|
|
||||||||||

Hned v úvodu recenzi si dovolím vyjasnit několik záležitostí, které by mohly nejednoho a třeba i zasvěceného fanouška Jello Biafry zmást. Předně tohle není Guantanamo School of Medicine a už vůbec ne Dead Kennedys, ale v podstatě sezónní či chcete-li příležitostná formace The Raunch and Soul All-Stars, v níž najdete členy jižanských kapel Dash Rip Rock a Cowboy Mouth, ale třeba i Corrosion of Conformity či Down. Z toho už tak nějak plyne, že tu nepůjde ani tak o punk, jako spíš o jižanský soul, rythm & blues a vůbec muziku, která má kořeny v New Orleans. Takže opět - Guantanamo’s punk nečekejte. A pak je tu poslední věc a tou je příležitost, při které tohle všechno vzniklo. Osmý květen 2011. New Orleans Jazz & Heritage Festival. Živák. Klub.
Všechno se to událo na základě domluvy Biafry, LeBlanca a Davise, domluvy, ze které vyplynula touha zúčastněných přehrát pár legendárních klasik, hudbu starého New Orleans, hudbu plnou melancholie života, díky které se v malých klubech a pěkně nahlas zapomínalo na vlastní trable. Jessie Hill, Ernie K-Doe v podání Allena Toussainta, John Fred & His Playboy Band, Alex Chilton, Sidney Simien a Rockin‘ Sidney, tradicionál Hous of the Rising Sun. Co jméno, to pojem. Co song, to klasika. Klasika, kterou znáte, i když o tom možná ani nevíte.
„Walk on Jindal's Splinters“ na vinylu obsahuje devět skladeb, na cédu jsou dvě navíc. Hlavně ale obsahuje koktejl muzikantské vytříbenosti na straně jedné a naprosté odvázanosti, živelnosti a v podstatě punkovosti na straně druhé. Takhle bavit se můžou jen velcí muzikanti. Je třeba umět hodně, mít toho hodně za sebou a hodně cviku v prstech, hlasivkách a dechu, abyste si mohli dovolit odehrát (Don't Mess With) My Toot Toot s takovým nadšením, s tak nemocným saxofonem a takovou razancí. Ostatně dechová sekce je na celé desce naprosto úžasná! Co tím chci říct? Tahle deska je živák se vším všudy, živák nespoutaný jakýmikoliv konvencemi, komercí, produkcí. Zapomeňte na produkci, komerci i konvence, představte si klub, šilhající ventilátor u stropu, pódium deset centimetrů nad parketem a naprosto zpocenou kapelu. Představte si New Orleans a řízněte to punkem a energií Jello Biafry. Představte si publikum od patnácti do šedesáti a v kotli chlápka s pleší tam nahoře.
Tahle deska vyšla čtyři roky po pořízení záznamu a je úžasné sledovat, co všechno se neudálo, aby nahrávka mohla vyjít jako deska seriózní. Nikdo si příliš nelámal hlavu se zvukem - z něj je cítit klub, autenticita a všechny ty skvělé nedostatky, které dělají živák živákem. Nikdo ani neřešil to, že první song Ooh-Poo-Pah-Doo od Jessieho Hilla se nepodařilo nahrát hned od začátku a tak album prostě začíná fade-inem, natvrdo a bez přetvářky (správně by to hrálo takhle). Všechno to spravila poznámka Sorry about the beginning of „Ooh-Poo-Pah-Doo.“ It wasn’t recorded. na zadní straně obalu. Něco donahrát? Proč?!
Jinak v desce nehledejte žádné další složitosti. Celé je to velká zábava a současně poklona starým mistrům a době, kdy slovo rock bylo ještě v plenkách. Zároveň jde o důkaz Biafrovy všestrannosti, který se nebojí opustit punková zákoutí, přijmout zcela jiné výzvy a obklopit se zcela jinými lidmi. O tom, že se mu to povedlo, není sporu. Marně bych teď pátral po neřadové desce z poslední doby, která by mě víc zaujala a kterou bych si víc užíval. Už jen tohle psaní o živáku, které většina kapel vydává spíš pro skalní nebo jako bonusový přívěšek někde na konci limitované edice, je fakt sám o sobě dostatečně výmluvný. Live album roku? Walk on Jindal's Splinters!
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Alternative Tentacles
Vydáno:Květen 2015
Žánr:r&b / soul / New Orleans
Jello Biafra - zpěv
Bill Davis - kytara, zpěv, perkuse
Fred LeBlanc - bicí, kytara
Pete "Wet Dog" Gordon - klávesové nástroje
Brian "Bruiser" Broussard - baskytara
Pepper Keenan - kytara
Josh Cohen - baritone saxofon
Paul Grass - tenor saxofon
Eric Belletto - trumpeta
Glen Barberot - suzafon
Mike Joseph - baskřídlovka
strana A
1. Ooh-Poo-Pah-Doo
2. House Of The Rising Sun
3. Don't Mess With My Toot Toot
4. Mother In Law
5. Bangkok
6. Judy In Disguise
strana B
7. Land Of 1,000 Dances
8. Working In A Coal Mine
9. Walk On Guilded Splinters


Nightfell
A Sanity Deranged

Malignant Eternal
Alarm

Funeralium
Of Throes and Blight

Hacavitz
Darkness Beyond

Marilyn Manson
Smells Like Children (kompilace)

Prurient
Frozen Niagara Falls

Yoth Iria
As the Flame Withers

Phlebotomized
Pain, Resistance, Suffering (EP)

The Neal Morse Band
The Grand Experiment

Svartsyn
In Death

Soulfly
Savages
Brněnská cyber-punková kapela Plague Called Humanity po dlouhých šesti letech přichází s novou muzikou, a to singlem Obey. V podobě videoklipu můžete ...
28.11.2025Domácí elektro-metalová kapela Mean Messiah zveřejnila nový singl Death Is On My Side, ke kterému pod režijním vedením Pavla Monroe Kohouta vznikl i v...
27.11.2025Americké death metalové trio Malefic Throne streamuje svůj debut The Conquering Darkness, který vychází 28. listopadu u Agonia Records. Poslechnout si...
25.11.2025Legendární Pestilence přivítali nového basáka. Stal jsem jim Dario Rudić (Inceptor, Firmament), který nahradil Roela Källera.
24.11.2025Kopřivnická atmo-sludge/post-metalová kapela Archetyp v těchto dnech vydává svou novou desku Bardo, na které najdete šestici koncepčně propojených skl...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.