|
|
||||||||||
Stejně jako v případě recenze poslední desky Manes, přicházím tak trochu s křížkem po funuse, neb ani tentokrát se nejedná o naprostou novinku. Za prvé mi to ale nedá a za druhé to benevolentnější pravidla Innocence přímo nezakazují, takže nic nebrání v tom, abych se podělil o vše podstatné týkající se posledního majstrštyku norských náladotvůrců In Vain, jehož název zní "The Latter Rain". V případě této kapely je třeba připomenout, že se jedná o takřka novou tvář na scéně, o kapelu velmi mladou a plnou čerstvých nápadů. Od svého vzniku se kromě "The Latter Rain" prezentovali jen čtyři roky starým EP "Wounds", které jsem ale neměl tu čest si vyslechnout. Co jsem měl však možnost zaregistrovat, je informace, že In Vain ve svých počátcích holdovali kloubení melodického deathu a thrashe, proti čemuž nic zásadního nemám, ale jsem vskutku rád, že se vydali zajímavější cestou. Dalším kladem je rozhodně zavítání pod křídla ambiciozní a schopné firmy Indie Recordings, která jak se zdá, má na talenty čich (vedle In Vain mám na mysli slibné blackoše Iskald). A vlastně nejen na talenty, ale zřejmě si získala respekt i u těch zavedených jmen, namátkou Keep Of Kalessin, Vreid a nově i samotných Borknagar.
U "The Latter Rain" se můžeme těšit na desatero neustále se měnících a dozrávajících skladeb, které sice zabírají plochu více než jedné hodiny, ale na druhou stranu ani chvilku nenudí. In Vain totiž velmi tvárně dokáží jednotlivé tracky napěchovat množstvím hudebních ingrediencí, jejichž užití by zřejmě při nedokonalém zacházení leckomu přivodilo nemalé potíže. Ze začátku jsem k této skutečnosti přistupoval až s nedůvěrou, protože jsem nedokázal pochopit, že když se chce (a hlavně se na to má), všechno jde. A tady to jde velmi přirozeně a lehce, až podezřele, člověk je fakt překvapen. Co se týká stylových pochodů In Vain, tak kapela tvoří takový propletenec který začíná někde v melodickém gothic metalu, pokračuje přes blackovou epičnost a kletí, prolétne i kolem tradičně netradičních avantgardních serpentýn a nemine ani křižovatku s progresivním rockem. Celá ta dlouhá cesta ubíhá náramně. Kdybych měl pro lepší orientaci ještě o něco víc přiblížit dění na desce a použít přirovnání k jistým interpretům, použil bych jména jako Arcturus, In The Woods a třeba taky Moonspell nebo Tristania. Každý si ale může dosadit dle svého uvážení, nic není nemožné. Jedna věc je ale hodně jistá, a to originalita a schopnosti In Vain dovést svou práci do zdárného konce, tedy bez žádného vykrádání, jen letmých připomínek.
Po bojovně laděném intru, které ničemu neuškodí, se k nám bez pauzy řítí náklad jménem "In The Midnight Hour", který hned jako první naplno rozbaluje balík překypující překvapeními a nečekanými zvraty. Od toho má song taky svých deset minut, které bez problémů využívá měrou vrchovatou a přináší symbiózu stylů, které jsem již zmiňoval. I po tak dlouhé době, co "The Latter Rain" poslouchám, mám stále pocit, že hned tato skladba je tou nejlepší z alba. Asi je to tím správným nakopnutím, drajvem bez slitování. Myslím, že nemá cenu album za každou cenu pitvat song od songu, protože bych nerad vyčleňoval jednotlivé části mozaiky. Je jedno jestli posloucháte další bohatě vybarvený výjezd "Det Rakner!" nebo například zadoomanější "The Titan". Délka skladeb pohybující se od pěti do deseti minut dává In Vain možnost naplno vyjádřit své pocity, čehož beze zbytku využívají.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Indie Recordings
Vydáno:Březen 2007
Žánr:Progressive Black Metal
A. Frigstad - Vocals
J. Haaland - Guitars
S. Nedland - Clean Vocals, piano, keys
E. Fuglestad - Guitars
S. Reinhardtsen - Drums
Kristian Wikstel - Bass, Growling
Glenn Vorhaug: Saxophone
Simon Andersen: Cello
1. The Latter Rain
2. In the Midnight Hour
3. Det Rakner!
4. October's Monody
5. Their Spirits Ride with the Wind
6. I Total Triumf
7. The Titan
8. As I Wither
9. Morning Sun
10. Sorgenfri
In Vain
Solemn
In Vain
Aenigma
In Vain
Currents
In Vain
Od samého počátku jsme položili základy k prozkoumávání široké hudební krajiny.
In Vain
Deset let na trhu, tři alba a několik slov
BardSpec
Hydrogen
Anathema
A Natural Disaster
Pergamen
Nuber Atra
Echoes
The Pursuit
Action & Tension & Space
Skåredalen Funhouse
ACOD
Fourth Reign over Opacities and Beyond
Italští black/death metaloví Hierophant podepsali smlouvu s Agonia Records, aby nahráli následovníka tři roky starého alba Death Siege. Na nových skla...
16.3.2025Hanging Garden zveřejnili lyric video ke skladbě To Seize The Night z EP The Unending, které vyšlo 14. března u Agonia Records.
14.3.2025Pod pořadatelskou záštitou kapely Crippled Fingers se 7. června odehraje další ročník jednodenního festivalu Fury Over Prague, který letos na dvou pód...
13.3.2025Dva mistři baskytarové hry, Steve Di Giorgio (Testament, atd.) a Jeoren Paul Thesseling (Obscura, Pestilence) spojili své síly v instrumentálním progr...
13.3.2025Čertovští atmosférici Lucifer's Child natočili klip ke skladbě Ichor. Tu najdeme na připravované řadovce The Illuminant s plánovaným vydáním 28. březn...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.