|
|
||||||||||
Je to kapela, kterou poslouchám od jejích počátků (2010) a jestli svou předchozí deskou šlápla do prázdna, nevadilo mi to. První dvě alba jsou výborná a obě si sem tam pouštím. V autě, doma, v práci .. hodí se kamkoliv, jejich potemnělý zvuk a výborně napsané songy lze vstřebávat v každou denní i roční dobu a jako alternativa k Paradise Lost, obnoveným Alice In Chains nebo mrtvým Type O Negative fungují skvěle. První dvě alba znamenají roky 2011 a 2013, a co se dělo potom, nevím. Na třetí desku se čekalo dlouhých šest let a výsledek byl zklamání až hrůza. Neslyšel jsem ji od tehdejšího svého psaní a jestli mi právě zní z beden, je to čistě kvůli porovnání s tou současnou. Paradise Lost jako vyšití...
V pořadí čtvrtá deska dostala jméno Infernum in Terra a na první pohled zaujme graficky odlišně zpracovaným obalem. Namísto další variace na koňskou mršinu od Sama Shearona představuje titulní grafika takový pěkný historizující obrázek, který vypadá efektně sám o sobě a dvojnásob efektně, když si k tomu přidáte provedení dvouvinylového kompletu. Nejde o nic originálního, ostatně jaksi automaticky mě naskočila deska Faith Divided Us, Death United Us právě od Paradise Lost, nicméně nechci vypadat jako úplný morous, co na všem hledá mouchy, a s klidem body za balení přidělím. Novinkou je i latinský název alba, který snad není potřeba překládat a který dle Sala Abruscata odráží stav dnešního světa. Budiž.
A když už jsme u toho Sala, dovolím si ještě volně odcitovat jeho komentář k této desce, která prý pro něj představuje nový začátek, novou kapitolu, která sice zachovává atmosféru minulých alb, ale s novým, otevřeným přístupem. Což je pro mě vždycky varování, že se autor / kapela nachází ve slepé uličce tvůrčí nemohoucnosti. Pro úplnost ještě dodám, že s novou deskou přichází komplet nová rytmická sekce, a to v podobě basáka Oddieho McLaughlina a bubeníka Chrise Hamiltona, kterého můžete znát třeba z (nu)metalové kapely Downset.
Mimochodem tu desku When The World Becomes Undone jsem u sedmé skladby vypnul, to se fakt nedá.
Aktuální album je o pár minut kratší než to minulé, ale pořád na dnešní časy docela dlouhé (přes 54 minuty). V plné míře rovněž přebírá dříve používané šablony a nepřináší absolutně nic nového - žádnou novou kapitolu, žádný nový list, řekl ani závan čehokoliv nového. Od úvodního intra je to rozpoznatelná deska kapely a je z ní cítit maximální snaha strefit se do očekávatelného modelu pochmurných skladeb se silně melodickou nosnou linkou v refrénu. Oproti svému předchůdci je Infernum in Terra snad jen ostřejší ve zvuku kytar, ale to je tak vše. Dobrou zprávou může být, že první skladba Believe in Something (You Are Lost) je docela fajn, pak ale dobré zprávy zásadně docházejí. Hned následná věc Cast Out from the Sky je neuvěřitelný kopec nudy s nanicovatými klávesami v závěru a další pokračování desky mnoho zlepšení nepřináší. Řekl bych že skoro žádné.
Samozřejmě nelze neslyšet, že některé momenty se povedly a že některé refrény zní moc pěkně a harmonicky. Bohužel ale nelze přeslechnout ani to, že většina desky je totální zmar a některé skladby (za všechny Lucifer’s Sun) jsou k nepřežití. Z dřívějších A Pale Horse Named Death zbyla jen slupka, podle níž identifikujete, co právě hraje a pokud nepůjdete dovnitř, možná vám to bude i stačit. Jako kulisa k řízení je to vlastně docela dobré. Jakmile ale zaostříte sluch, začnete trochu víc vnímat, co se na desce odehrává, padnou na vás chmury. Deska nemá jiskru, zásadně jí chybí hitový potenciál a celá se jaksi vleče a pajdá na obě nohy. Instrumentačně je slabá, o hudebně zajímavý moment nezakopnete a celé to vlastně vypadá jako Abruscatova osobní zpověď, u níž na pozadí někdo hraje scénickou hudbu. Nerad bych se někoho dotknul, ale novinka je slabá. Opravdu hodně slabá.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Bhut / 25.10.21 12:19odpovědět
Jak by řekla bytost s vizionářským darem: velký špatný. A i kdyby to bylo hudebně v pořádku, tak by mě mrzela ta grafická otočka. Předchozí tři desky mají takový spojující element a teď tohle...
Victimer / 23.10.21 10:10odpovědět
Bohužel, je to velká nuda. A bohužel už podruhé.
Radek / 21.10.21 8:51odpovědět
První dvě desky byly super, ale nyní nechápu existenci této kapely. Ta alba jsou již neposlouchatelná, uspávající. To je tak, když někdo oživí kapelu a už nemá dávno co říci. Vzpomínám na Die Alone, to byla jiná káva :-)
Label:Long Branch Records
Vydáno:Září 2021
Žánr:doom / gothic metal
Sal Abruscato - zpěv, kytara
Eddie Heedles - kytara
Joe Taylor - kytara
Oddie McLaughlin - baskytara
Chris Hamilton - bicí
1. Infernum
2. Believe in Something (You Are Lost)
3. Cast Out from the Sky
4. Shards of Glass
5. Lucifer's Sun
6. It is Done
7. Two Headed Snake (Propofol Dreams)
8. Slave to the Master
9. Devil's Deed
10. Reflections of the Dead
11. Souls in the Abyss
A Pale Horse Named Death
Lay My Soul to Waste
A Pale Horse Named Death
When the World Becomes Undone
A Pale Horse Named Death
22.2.14, Praha, Nová Chmelnice
Madgod
Madgod
Dogma Inc.
Blacksun Flowers
Queensrÿche
Queensrÿche
Tenhi
Kauan
Enthroned
Cold Black Suns
The Cult
Choice Of Weapon
My Dying Bride
Evinta
Gabriel Hibert
Abducté
Tiskovka: Mohou pankáči natočit desku dětských písniček? Odpověď na tuto otázku přinesli Už Jsme Doma na albu Pět ran do čepice. Nahrávka vznikla ve s...
27.6.2022Domácí kapela Gate Crasher zveřejnila nový singl Jako vlci, k němuž vznikl i videoklip - k dispozici na youtube.
27.6.2022Pár měsíců po digitálním vydání je venku i fyzická podoba nahrávky Pohrdat domácí kapely Decultivate, a to na jednostranné 12" gramodesce s gravírovan...
27.6.2022Domácí dark(black)metalová kapela Pergamen právě vydala své nové album Sol infernum, které je jejich první koncepční nahrávkou. Kromě digitálního vydá...
23.6.202212. července se v pražské Baladě (na nové adrese Pod Plynojemem 1274/5) odehraje koncert španělské instrumentálně post-rockové/metalové kapely Syberia...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.