Transfer
 
  Přihlášení  

Echoes zine - recenze rockových a metalových alb

  ROZHOVORY

zpátky na seznam rozhovorů
Štěpánka Kubíčková (Kontra Production)

Štěpánka Kubíčková (Kontra Production)Záměr je nabídnout kvalitu nehledě na žánr

Victimer22.7.2013
O agilní agentuře KONTRA PRODUCTION je slyšet víc a víc, takže bylo naší milou povinností ji představit také našim čtenářům. Štěpánka Kubíčková, tedy člověk nejvíce povolaný a agentuře oddaný pak svolila k povídání, ve kterém jsme probrali hlavní činnosti agentury, jakým stylem funguje a co všechno nabízí. A že toho není zrovna málo se přesvědčíte už sami.

Ahoj Štěpánko! Určitě se shodneme, že agentura Kontra Production, za kterou stojíš, je pořád aktivnější. Jak by jsi sama fungování své agentury představila?


Ahoj Honzo! Těší mě, že sleduješ aktivity Kontra Production, které jsou opravdu rozběhnuté na plné obrátky. Agentura se zaměřuje především na booking zastupovaných umělců, ale věnujeme se i PR (a to i mimo naše stabilní portfolio kapel a interpretů) či pronájmu mobilních pódií a zvukové techniky.


Kdy jsi došla do stádia rozhodnutí a řekla si, že by bylo dobré si podobnou firmičku založit a podporovat kapely, co si podporu zaslouží?


Založení agentury vyplynulo přirozeným způsobem. V 17-ti letech jsem začala pracovat v oblasti PR, věnovala jsem se tvorbě poezie a zároveň jsem byla obklopena muzikou a lidmi, co se jí zabývají. Prošla jsem si v té době časem nabírání zkušeností u několika firem a agentur, skrz samostatnou činnost s kapelami a na jaře 2010 zastřešila svou působnost pod název Kontra Production, který vznikl jako slovní hříčka ve spolupráci s mým tehdejším partnerem Milanem Urzou (např. skupiny První hoře nebo Sinuhet). V současnosti jméno agentury reflektuje především její široký záběr působnosti s ohledem na žánrovou barevnost. Pod jednu střechu se ubytovaly jak kapely alternativně-metalové/crossoverové, tak z oblasti folku, world music, reggae, šansonu nebo i revivaly, a ač jde v hudbě často o velmi protichůdné světy, Kontra Production je pomyslně spojuje.


Pokud se budeme bavit o podpoře kapel, co všechno se za tím skrývá, co všechno agentura svým ovečkám nabízí?


Záleží na typu dojednané spolupráce. Nejčastěji se jedná o model výhradní spolupráce v oblasti managementu a bookingu pro tuzemsko a Slovensko a ve spolupráci s dalšími subjekty zajištění služeb PR či zahraničního bookingu.

 

Vedle spolupráce s kapelami, je součástí Kontra Production ohňová show In Flamenus a zajišťování hudby pro různé akce a večírky. Tyhle aktivity se na chod agentury přirozeně nabalily tím jak se rozrůstala?


Záměr agentury je uspokojit poptávku širokého spektra pořadatelů a jednotlivých kulturních akcí, čemuž odpovídá nejen žánrová rozmanitost zastupovaných interpretů, ale i snaha nabídnout i kvalitní nehudební program.


Zůstaneme-li u In Flamenus, zajímá mě, jakým stylem tahle show funguje. Jde o samostatná vystoupení nebo doprovod různých akcí? Patří sem např. i vystoupení na hradech, dá se v tomto případě mluvit o nějakých (třeba letních) šňůrách?


Show In Flamenus je hodně variabilní. Základem jsou ohňové show v několika základních variacích, ale v podstatě s každou akcí se připravuje originální scénář vystoupení s ohledem na místo konání, technické možnosti a především přání pořadatele. Kromě ohňové show lze však sestavit i nejrůznější denní programy – např. orientální tance s hady či šavlemi, tance s biči nebo šátky, fakírskou show atd. Prostředí hradů se k show samozřejmě velmi hodí, většinou se v takovém případě jedná o různé historické akce či městské slavnosti.


Zajištění hudby na firemních akcích je zřejmě na konkrétní domluvě. Jde čistě o reprodukovanou hudbu přizpůsobenou charakteru akce, nebo jde i o živá vystoupení na objednávku?


Jde o živá vystoupení pro uzavřenou společnost.


Přemýšlela si někdy nad tím podílet se také na vydavatelské činnosti? Prostě vydat nějaký ten nosič, merch, být aktivní i tímto způsobem....


Pod značkou Kontra Production vychází CD nosiče skupin První hoře a Sinuhet, nicméně jedná se o okrajovou činnost poskytovanou výhradně skupinám, se kterými dlouhodobě spolupracujeme v oblasti bookingu a PR.


Kolik lidí se dnes na fungování agentury podílí?


Agenturu tvoří čtyřčlenný tým a také s námi spolupracuje řada dobrovolníků, kterým patří velký dík. O zahraniční booking se stará Aleš Ondráček, Pavel Hrnčíř alias Hrnec ze „Silentů“ se specializuje na pronájem mobilních pódií a zvukové techniky a Honza Jirovský má na starosti aktualizace webových stránek, grafiku a focení.


Možná trochu naivní dotaz, ale dalo by se vyjádřit kolik času ti práce pro Kontra Production spolkne denně času? Stíháš vůbec vedle chodu firmy jiné věci, ať už je to studium, nebo jiná práce...?


24 hodin denně, jinými slovy o práci se mi i zdá :). Snažím se si vedle práce pro agenturu najít čas především na sport a výpady do přírody, podívat se občas na dobrý film, sejít se s „nehudebními“ přáteli …

 

http://img7.rajce.idnes.cz/d0702/4/4315/4315668_a6929f3bd3d68f9eff483dee1ffaec58/images/kp.jpg?ver=0


Kolik kapel je momentálně pod křídly agentury? Přibudou další, nebo je ten dnešní stav tak akorát?


Spolupracujeme v současnosti cca s dvacítkou kapel. Druhou otázku bych nechala otevřenou dalšímu vývoji.


Formace, které podporujete, jsou mnohdy zcela odlišných žánrů. Co je tou hlavní věcí, nebo rovnou pocitem, kdy tě kapela zaujme a už nepustí a stojí za to ji oslovit ke spolupráci?


Částečně jsem již odpověděla v jedné z předešlých otázek … Záměr je nabídnout kvalitu nehledě na žánr. Velkou roli hraje osobní vnímání dané muziky, ale i zkušenost v rámci spolupráce s danými muzikanty, že si spolupráce „sedne“ po lidské stránce …


Když se podíváme do doby dětství či dospívání, jaké bylo tvé první vnímání hudby a uvědomění si, že bez hudby to zkrátka nepůjde? Přivedli tě k ní rodiče? Vzpomeneš si na první kapelu, o které jsi si řekla, že musíš na jejich koncert nebo si koupit jejich desku?

 

Hudba mě provází od narození. Můj otec se pohyboval v oblasti klasické hudby a symbolicky jsem se narodila 12. května v Praze v čase, kdy každoročně probíhá úvodní koncert mezinárodního hudebního festivalu Pražské jaro (výročí úmrtí Bedřicha Smetany). Přáním mého otce, který je houslista, samozřejmě bylo, abych se „potatila“, a tuším, že ve 3 nebo 4 letech mi dal k Vánocům housle a později s nástupem do školy přihlásil do „lidušky“. Já ale chtěla být dirigentkou nebo bubenicí, tak jsem příliš z dárku nadšená nebyla :). Zájem o dirigentství u mě ale pak vyšuměl a druhá varianta nepřipadala v úvahu :). Rodiče mi alespoň pořídili buben v hračkářství, který jsem doplnila o kbelíky a poklice a i to bylo až příliš :). Později neuspěl ani sborový zpěv s možností alternativnější školní docházky. Ačkoli jsem se tedy pohybovala v dětství v oblasti „klasiky“ a vlastně často navštěvovala od nejútlejšího věku klasické koncerty (a podotýkám, že zcela dobrovolně) a jezdila na turné orchestru, ve kterém otec hrál, prosakovala ke mně i hudba rocková. První kapelu, kterou si pamatuji konkrétně, byl Pražský výběr a také potom Lucie. V nějakých patnácti jsem třeba začala ujíždět i na extrémních metalových žánrech, ale nikdy jsem nebyla extrémně hudebně vyhraněná.


Prezentace, bez které to dnes nejde, je webový profil. Kdo stojí za podobou stránek Kontra Production?


Webová prezentace je teď zrovna aktuální otázka, protože dojde k její modernizaci. Za současnou podobou stojí Honza Jirovský, který tvoří náš tým po stránce grafiky, fotografie a právě webové prezentace.


Mohla by jsi prozradit něco málo z toho, co chystáte do budoucnosti, ať už té blízké, nebo té vzdálenější? Jak bys ráda viděla svou agenturu dejme tomu za tři roky?


Raději se budu dotýkat té nejbližší budoucnosti :). Na podzim realizujeme společně se slovenskou agenturou Key Art rozsáhlé CZ & SK turné Dana Bárty & Illustratosphere k novému albu, První hoře budou pokračovat ve svém klubovém tažení k oslavám 15-ti let existence, které vyvrcholí velkým koncertem 8.11. v pražském Paláci Akropolis, Lucia Šoralová se šansonovým projektem La Alma představí po úspěšném turné na Slovensku i v Čechách své aktuální album „O lásce cti a kuráži …“ , které vzniklo na základě zhudebnění villonských balad Michala Horáčka. Do konce roku jsou naplánována také vydání některých chystaných alb „našich“ umělců – např. sólovka Štěpána Smetáčka, napjatě očekávaná osmá řadovka kapely Insania nebo novinka Dying Passion … Věřím, že do budoucna se podaří agentuře pokračovat stejným směrem a i nadále se rozvíjet.


Díky moc za čas a možnost si popovídat. Je něco, na co jsme zapomněli a je potřeba to zmínit?


Určitě bych vyslala vzkaz pro všechny hudební fanoušky, aby podporovali „svou“ muziku, sdíleli svůj zájem nejen virtuálně, ale hlavně svou účastí na živých koncertech, protože pocit z hraní pro plný sál nebo spokojený kotel fanoušků na festivalech je tou největší odměnou pro kapely … Taky díky za zájem a dotazy.

 

Kontraproduction.cz 

 



  DISKUZE K ROZHOVORU

Kontrolní kód
opište kontrolní kód

  NOVINKY VE ZKRATCE  /  další novinky