|
|
||||||||||
Jsou veselí, jsou hraví, nicméně není podmínkou zaručující zprostředkovaní prožitku sedmé vášně vytáčet po večerech jejich telefonní čísla. Onou vášní, kterou za určitých okolností dokáží předat bez nutnosti vyždímání vaší kasičky a zaprodání se imaginární spřízněné duši na opačném konci komunikačního zařízení, je hudba kořenící na pomezí hard rocku, blues a jazzu. Odtud pevný a stabilní základ. Jestliže však čekáte variaci na téma Graveyard nebo podobně laděné spolky více či méně upřímně se hlásící k odkazu sedmdesátek, jejichž ustájení ve svém chlívku momentálně každé větší vydavatelství považuje za naprostou nutnost bez ohledu na skutečnou kvalitu, budete nejspíš zklamáni… anebo právě naopak.
Pánové na to jdou s panem Fištrónem pěkně od lesa a přešlapovaní v dolíčku již stokrát zvalchovaném jejich předchůdci pro ně není tím pravým ořechovým vyvrcholením. Jednoduchým stavbám kompozic a přímočarému tahu na bránu se tak dostává vítaného dopingu v podobě rozkošatělých výjezdů do teritorií sousedních, progresivně laděných království. Projednou cesta průsekem padající olověné vzducholodě zmítané funky rytmem v podobě Walking blues, jindy trpělivé skládání roztříštěného zrcadla s nápisem Opeth, sem tam lehce upatlaného od společné snídaně Cream a Rush. Hypnotické, promyšlené posouvání kolosu Travelah skrze neznámo a zpět. Nebo rozjařené, prosluněné folkové skotačení napříč probuzenou rozkvetlou loukou pohánějící Springtime Muse.
Seventh Passion nabízejí plné hrsti možností, přesto se neztrácejí v marných pokusech o progresi za každou cenu. Na ploše necelých padesáti minut nenudí, nepodněcují svrbění ukazováčku nervózně kroužícího kolem spásného tlačítka stop, právě naopak. I přes až zbytečně okatě do prostoru vystrčená Opeth okénka v Memoir of the mountain a především Deliverance závěr 7Songs, který beru více jak poctu, než cokoli jiného, stejně tak tradiční master z dílny Ecsona Waldese, sice ne zcela planýrující, nicméně při soustředěném poslechu stále únavný a plochý, svou prvotinou jednoznačně bodují.
Kostky jsou vrženy, karty odkryty, avšak esa zůstávají stále připravena v rukávech… úvodní dějství slibuje mnohé, na další sedím v první řadě.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Pavel / 28.6.19 22:32odpovědět
Brilantní kytara s čistým jasným zvukem. Viděl jsem je naživo a smekám. Do teď jsem nevěřil jsem že byl v české zemi byl někdo kdo hraje stejně dobře jako Joe Satriani nebo John Petruci.
Marián / 20.5.16 16:13odpovědět
Přidal bych basu, ubral dechové nástroje. Jinak ,,závidím...
Label:vlastní náklad
Vydáno:Prosinec 2015
Žánr:progressive rock
Jan Lichtenberg - kytary, zpěv
Luboš Samek - bicí, doprovodný zpěv
Víťa Karásek - baskytara, doprovodný zpěv
1. Side By Side With the Blues
2. Ugly MF
3. Travelah
4. Springtime Muse
5. Walking Blues
6. Memoir of the Mountain
7. 7Songs
Cloak of Altering
I Reached for the Light That Drowned in Your Mouth
V 98. čísle magazínu Pařát vyjde coby CD příloha deska severomoravské doommetalové kapely Chlad pojmenovaná jako MMXX - MMXVIII, která bude zahrnovat ...
19.1.2021Triode je abstraktně elektronický projekt, za kterým stojí Peter Ryby, jedna polovina Disharmony. Od pondělka má venku EP Into the Deep, které je k po...
18.1.2021Death metalově heretičtí Riexhumation podepsali smlouvu s tuzemskými Lavadome Prod. na dlouhohrající debut, který by měl vyjít na přelomu března a dub...
15.1.2021Slovenské podzemní vydavatelství hlásí několik přírustků ve svém katalogu. Jak je zvykem, jde o kazetová vydání a týká se projektů Kurvik 19, DSM-IV-T...
14.1.2021Australská senzace Voyager předělala po svém song This Boy's In Love od elektronického dua The Presents. Na výsledek se můžete podívat ZDE.
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.