|
|
||||||||||
Stylovým zaměřením jinde, přísahám na jiné modly a přesto místy zabočím, kopíruji meandry života a přímou linii zavrhuji. Nejde stále česat jablka a hrušky, když z vedlejšího břehu zavoní ananas.
Ve velmi blízké minulosti jsem zachytil nervózní vlnění a zanedlouho už zaseklý drápek klíčil v záhybech šedé kůry u mě doma v mozku. Depresivně temné zdroje nevyhledávám, avšak tady si dílko jednoduše našlo mě. Tehdy pro mě na moment skončil letošní rozesmátý květen, byl odplaven kapkou ryzího neštěstí a na chvíli tak opět zavládl chlad.
Při poslechu několik let starého trápení australských Austere se šeřík kvetoucí před naším činžákem sehnul až k zemi, jako by skládal hold nedaleko vadnoucímu zlatému dešti. Protinožci, kteří jsou mladými holobrádky na scéně, poslali do světa úder a nebude lehké jim ho vrátit.
Jejich novinka To lay like old ashes přinesla ne úplně běžnou kombinaci poměrně živelné hudby se sebevražedným jekotem, který nahání husí kůži na hřbetě. Album přináší asociace, je lehké podlehnout dojmům a změnit na chvíli dimenzi. Hypnotický trans je naštěstí narušován pravidelným střídáním tempa, nemělo by tedy dojít k újmě či odpotácení zasažené osoby pod kola dálkového kamionu. Chvíle, kdy ostří kuchyňského nože setrvačně, chladně a bezcitně přejíždí po zubožených předloktích, jsou co chvíli střídány šílenými seky řeznického sekáčku vedených na temeno iluzorního hrdiny. Kulisami budiž lesklé kachličky, koupelna, smalt a ocel.
Je to nadmíru povzbudivý poslech. Křeč a bolesti jsou za sklem, dívám se a necítím, pouze jistá míra empatie mi může přiblížit utrpení bližního. Ale zocelen podobnými excesy se vydržím dívat do konce a zajisté si to užiju. Nehodlám ejakulovat, ovšem svrbění v podbřišku se oddávám se smyslným úsměvem na rtech. Sadista ve mně, masochista vedle něj, oba dostávají svůj prostor se projevit. Tu náhle se ryk ztrácí a já nevěřícně naslouchám čistému zpěvu, který vnáší pocit normálnosti do dění kolem mě. Je ho jako šafránu, ale přichází v pravou chvíli. Léčí a srovnává místy již zhroucený mozek. Podařené osvěžení.
Austere na své labutí písni potvrzují svoje směřování a deklasují pozitivismus na všech frontách. Na druhou stranu si myslím, že jejich tvorbě by zcela prospěla poloviční stopáž alba, délka přes padesát minut hudbu devalvuje atmosférickým stereotypem a zájem po čase upadá. Jako já. Někdy během poslechu jsem plynule odešel do snění. Zdálo se mi o moři a skalách, na kterých se sušil ptačí trus. Po depresích ani památky.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Eisenwald Tonschmiede
Vydáno:Únor 2009
Žánr:black
Desolate - Vocals (songs 2 and 4), Guitar, Keyboards
Sorrow - Vocals (songs 3 and 5), Drums, Keyboards
1. Down
2. To Fade with the Dusk
3. This Dreadful Emptiness
4. To Lay Like Old Ashes
5. Just for a Moment...
6. Coma II
Kalanis
Prologue (EP)
Simulacre / Archvile King
Simulacre/Archvile King (split)
Irkallian Oracle
Apollyon
AthanaTheos
Cross. Deny. Glorify.
Sekhmet
Spiritual Eclipse
Pallbearer
Heartless
Decapitated
Blood Mantra
Naurrakar
Uranfaust
Devil Master
Ectasies of Neverending Night
Fuath
I
Dead Can Dance
Anastasis
Francouzská metalová kapela The Old Dead Tree podle všeho ještě stále není dead a aktuálně o sobě dává vědět novým songem Terrified, ke kterému vznikl...
5.6.2023Konečná pořadí v jednotlivých kategoriích ceny hudebních nadšenců Břitva jsou od včerejška známá, jejich přehled najdete ZDE.
4.6.2023A Tribute to Legends (Pocta legendám) je zbrusu nový song známých tuzemských hudebníků a je věnovaný padlým kamarádům české scény. K poslechu ZDE.
2.6.2023Projekt Abbé, za kterým stojí Jan Hamerský, právě vydává novou desku Hraj si a shoř! Ta bude k dispozici digitálně (bandcamp) a na kazetě, bližší info...
2.6.2023... proběhne tuto neděli 4. června v pořadu Hard & Heavy na rádiu Beat, a to pod taktovkou Petra Korála. Detaily jsou k dispozici ZDE.
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.