|
|
||||||||||
Olomoucké Flash The Readies sleduju už nějaký ten rok a za ten čas si u mě vybudovali slušný respekt. Kapela mě zaujala především koncepčně pojatým a pinkfloydovsky ovlivněným albem In Belvedere (2013), na němž epicky rozvinula a hudebně i graficky ztvárnila zajímavý příběh. Nerad bych byl nachytán na švestkách vlastní neznalosti, a tak slova jedinečná nahrávka v kontextu domácí produkce raději nepoužiju, přesto bych ale řekl, že něco obdobného byste u nás hledali těžko. A nechám na vašem zvážení, jestli je to moc nebo málo.
Na sklonku následujícího roku vyšlo album Submarine Sky, s nímž se FTR posunuli citelně do post rockových vod, v našem zeměpisném pásmu zatím příliš neprobádaných. Ty se neobjevily jen tak samo sebou, nebyly v jejich zvuku nové a vynikly především proto, že vše ostatní bylo staženo do pozadí. Současně s tím přišly i vyšší nároky na posluchače, který najednou neměl pozici usnadněnou doprovodným příběhem (jako v případě In Belvedere) a vše si musel najít sám, pod povrchem kytarových ploch. Upřímně - trochu jsem s tím bojoval.
No a konečně v listopadu roku letošního se objevila deska nová, s níž přišla i potěšitelná zpráva o tom, že album Kayos vychází na žánrově uznávaném labelu dunk!records (letos třeba Lost in Kiev), resp. Weary Bird Records pro asijský kontinent. Budiž klukům přáno!
Kayos je post rock a je potřeba to napsat. Jestli deska minulá naznačila směr, tak deska současná je v cíli. Vypadl zpěv, skladby se prodloužily (dvojka atakuje 18 minut), kytary rozprostřely, tempo zvolnilo a atmosféra zaklenula. FTR jakoby prostupovali mlhovinou, hrají na pozadí a přitom všude kolem, tvoří ambientní rámec, ale současně definují i celý prostor. Post rock jak má být? Jak se to vezme.
Flash The Readies se na aktuálním albu prezentují jako vyzrálá a čistě žánrová kapela, což je dobře i špatně zároveň. Post rocku je v dnešní době (za našimi hranicemi) dost a dost. A post rock je současně příliš malé hřiště pro velké věci, které zvládá skutečně jen několik málo vybraných a jedinečných interpretů. FTR se v rámci onoho hřiště pohybují s jistotou, v rámci domácího hřiště snad i ojediněle, ale tím veškeré další ambice končí. Skoro bych si troufl napsat, že s přibývající jistotou kapely současně ubývá její vlastní tvář a její zvuk se stává zaměnitelný. Řečeno trochu jinak - těžko hledám něco, co by aktuální album zásadně odlišovalo od podobné žánrové produkce.
A někde tady se budou cesty různých lidí-posluchačů rozcházet různým směrem. Logicky. Žánrovým fandům přijde novinka jako přesně ta, k níž kapela směřovala a která konečně přišla, posluchačům vnitřně rozkročeným napříč hudebním spektrem Kayos splyne s jinými. Řadím se k těm druhým, ať už se mi to líbí, nebo ne.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Canoppy / 21.12.16 17:01odpovědět
Nudná a až zbytečná deska. Absence zpěvu je jednoznačným krokem zpět a velkou chybou. Předchozí album (které mě osobně nepřijde vůbec post-rockové; naopak je to parádní, atmosférický, melancholický současný progrock) bylo o dvě třídy lepší, originálnější, zábavnější. Současná deska je sice možná srovnatelná se současnou zahraniční post-rockovou produkcí, ale je i zoufale tuctová.
Label:dunk!records / Weary Bird Records
Vydáno:Listopad 2016
Žánr:instrumental post rock
Tomáš Valent - kytary, synth
Petr Mlynář - kytara, klávesy
Robin Lefner - baskytara, housle
Roman Mlynář - bicí, glockenspiel
1. Obodin
2. Kitten Diver Fair
3. Harey
4. Some Kinda Sucker
5. Kris
Flash the Readies
In Belvedere
Flash the Readies
Submarine Sky
Flash The Readies
Zpěv jsme zkoušeli přidat, ale absolutně to nefungovalo...
Flash the Readies
Trvalo velmi dlouho, než jsme dospěli do současné podoby
Kwoon + Flash the Readies
22.10.13, Olomouc, Jazz Tibet Club
Animé + Flash The Readies
6.3.15, Brno // Metro Music Bar
Manowar
The Lord of Steel
Holter
Pointa
Seeds Of Iblis
Jihad Against Islam
Mono
For My Parents
Egypt
Become The Sun
Kapela YBCA zveřejnila videoklip ke skladbě Švédi, kterou najdete na jejich letošním albu Brno Robstars - ke shlédnutí ZDE. Naši recenzi zmíněné desky...
5.10.2024Slovenská blackmetalová kapela Obšar vydala své nové album nazvané Propastnyk. Slyšte na bandcampu.
5.10.2024Uctívání blackers Azarath vydávají remasterovanou verzi ikonického třetího alba Diabolic Impious Evil na CD/LP/MC/DIGITAL u Agonia Records. Digitální ...
1.10.2024Na labelu Papagájův hlasatel právě vychází nové album Malignant Tumour nazvané Maximum Rock'n'roll. V nabídce je kompletní portfolio nosičů - CD / LP ...
30.9.2024Brněnský klub Sibiř se chystá na hutnou nálož zkázy. Mezinárodní doom metalové sympozium kapel Chorosia, Grimms Eye a Depths Above se uskuteční už ten...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.