|
|
||||||||||

Album Limbohead se hodně rozchází s mými prioritami a vzal jsem jej spíš jako výzvu, jestli ve mě dokáže něco probudit. Říkal jsem si, že je to pořád víceméně rocková věc, která by mě mohla alespoň částečně oslovit. Jestli ale něco odkopalo peřiny a vyskočilo z postele, tak moje vzrušení to nebylo. S Limbohead jsem společnou řeč nenašel, asi hlavně proto, že i přez pár slušných nápadů nejde zakrýt její plytkost a prázdnotu. Škoda těch několika šikovných momentů, protože z nich nejde uplácat celou desku.
A co to vlastně hrají? Středně plynoucí rock inspirovaný dle jejich slov grungeovou a stonerovou scénou devadesátých let, ke které patřili Kyuss, Nirvana nebo Queens Of The Stone Age apod. Pak taky sedmdesátkoví klasici Led Zeppelin, Black Sabbath nebo ZZ Top, ale těchto vlivů jsem si tam nevšiml. Zato na mě často koukali Foo Fighters. V divočejších okamžicích to Dobbeltgjenger umí dobře rozjet, hned nato ale propadají trudnomyslnosti a látají melancholické gobelíny. No je to zkrátka taková směska rockových klišé, do kterých kapela implantovala trošku vlastního smyslu pro humor, který se projevuje cirkusáckým nedostatkem disciplíny a skladby jsou jakousi podivnou slátaninou skočných rytmů, krátkých riffů a špatně skrývaných úšklebků, mezi kterými se skrývají vážnější myšlenky.
Úvodní skladba Tin Foil Hat asi leckoho zaskočí a stalo se to i mě, což způsobilo, že jsem album nakrátko odložil stranou s pocitem lehkého vykolejení. Podobně vtipné a ujeté pokusy jsem nikdy nedokázal docenit. Následovaly pokusy další, ale rozčarování z prvních minut zůstalo. Už z druhé položky na seznamu se však vyklubala docela příjemná skladba s marnivou atmosférou lehce připomínající naše Kill The Dandies!. Tady už ty nejsilnější ledy povolily a já se oddal nenáročnému poslechu, který se přenášel skrz Foo Fightersovskou brnkačku Like Monroe a trval bez většího vzrušení do konce.
Za pravou a nezkreslenou tvář kapely považuji tu, kterou ukazují ve skladbě Locking My Doors. Citlivě složená kompozice s důrazem na jemný, snový dopad na posluchače a její určující rukopis. Těžko pátrám po inspiraci, která vedla ke složení takového materiálu a tuším, že zde vyvěrá vlastní pramen Dobbeltgjenger. Jeho vody jsou silně cítit i u šesté In Limbo a kdyby kapela pokračovala podobným způsobem dál, troufnul bych si je postavit po bok jejich krajanů Airbag. Takhle je v tom spousta hledání, lavírování mezi lehkomyslnou zábavou a vážnějším pohledem na věc.
V hodnocení jsem proto opatrný a nemohu nasypat víc než trošku nad průměr.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Karisma Records
Vydáno:Březen 2018
Žánr:rock
Vegard Wikne – zpěv, kytara
Sondre Veland – bicí
Jakob Sønnesyn – basa
Knut-Martin Langeland Rasmussen – kytara
1. Tin Foil Hat
2. Calling Tokyo
3. Like Monroe
4. Locking My Doors
5. Swing
6. In Limbo
7. Keep 'em Coming
8. Radio
9. Mangrove

Cormorant
Dwellings

Imperial Triumphant
Goldstar

Null + Void
Cryosleep

Blut Aus Nord
Deus Salutis Meæ

Chaos Invocation
Devil, Stone & Man

Black Magick SS
Rainbow Nights

Funebrarum
The Sleep Of Morbid Dreams

Naer Mataron
Kai O Lógos Sárx Egéneto

SubRosa
Swans Trapped in Ice

Amon Amarth
Twilight Of The Thundergod

Worm
Foreverglade
Brněnská cyber-punková kapela Plague Called Humanity po dlouhých šesti letech přichází s novou muzikou, a to singlem Obey. V podobě videoklipu můžete ...
28.11.2025Domácí elektro-metalová kapela Mean Messiah zveřejnila nový singl Death Is On My Side, ke kterému pod režijním vedením Pavla Monroe Kohouta vznikl i v...
27.11.2025Americké death metalové trio Malefic Throne streamuje svůj debut The Conquering Darkness, který vychází 28. listopadu u Agonia Records. Poslechnout si...
25.11.2025Legendární Pestilence přivítali nového basáka. Stal jsem jim Dario Rudić (Inceptor, Firmament), který nahradil Roela Källera.
24.11.2025Kopřivnická atmo-sludge/post-metalová kapela Archetyp v těchto dnech vydává svou novou desku Bardo, na které najdete šestici koncepčně propojených skl...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.