Keys of Henoch - Luciferian Drone Magick (EP)

Keys of HenochLuciferian Drone Magick (EP)

Garmfrost20.2.2023
Zdroj: bandcamp
Posloucháno na: všem možném a všude
VERDIKT: Luciferský drone umí seknout drápem.

Jsou kapely a projekty, o nichž se ví i to, jakou velikost bot nosí. Pak jsou tací, o nichž se neví nic. Kapely tají úplně všechno, mluví za ně přece hudba. Pak jsou zde interpreti, kde mlžení nevadí, působí to přirozeně a vy nehledáte nic, jen posloucháte. Mezi takové dle mého skromného názoru patří německý no name projekt Keys of Henoch.

Když budu chtít mluvit o tom, co vím, můžu říct, že stylu prvotiny Luciferian Drone Magick, která vyšla loni v létě, krásně sluší název. Hlavním výrazovým prvkem je skutečně drone. Drone a black metal. A magická atmosféra. EP Luciferian Drone Magick obsahuje pouhou jednu něco málo přes dvacet minut dlouhou skladbu Ascension of Qayin (First Evocation). Ještě než se ale rozjedu, musím zmínit i zvláštní demo nesoucí „název“ Rehearsal Jam December 2019. Nahráno bylo v lednu 2020 ve dvojici M. K. – Transcending Keys a S. K. – Time Travelling Guitar, ale necelých deset minut brnění a drnění mělo význam zejména pro jamující dvojici a tvořilo podklad pro věci nadcházející.

Luciferian Drone Magick bylo nahráno jedním člověkem – BSSK v červenci loňského roku. Mix a post produkci dostal na starosti Sebastian Scheicher. Neznám, ale dočetl jsem se, že se jedná o vyhledávaného německého producenta a zvukového inženýra. Mastering obstaral Frederic Arbour z dark/ambientového projektu Cyclic Law. Nutno říct, že zvuk nahrávky je laskominka. Duní a vrní, přitom krásně vyzní každá sykavka. Album doprovází jednoduchý, avšak oku lahodící front cover, kde naleznete starý symbol hada pohlcujícího si vlastní ocas v ně kruhu draka.

Desku Ascension of Qayin (First Evocation) není snadné popsat slovy. Střídají se v ní prvky black metalu, drone s lehkým dotekem ambientu. Líbí se mi i hlasová složka obsahující syčení a šeptání či growl ryčení. Hlas je samozřejmě pouze jedním z nástrojů. Hlavní důraz je kladen jak jinak na zvuk a šamanskou rytmiku hnanou samply. Bezmála polovina skladby tepe v elektronickém módu, do něhož se vlévají kytarové vyhrávky a vokální zvuky.

O albu se začíná mluvit až letos, čehož důvodem může být vydáním nahrávky na kazetě. Dle doporučení na bandcampu je nutné poslouchat jen hodně nahlas a v opilosti. Souhlasím, funguje to líp.