|
|
||||||||||
V souvislosti s aktuálním albem Richard Patrick přiznává, že jde víc o jeho vlastní projekt než o regulérní kapelu, i když oproti původnímu plánu se ve studiu ukázala celá aktuální sestava. Filter vznikl v roce 1993, když Patrick během nahrávání „The downward spiral“ opustil koncertní sestavu Nine Inch Nails a společně s Brianem Liesegangem debutovali o dva roky později poměrně úspěšnou nahrávkou „Short bus“.
Právě k „Short bus“ by se nynější album mělo blížit svým tvrdším zvukem, alespoň tak se tvrdí v Patrickově prohlášení, uveřejněnému na webu Loudwire.com. Podobných prohlášení, jednou se obracejících do úspěšné minulosti, podruhé hledících vstříc progresivní budoucnosti, není evidentně nikdy dost a s ohledem na poslední dvě, nikterak úchvatné desky Filter se těmto slovům divit nelze. Jenže stačí pár poslechů a je víc než jasné, že s návratem ke kvalitám minulosti to není tak vážné a že paralela s předchozím albem „The trouble with angels“ není jen ve stejné zadnici na producentské židli.
Na novince se Filter prezentují svým standardem, rockovou muzikou s nemalým množstvím elektronického nádechu, s níž nijak zásadně nevyčnívají z davu jiných, jim podobných souborů, kterých si můžeme vážit pro jejich obstojné kvality, ale které budou v učebnicích rocku vyjmenovány až ve stručném přehledu na konci kapitoly. Možná. A pak je možné sypat z rukávu všechny atributy, které k takové kapele / desce patří. Produkce je jasná – zvuk je vyčištěný, na vytaženém hlasu malé echo, aby lehce lezl do hlavy, konstrukce skladeb zcela jednoduchá s důrazem na výrazný refrén, který je nejlépe vícekrát zopakovat, aby zanechal otisk. K jednoduché kompoziční práci se pojí i jednoduchá rytmika; netřeba vymýšlet složitosti, tohle je muzika k běžné spotřebě. Přidejme i seskládání samotného alba, na němž se vždy po několika rychlejších skladbách objeví jedna pomalejší, a na závěr pak úplný cajdák „It’s my time“. Že už jste nějakou takovou desku někdy slyšeli? No jasně, je jich hodně.
Doposud napsané možná působí lehce ironizujícím dojmem, ale ono skutečně není moc co vymýšlet a předchozí text je proto třeba brát právě tak. Pak se samozřejmě nabízí otázka, proč se touto deskou vůbec zabývat? Jednak produkce Filter je poznatelná, což v záplavě dnešní doby je fajn bod navíc. V aranžérské práci lze dohledat řadu zajímavých nápadů (až na sborové á á á pasáže) a především střízlivou míru, protože elektronicky znějící rockové kapely mají občas touhu elektroniku nadužívat. Filter v tomto ohledu funguje. A pak i umění napsat obyčejnou a šlapavou písničku není dar pro každého. A deska „The sun comes out tonight“ šlape celkem slušně, to jí neupírám ani náhodou. Jasně, Amerika se neobjevuje a progrese nulová, ale jako jednoduchá poslechovka - proč ne?!
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Jirka D. / 21.7.13 19:38odpovědět
Starší desky jsou fajn, i když vlastně poslouchám jen "Short bus" a "Title of record". Už na "The Amalgamut" jsem nabyl dojmu, že se kapela / Patrick začíná motat v nějakém kruhu ... nic moc zajímavého z něj od té doby nevypadlo.
Ruadek / 21.7.13 11:36odpovědět
Dal jsem tu desku jenom jednou. Souhlasím se vším, na meto bylo ale natolik málo, ze jsem desku odložil velmi rychle. Baví me jejich starši produkce, se kterou si vystacim.
Label:Wind-up Records
Vydáno:Červen 2013
Žánr:electronic rock
Richard Patrick – zpěv, kytary
Jonathan Radtke – kytary, doprovodný zpěv
Phil Buckman - baskytara
Jeff Friedl - bicí
Elias Mallin - bicí
1. We Hate It When You Get What You Want
2. What Do You Say
3. Surprise
4. Watch The Sun Come Out Tonight
5. It’s Got To Be Right Now
6. This Finger’s For You
7. Self Inflicted
8. First You Break It
9. Burn It
10. Take That Knife Out Of My Back
11. It’s My Time
12. It’s Just You
Gnaw Their Tongues
Abyss Of Longing Throats
Cradle Of Filth
Godspeed On The Devil's Thunder
Abigor / Thy Darkened Shade / Nightbringer / Mortuus
Abigor / Nightbringer / Thy Darkened Shade / Mortuus (Split)
Marilyn Manson
Eat Me, Drink Me
Kwade Droes
Met onoprechte deelneming
Arallu
The Demon From The Ancient World
Big Boss
Než zemřu
Hyenas
Deadweights
Or
Jaro
Disperse
Foreword
Ektomorf
Aggressor
12. července se v pražské Baladě (na nové adrese Pod Plynojemem 1274/5) odehraje koncert španělské instrumentálně post-rockové/metalové kapely Syberia...
23.6.2022Na 19. srpna je u Season of Mist naplánováno vydání nové desky Heilung, která ponese jméno Drif. A právě z ní byl zveřejněn první singl doprovázený vi...
22.6.2022Nezemští Inferno zveřejnili svůj první oficiální klip. Magické obrázky doprovázející skladbu Ekstasis Of The Continuum z jejich poslední řadovky Parad...
22.6.2022Za elektronickým projektem DWP (Down And Up) stojí Petr Ullmann, producent a hudebník známý svým působením především na pražské synth-popové a EBM scé...
22.6.2022Nové, v pořadí páté dlouhohrající album Origins kapely SAOR, za níž stojí osamělý tvůrce Andy Marshall, je aktuálně komplet k poslechu - klikejte ZDE....
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.