|
|
||||||||||
Martin Gore, hlavní mozek Depeche Mode a každodenní studiový kutil v jedné osobě, v době covidové nelenil a zkomponoval pět skladeb jako koncept ze světa opic. Mezi lidmi a opicemi je dle autora pořád moc tenká linie, než abychom se mohli příliš povyšovat a prohlašovat se za mnohem vyvinutější. Zas tak velký rozdíl mezi námi není. Přibližme se tedy na 23 minut na dohled džungli a sáhněme si na ryzí živočisnost. Ale pořád jen studiově, synteticky. Trávíme čas u velkého množství syntezátorů a hledáme zvuky, skrz které necháme promlouvat různé druhy opic. A necháme je namalovat obal. Takto nějak to Martin Gore pojal.
Původní vokály synteticky upravil do podoby dalších zvuků a celkově se tohle instrumentální mini-album drží spojení ruchových témat a opravdu hezkých, byť ne úplně rozvinutých atmosfér. Martin se zkrátka dál drží svého oblíbeného zvukového spektra na pomezí instrumentálních balad a křiklavých bodanců do zad uhlazených popíkářů. Hudba EP se nakonec tváří poměrně přívětivě, ale rozhodně to není sbírka hitových meziher, jako spíš již pověstná vášeň jít o pár pater níž a nevšímat si velkoleposti. Martin Gore dál studuje svůj pohled na elektronický minimalismus a jeho rukopis je jasně poznat.
V tomto aspektu je například úvodní skladba Howler vyloženě kontroverzní kousek. A kdyby se během ní nerozvinula melodická linka, tak bych tento uskřípaný úhel vnímání jen těžko vstřebával. Na druhou stranu je to jasný vzkaz, že je Martin ochoten zajít ještě mnohem dál od líbivých témat, které jsou na posledních albech DM již tak dost sešrotovány. Od toho je to také sólová tvorba. I tak je ale na The Third Chimpanzee hodně zvuků, které jsou (přes jisté obměny) důvěrně známy a na současných nahrávkách DM by jistě našly uplatnění.
Třeba taková Mandrill, o které to konec konců řekl sám Martin. Přidaly by se vokály, prošla by si pár úpravami a byl by z ní vhodný adept. Nové EP zkrátka nabízí pohled do autorova tradičního světa, jen jej zase kousek dál prohlubuje, aby ukázal, že nestagnuje. Ačkoliv tohle letité tíhnutí ke "starému" soundu právě tohle naznačuje. Změna v jeho vnímání se tedy nekoná, kdyby ji tedy náhodou někdo plánovaně vyhlížel. To smůla.
Co se mě týká, užívám si Martinovy současnosti a nořím se do EP s co možná největší možnou mírou pochopení každého zlomku zvuku, jen aby mi nic neuniklo. Byla by to škoda, protože The Third Chimpanzee není vůbec marná kolekce. Je to zajímavá exkurze do studia v Santa Barbaře s výhledem na opičáky kývající se do rytmu na větvích stromů. I přesto, že bych s bodovým hodnocením příliš vysoko nešel a držel se víc při zemi, je to pořád vzorek z hlavy jednoho z nejlepších.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Mute Records
Vydáno:Leden 2021
Žánr:electronica
Martin Gore - elektronika, produkce, koncept
1. Howler
2. Mandrill
3. Capuchin
4. Vervet
5. Howler's End
Martin Gore
MG
Arbouretum
Song Of The Rose
Lowercase Noises
This Is For Our Sins
Midnight
Rebirth by Blasphemy
Barshasketh
Barshasketh
Vypsaná Fixa
Kvalita
Unkilled Worker
Season of Doom
Primus
Conspiranoid (EP)
Radiohead
A Moon Shaped Pool
Fractal
Human Error
Devin Townsend
Lightwork
Francouzská metalová kapela The Old Dead Tree podle všeho ještě stále není dead a aktuálně o sobě dává vědět novým songem Terrified, ke kterému vznikl...
5.6.2023Konečná pořadí v jednotlivých kategoriích ceny hudebních nadšenců Břitva jsou od včerejška známá, jejich přehled najdete ZDE.
4.6.2023A Tribute to Legends (Pocta legendám) je zbrusu nový song známých tuzemských hudebníků a je věnovaný padlým kamarádům české scény. K poslechu ZDE.
2.6.2023Projekt Abbé, za kterým stojí Jan Hamerský, právě vydává novou desku Hraj si a shoř! Ta bude k dispozici digitálně (bandcamp) a na kazetě, bližší info...
2.6.2023... proběhne tuto neděli 4. června v pořadu Hard & Heavy na rádiu Beat, a to pod taktovkou Petra Korála. Detaily jsou k dispozici ZDE.
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.