|
|
||||||||||
Postupem doby uvykám tomu, že vývoj rocku stále výrazněji opouští (a dle některých už dávno opustil) počáteční rebelantství, vzpouru a společenskou kritiku a nabírá azimut dokonalost, přesnost, nezávadnost. Byla to jiná doba, když The Who zpívali „I hope I die before I get old“ a GG Allin se o to pokoušel spláchnutím do záchodu, jenže časy se mění a s nimi i pohled na to, jestli je víc v módě natáhnout na kytaru další dvě struny a nebo tou kytarou rozmlátit bicí.
Tuzemský projekt Between the Planests jsem doposud sledoval periferním zrakem, řadil k těm dokonalým, přesným a nezávadným a proto se o něj dál nezajímal. Výsledkem je situace, kdy se mi už poněkolikáté – v duchu přísloví „odříkaného chleba největší krajíc“ – točí v přehrávači aktuální CDčko, i když důvod onoho „poněkolikáté“ není v tom, že by se mi album tolik líbilo, jako spíš v upřímné snaze najít příčinu, chcete-li podstatu sdělení. Dojmy, které ve mně tahle nahrávka zanechává, bych rozdělil do dvou větších celků – zvuk a hudba; zpracování samotného CDčka na vyvolání něčeho silnějšího nestačí.
Postprodukční úprava (většina mixu a mastering) zvukových stop nahraných velmi slušně v domácích podmínkách byla svěřena Biotech studiu a tedy Jiřímu Paškovi, což považuju za správné rozhodnutí z pohledu žánru a celkového vyznění desky. Vzhledem převládajícím samplům a elektronické produkci, je zvuková čistota a sterilita namístě, navíc díky opravdu vysoké míře komprese jsou všechny detaily vytažené téměř na maximálně možný strop a tak je tu pravděpodobnost blízká jistotě, že nahrávku uslyšíte i na těch nejhorších peckách z tržnice. Poslech na čemkoliv slušnějším považuju za sonickou deprivaci, ale pokud jde o záměr cílený na určitou skupinu posluchačů, kterým taková produkce vyhovuje, tak je vše v nejlepším pořádku.
Samotný obsah poměrně intuitivně posouvám do roviny hudební kulisy, neafektované, nekonfliktní. Kromě drnčících kytarových strun, jejichž cesty jsou tradičně krkolomné, je zbytek produkce tvořen z menší části kytarami jemnější podstaty a z větší části sampovanými plochami, které pro někoho možná překvapivě nedotváří pozadí bez jasných kontur, ale celkem sebevědomě stojí v popředí. K tomu pak samplované "bicí", které mi chvílemi znějí jak z 80. let (virbl), něco elektronických zvuků a pro mě nepochopitelně i smyčcové nástroje a něco jako ethno příchuť. I přes spojování zdánlivě nespojitelného ale výsledná koláž nepůsobí křečovitě a jednotlivé díly do sebe solidně zapadají, jakkoliv tím nepopírám, že si vždycky raději poslechnu jednotlivé žánry jednotlivě a především zahrané živě.
Jednu věc této nahrávce přiznávám – podobnou muziku u nás téměř nikdo netvoří a Between the Planets je v tomto ohledu pionýrská a velmi slušně zvládnutá záležitost. Bez ohledu na čistotu a preciznost mi ale deska „Immersion into the unknown“ nijak neučarovala – převládá neosobní, studený pocit, se kterým se neumím ztotožnit.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:vlastní náklad
Vydáno:Červen 2013
Žánr:djent / electronic / ambient
Martin "Spacosh" Peřina - hudba, produkce, programming
hosté:
Karel Žďárský - violoncello (1, 4, 8)
Bára Lišková - doprovodný zpěv (1, 3)
Pavel Pavlíček - doprovodný zpěv, kontrabas (6)
1. Immersion into the unknown
2. Flying across the stratosphere
3. I.N.E.U.
4. Tagrea
5. Sky screen
6. Spectral horizont
7. Nonlinear reaction
8. Thrive
9. Second sight
10. Ride of silence
Between the Planets
Parallel World
Between the Planets
Of Inner Sight
The Chemical Brothers
No Geography
LLNN / Wovoka
Marks / Traces (split)
Staroslovanská pitka
Pivní vrh
Pray For Teeth
From The Dry Edge Of The Shore
Hexvessel
When We Are Death
Bratrstvo Luny
Clamare
Assumption
Hadean Tides
Katatonia
Dead End Kings
The Mission
The Brightest Light
Jakkoliv je tvorba z posledních let kdysi legendárních Ministry spíše pro legraci, zatím to vypadá, že Al Jourgensen z nastoleného směru do hlubin nes...
17.4.2025Kdož jste ještě nezachytili, v souvislosti aktuálním nadílkou dvou EP De Toorn a With Fang And Claw zveřejnili Amenra videoklip ke skladbě Salve Mater...
17.4.2025Na 6. června u Napalm Records chystají novou studiovku švédských Katatonia. Jmenovat se bude Nightmares as Extensions of the Waking State a akurátně z...
17.4.2025Domácí thrashmetalová formace Exorcizphobia slaví 20 let fungování a při té příležitosti ohlašuje několik novinek. Tou první je zveřejnění živého konc...
17.4.2025Nový hudební projekt nazvaný Šalba v sobě pojí autorskou tvorbu Deadyho z Dark Gamballe a hlas Broni Míky ze Satisfucktion a aktuálně můžete poslechno...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.