Kaosophia - The Origins Of Extinction

KaosophiaThe Origins Of Extinction

-krusty-9.6.2015
Zdroj: CD 6-panelový digipak // promo od vydavatele
Posloucháno na: SONY CDP-270 / JVC AX-70
VERDIKT: Velice slušný debut černokněžníků z Ukrajiny mne potichu a nenápadně utvrzuje v tom, že pokud existuje styl, který má potenciál se vyvíjet, dýchat a nezakrnět, je to black metal.

Ukrajinští mladíci Kaosophia pod tímto jménem bojují teprve nějaký čtvrtý rok a hned v závěsu dodávám, že ani předtím nepůsobili v kapele nijak extra dlouho (kapela se kdysi jmenovala Cotard Syndrome), takže cucáci to jsou bez přehánění. Ale svět se mění a metaluchtivý pubescent dokáže černěkovové řemeslo slušně zvládnout velice rychle. Nelze se proto moc co divit, že po dvou letech existence točená debutní placka „The Origins Of Extinction“ nezní věru nijak hloupě.

kaosophia band

Black metal je to slušný, zajímavý a donutil mne prohnat placku tlamičkou přehrávače cca několikrát. A vůbec jsem se nenudil, ba si i podupával. Blacková je rouška, pod kterou se celé CD odehrává, blackově rouhavý je i obal, ale v hudbě hledejme i u sousedů. Občas na nás vyplázne jazyk hezký thrashový riff či true heavy metal, tu a tam zazní odvážné kytarové party (jako třeba industriálně znějící kytarový alarm v „Dance With The Dead Stars“). Tempa nejsou čistě fičící blacková, ale Kaosophia se dokáže i zajímavě rozhoupat a vše okořenit zajímavou vokální kreací, která zaručí kýžený úspěch. A posluchač je rád. A to potom odpustí a přehlédne i nějaké studiové nepřesnosti nebo ne-tak-profi nazvučení některých pasáží.

Černá třičtvrtěhodinka uběhne jako nic a já se nezřeknu opakovaného poslechu, neb jsme si s Kaosophií během ušního testu padnuli do oka. K pozitivnímu dojmu přispěje i hezký a do světle šedých tónů vyvedený digipak, krášlený perokresbou. Bloodred Distribution nenechávají nic náhodě a dodávají nám až pod nos opravdu hezký blackový zákusek, rakvičku z Ukrajiny.

kaosophia cd komplet

Album „The Origins Of Extinction“ není rozhodně bez chyby a není albem bořícím hranice, ale je z něj cítit nedefinovatelný odér nadšení, ten správně chytlavý smrad black metalu, pižmo odvahy a aroma příslibů do budoucna… Lidé, zbystřete! Tohle byl debut a lze se zvědavostí očekávat, kam se Kaosophia posune na druhém albu.