Clouds Taste Satanic - Your Doom Has Come

Clouds Taste SatanicYour Doom Has Come

Victimer31.1.2016
Zdroj: CD // promo od kapely
Posloucháno na: JVC UX-H330
VERDIKT: Instrumentální doom metal z Brooklynu možná svou hrou nestrhne jako větší hráči v poli, ale své si řekne a někdy i docela nahlas.

Clouds Taste Satanic jsou parta z Brooklynu, která pustila k vodě svůj post-rockově zabarvený kompromis a jala se preludovat poněkud těžším způsobem. Nebe zastřela těžká mračna, slunce ne a ne projít, do toho silné apokalyptické výjevy a půl je hotovo. Druhou a podstatnější půlku tvoří hudba samotná tahající své tuhé riffy z otvoru v Zemi, valivá a s tváří ve dlaních. Clouds Taste Satanic hrají poctivý doom. Hezky bez příkras, kdejaké vláčné pomády a tun klenutých atmosfér. Mezi možná zpestření patří také vokál, ale tahle kapela se bez něj v klidu a míru obejde. Není ho prostě třeba.

Prvním albem "To Sleep Beyond The Earth" se tahle čtyřka předvedla s materiálem, na kterém se mísila chmurná majestátnost se stonerovým podhoubím, což se na velkém prostoru vmáčklo do dvou dlouhých kompozic. Nic depresivního, nic okázalého, ale také nic laciného. Poctivost, pokora a slušné schopnosti ukazující, jak stát pevně na zemi a přitom nechat její nitro doutnat zlověstným signálem šeptajícím pár nevlídných slov o blížícím se neštěstí.

Oproti debutu zní novinka méně rozvláčně, víc sebou šije a najde si čas i na lehký tanec u plotny či klepání koberce. Pořád se bavíme o doomu v zajetí dvou kytar, basy a bicích, pořád je venku liják a obloha se úplně zbláznila, ale celkově je materiál živější a odvázanější. U první skladby "Ten Kings" si sice můžeme o nějakém oživení nechat jen zdát, ale od dvojky "One Third of the Sunse dvojka i řadí a trochu se posuneme. Celkově je na albu místo dvou dalekonosných skladeb songů hned šest a ty se nebojí jít víc do těla a přitom si držet zemitě rockový ksicht.

Také u Clouds Taste Satanic platí, že široká doomová řeka pramení na zahradě Black Sabbath, kde se to hemží pávy a kuřata létají přímo do huby. Dál se pomalu tekoucí vody vinou kolem kopcovité krajiny Earth, bahnitými nížinami Sleep a od přilehlých luk se do koryta vlévá i něco vod High On Fire a Electric Wizard. Toliko přiblížení odkud budeme v dalších okamžicích pít, i když vítr ve skutečnosti vane z dalekého New Yorku. Jen se po trase svými vírky zamotává do slušivých témat doom rockových jistot. Lehce nepůvodních, ale fungujících.

Je to fajn poslechovka, tihle Clouds Taste Satanic. Hezky se drží řemeslné jistoty, nijak nevybočují a to v tomto případě bohatě stačí. Pokud budete mít tendenci sáhnout po stoner / doomové kapele bez sladkého aroma, jen tak pro pohodu a chvíle bez většího prožitku, chyťte se této kapely. Clouds Taste Satanic, valivá hudba na bečky a chaty, když zrovna prší a z dálky hřmí.