|
|
||||||||||
Plzeňské těleso INTERITUS se po čtyřech letech ukazuje s další řadovkou. Novinka je pokřtěna jako „In My Hands“. Jedná se o již čtvrtou desku v jejich diskografii. Přes vynikající koncertní výkony před množstvím věhlasných kapel stále zůstávají v jakémsi podhoubí. Stále se setkávám s lidmi, kteří tuto kapelu neznají. Bohužel je to velká škoda, jelikož tato skupina vskutku má něco do sebe. Snad se jim v budoucnu podaří prorazit na povrch a zvýšit tak svůj fanklub. Nyní se před námi objevuje jejich novinkové album, které se snaží prodrat na vyšší posty pomocí anglických textů. S angličtinou jsme se u této kapely setkali již na albu Frozen Darkness, tím pádem to není nic nového. Ovšem jsem toho názoru, že pro kapelu není angličtina zrovna nejvhodnější volbou. V jejich podání (jak už to u spousty ne-anglicky mluvících kapel bývá) se tento jazyk jeví poněkud kostrbatě a neomaleně. Velmi nepříznivě pak působí dlouhé vokální plochy. Jednotlivé skladby pak ztrácejí na dynamice a síle samotné. Dalším bodem zůstává fakt, že kapela se méně a méně věnuje symfonickým plochám a pasážím. Oproti rané tvorbě kapela upouští od výborných symfonických melodií, které byly dobrým přínosem pro kapelu. Netvrdím, že se v hudbě neobjevují, ale postrádám jejich moc, která mě objímá, když slyším např. prvotní skvostné album Deborah. Naopak přínosem může být větší využití modernějšího zvuku, kterým deska disponuje. V určitých partech alba zaznamenávám i použití různých efektů. Ty jsou však užity střídmě a vytváří jen drobnou příkrasu, která se tak stává příjemným zpestřením. Některé písně jsou obdařeny krátkým textem a důraz je kladen spíše na hráčský um jednotlivců. Vynikají tak dobré melodické pasáže. Ovšem slyšitelným znakem zůstává, že deska zní monotónně a nepříliš výrazně. Celý počin si tak stojí v průměrném středu a nevyniká ani na jednu stranu. Neupadá z důvodu kvalitních pasáží a melodií. Na druhou stranu nevyniká z důvodu horší angličtiny a přílišné jednotvárnosti. Melodie jsou dobré, ale některé se až nápadně kopírují, to je stěžejní muška celého díla.
První skladba se při prvních vteřinách prozrazuje moderní soundem, který bude posluchače doprovázet celou desku. Druhá píseň Schodiště je první česky zpívaná, obsahuje pěkný melodický zpěv a dobré symfonické melodie. Třetí kousek klonuje svého předchůdce s rozdílem anglického textu. V páté skladbě Nad hladinou se poněkud méně vydařil mužský zpěv. Song však vyvažuje líbivý ženský vokál, jenž se zde pěkně poslouchá. Šestý kus ve svých útrobách ukrývá velmi pěkné melodické pasáže, ale stín vrhá nepříznivá angličtina. Sedmá věc Tam, kde se nedýchá se stává jednou z nejlepších skladeb, které se na desce nacházejí. Strukturu tvoří melodický ženský vokál, vydařené kytarové sólo a melodické linky. V osmé skladbě, která začíná s gotickými rysy, dojde k nečekanému zvratu. Po chvilce jejího trvání se píseň překroutí téměř až v death doomovou atmosféru. Tento zvrat zůstává kladným přínosem. Ke konci trvání se skladba opět vrátí do svých kolejí. V deváté Dance bych vyzdvihl její vydařený refrén. Po skončení desátého songu máme hlavní část alba za sebou. Nelze však přehlédnout ještě dvě zbývající bonusové skladby. První z nich je znovu natočená píseň Loutny, která se poprvé objevila na demo nahrávce kapely. Druhá skladba je tributní. Jmenuje se Explosive a její charakter dostává označení: instrumental. Velmi vydařená skladba.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Élysion Music
Vydáno:Červenec 2009
Žánr:symphony metal
Jan “Ioannes“ Davídek – kytara, zpěv
Petra Gromanová – zpěv
Roman Štekl – basa
Jirka Presl – kytara
Jarda Brož – housle
Adam Pakosta – housle
Vítek Hošek – viola
Radek “Radys“ Šilhánek - bicí
Bonus song’s
11. Loutny
12. Explosive
Interitus, Ad Gladium
19.2.16, Jinočany, Na Poustce
Fates Warning
Inside Out
Naðra
Allir Vegir Til Glötunar
Morgue Son
Impure Speculum Replete With Eeriness
Blut Aus Nord
777 - Cosmosophy
Isacaarum
Whorecraft
Inferno
Omniabsence Filled by His Greatness
Yppah
They Know What Ghost Know
Blues For The Redsun
Deadspace/Desomorphine Trance
Dream Unending
Tide Turns Eternal
Ager Sonus
Niflheim
Během února a na začátku března proběhne malé tour slovenské kapely Ramchat, která jím představí novou desku Krveľ. Rozpis zastávek máte níže, detaily...
1.2.2023První vlaštovka od nové domácí post-hardcore formace asVra se jmenuje Sebeclam a k poslechu je ZDE.
1.2.2023Na MetalGate před dvěma dny oficiálně vyšla nová deska Antigod, která je pro fanoušky kromě digitální edice k dispozici v digipakovém CD. Podrobnosti ...
31.1.2023Po reedici na CD z roku 2017 se na Pařát Productions rozhodli vydat album Vacuum (1995) i na gramodesce. Ta bude klasicky černá a vyjde v průběhu květ...
27.1.2023Finská kapela Vorna, hrající melodický metal na pomezí pagan / black / folk, vydá v dubnu na Lifeforce Records svou čtvrtou řadovku Aamunkoi, z níž si...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.