|
|
||||||||||
Informace o zastavení koncertní činnosti z důvodu časového vytížení a nenaplněných očekávání z posledních akcí přišla nečekaně, ale berme ji jako realitu. Jako taková však oprávněně ostře kontrastuje s čerstvým a avízovaným vydáním novinky "Sep7em". Aktuálním tématem k správnému uchopení nového alba je zpracování vize zabývající se sedmi smrtelnými hříchy člověka v elektro-industriálním prostředí, který nabízí mnoho výzev ke konečnému vyznění.
DEPRESSIVE DISORDER se povedlo dát dohromady vyváženou strojovou vizi, které nechybí chytlavé momenty, tradičně naléhavý vokál (jenž zároveň nikdy nedominoval, jako spíš s kapelou žil svým životem) a zejména očekávané napětí a chlad. Ten je ostatně v tak ožehavém konceptu naprosto neodkladný. První průzkumné mise pod závoj "Sep7em" nebyly přímo vlažné, ale dotknout se jádra věci vyžadovalo svůj čas. Ten postupně nechal nahlédnout pod pokličku stísněně působícího materiálu, ve kterém se skrývá kus půvabu a několik pozitivních momentů na to, abych mohl v klidu manévrovat polosvětem temnoty a neživých útržků lidské posedlosti po prohřešku.
Sedm příběhů spojuje schopnost kapely zabývat se melodickou linkou v zajetí mechanismů, neúprosných a údavajících tón. DEPRESSIVE DISORDER se odkazují na smutnou písničku schovanou pod nánosem těžkých rytmů a smyček, které nejsou natolik silné, aby jí nedovolili se probudit a vyletět na povrch a pozemské světlo. Sice jsme někdy svědky občasného nedůrazu, nebo spíš přešlapování na nezáživných místech, ale v rámci vyjadřování kapely je novinka jasným signálem k osvojení názoru, že v případě "Sep7em" se bavíme o zatím nejsvébytnějším článku jejich dosavadní kariéry.
Poslech a přizpůsobení se prostředí "Sep7em" chce svůj správný okamžik. Zaujme věrné, elektronikou stižené duše, další si nejspíš cestu nenajdou, ale mohou se alespoň pokusit. Pod slupkou striktně působící elektroniky je totiž třeba hledat a nalézat. A řekl bych, že tahle věčná vášeň bude platit i pro ty zaběhanější po elektronickém dvorku. DEPRESSIVE DISORDER ukazují, ač ne přímo v ozvěnách geniality a všech vyčerpaných možností, že zpracovat téma se povedlo a není od věci se jím proplétat. Koncept "Sep7em" určitě splňuje svůj účel a dokáže žít svým životem. Nikoli na bázi uhrančivé temnoty (Vanessa je jen jedna), ale v podstatě v mezích sympatického uchopení elektronické řeže, jež v sobě umí najít poselství obyčejné, byť tvrdě zkoušené písničky.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Monopolrecords
Vydáno:Září 2014
Žánr:EBM
Patrik Lev - zpěv, synťáky, programování, sampling
VeNa - synťáky, programování, mix a master
Radim Čáp - synťáky, programování, mix a master
Ez - kytara
1. Invidia
2. Avaritia
3. Luxuria
4. Gula
5. Ira
6. Acedia
7. Superbia
Depressive Disorder
Nechceme vydávat jednu desku za druhou s identickým zvukem
Déhà
Decadanse
Cult of Lilith
Arkanum (EP)
David Kollar
Where are They...? and other stories
Arkona (PL)
Chaos.Ice.Fire
Brute
Pillory
Arenna
Given to Emptiness
Krallice
Years Past Matter
Myrkraverk
Nær døden
Beáta Hlavenková
Žijutě
Blut Aus Nord
Disharmonium - Nahab
Sedmý ročník Front Line Festu proběhne 28. března v pražské Modré Vopici a o den později v Brně, v klubu Melodka. Na obou akcích se můžete těšit na po...
1.2.2025Pestilence představují nového kytaristu. Stal se jím Max Blok (Alkaloid, Dark Fortress), který nahradil Rutgera van Noordenburga. Pestilence v současn...
1.2.2025Polský sólo black-metalový projekt Pusta Noc debutuje s koncepčním albem Speculo Magicas (2025), které zhudebňuje legendu šlechtice Twardowského, co z...
1.2.2025Řecká psychedelicky-rocková kapela Naxatras vydá v únoru na Evening Stars Records své nové album pojmenované lakonicky V a při té příležitosti zveřejn...
31.1.2025Finští melancholici Hanging Garden vydají pod Agonia Records 14. března nové EP The Unending. Z něj nyní coby ochutnávku pouští do světa singl se skla...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.