecí den bylo kolem -5C°, takže si představ 12 – ti hodinovou šichtu v ne moc teplých hadrech, kde se za dvě minuty zpotíš, když se točí a potom půl hodiny mrzneš, když se připravuje nová scéna. Bylo to peprné a to nemluvím jak se musela cítět Žiraf, když musela jít do vody, nebo ji na hlavě hořela rekvizita.
Musím se zeptat taky na texty. Je nutné je vnímat spíš jakousi rovnováhu mezi muzikou a nimi, aby se dobře frázovali? Nebo je naopak dobré je brát jako sdílnější a snahu něco říct, vyjádřit?
Celková myšlenka v textech určitě je, ale spíš je u nás upřednostňována ta muzika před texty.
Za sebou máte pár skutečně zajímavých live setů. Dali byste dohromady výčet těch nejzajímavějších? Ať už předskakování zahraničním kolegům, domácí akce. Cokoli, kdekoli, s kýmkoli...
Tak chronologicky za zmínku stojí koncerty s War from a harlots mouth, Bandzone showcase 2011, Ostravský majáles 2012, Killswitch engage v Lucerně, RFP 2012, Fajt fest 2012/13, Brutal Assault 2012, Shoot the girl first tour, Dead end festival, veškeré akce na jižní Moravě!!, BMTH v Roxy a opět RFP 2013. Bylo toho hodně a snad i bude.
A vysněná akce, koncert?
Tour s BMTH. Jakýkoliv velký zahraniční festival, …
Co ti zpropadení Enter Shikari, kolik lidí z desíti vám je připomíná :))? Je třeba se nad tím povznést a dělat si z toho spíš srandu, je tak?
A je to tady. No myslíme, že minimálně jeden z deseti se vždy ozve ať už pozitivně nebo negativně se spojitostí s ES. Bereme to s nadhledem a jsme pevně přesvědčeni, že naše muzika je naše a ne nastudované postupy ES. No jen pro srovnání, kolik kapel hraje tento styl v ČR? Myslím, že by se to dalo napočítat na prstech jedné ruky. Proto jsme tak na očích a srovnáváni s ES. Kdybychom hráli klasický metalcore, kterého je v CR požehnaně, nejsme tak vidět a nikdo tě nikam neškatulkuje. Vybrali jsme si ale naš směr a uvidíme do budoucna, kde nás zavede. No na závěr bych k tomu jen dodal, že i špatná reklama je pořád reklama.
Hoši díky za váš čas a chuť si popovídat. Třeba to někdy zopakujem. Do budoucna hodně štěstí!
Díky za rozhovor. Budeme se těšit na klubovou sezonu.
Poslední nádech? Tour 2017/2018
20.1.18, Jihlava - Music Club Bezvědomí
Night of Wolves 9
21.4.16, Brno - Melodka
Dead End Festival 4
30.11.12, České Budějovice - KD Gerbera, Mighty Bar Velbloud
Styrbjørn
Důležité je chtít uvolnit něco ze svého vnitřního světa.
Antigod
Víme, co chceme dělat a jak to chceme dělat.
dISHARMONY
Dvě zbloudilé duše ve světě emocí a kontrastů
Dying Passion
Nikoho nepoučovat, ale donutit k zamyšlení
Kekal
Od kvantové mechaniky k prvopočátkům a zpět
Ryby & Aliens production
Každý ma nejakú svoju fetish a ta moja je môj label a projekty, ktorým sa venujem
Silent Stream of Godless Elegy
To Smutnice na svých křídlech vypráví a rozechvívá nový příběh…
Necrocock
Mé zázemí je pro mě učiněnou rajskou zahradou, kde se pohybuju v napůl snový náladě
Po sedmi letech o sobě dávají vědět s novým albem chebští Esazlesa. Osm skladeb na desce Dokud vím, co mám vyšlo v pátek 13. září na Indies Scope, kde...
12.9.2024Na lebelu Dead Maggoty Productions vychází bilanční kazetový komplet Forgotten Silence nazvaný Arte-faktum-XXX, který obsahuje materiál ze všech šesti...
12.9.20245. října se ve Žďáru nad Sázavou v klubu Hanuman (znáte jako Batyskaf) odehraje 21. ročník oslavy extrémní hudby Krátký, rychlý a hlasitý, který se po...
10.9.202421. září se v plzeňském klubu Parlament odehraje společný koncert německých Infestus a domácích Mallephyr. Zahraniční hosté přivezou svou novou desku ...
9.9.2024Poslední nahrávka Skylor od Dying Passion doputovala do černých oběžných drážek. Detaily ohledně edice vydané pod patronací Magick Disk Musick čtěte n...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.