|
|
||||||||||
Když bych to vzal čistě podle kadence nových nahrávek, ať už klasických long-play desek nebo i jiných formátů, byli Maserati v první dekádě nového tisíciletí mnohem aktivnější než v té druhé. Tři roky mezi velmi slušnými deskami Maserati VII (2012) a Rehumanizer (2015, naše recenze ZDE), byly aktuálně prodlouženy ještě o další dva, a pokud jsem si snad na začátku myslel, že delší prostor bude znamenat zásadně silnější výsledek, byl jsem na konci poněkud zklamán. Od kapely s tak unikátním zvukem jsem samozřejmě nečekal žádné dramatické posuny, ale to, že se mi deska začne tak brzo ztrácet v přemíře dalších, mě docela nepříjemně překvapilo.
Enter the Mirror je především deska s naprosto příšerným zvukem a pokud bych trochu neplaval ve znalostech úplných kapelních začátků, dovolil bych si napsat že s úplně nejpříšernějším zvukem vůbec. Nicméně minimálně z období u labelu Temporary Residence Limited, což je od roku 2007, jde o zatím největší průšvih a vůbec mě nenapadá nějaká rozumná odpověď na prostou otázku, proč někomu stálo zato se zvukem provést něco takového. Poslouchat podobnou produkci a například tak slyšitelně rozpadlý zvuk bicích je naprosté utrpení, a i když bych nikdy Maserati nepovažoval za kapelu určenou pro audiofily, jejich aktuální formu bych nedoporučoval ani běžnému a nenáročnému posluchači.
Přitom album začíná docela slibně skladbou 2020, která je takovou syntezátorovou pozvánkou na další vesmírný výlet s touhle kapelou - ničím neurazí, naladí a připomene, že Maserati jsou zpět. Navíc přechod v následující A Warning in the Dark je beze sporu výborný a postupné budování jakési sci-fi atmosféry patří i díky modulovanému hlasu a postupnému rozjezdu dalších nástrojů k ochranným známkám kapely, díky kterým si je nespletete s nikým jiným. Bohužel už v závěru skladby začíná na posluchače doléhat zvuková destrukce, a to se do konce desky nejen nezlepší, ale naopak vystupňuje. Zkuste trochu víc napnout uši v úvodu Killing Time a zaposlouchat se do bicích, především tedy do úderů na činely (odkaz máte TADY).
Album pak plyne ve standardním duchu Maserati, z něhož se občas emancipuje zajímavý moment jako například naprosto skvěle hravá střední pasáž v Der Honig s totálně zboostrovanou kytarou, která docela dost připomíná zvuk kytary ZZ Top na albu Mescalero. Bohužel i tato hudební naděje je decimována přehnanou editací zvuku a doposlouchat zbytek docela nadějné skladby představuje zkoušku osobní odvahy. Jedná se vlastně o zcela obecný problém, kdy na sebe naráží snaha ocenit slušnou hudební produkci kapely a její naprosto neslušný zvukový rámec.
Vyzdvihnout je samozřejmě třeba nadále silný a osobitý rukopis kapely a její fantazii při tvorbě aranží, výběru efektů a syntezátorů, jejichž kombinací Maserati dokáží vystavět tak jedinečný zvuk - někde na pomezí rocku a elektroniky, která v jejich případě převažuje. Toto zůstalo v nezměněné míře a minimálně z tohoto pohledu je nová deska důstojnou pokračovatelkou těch předchozích. Když bych si odmyslel tu zvukovou tryznu, vlastně si umím představit, že bych si ji docela užíval. Stejně jako tu předchozí.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Temporary Residence Limited
Vydáno:Duben 2020
Žánr:electronic post-rock
Chris McNeal - baskytara, zpěv
Mike Albanese - bicí, perkuse, syntezátory, programming
Coley Dennis - kytara
Matt Cherry - kytara, syntezátory, programming, zpěv
hosté:
Alfredo Lapuz Jr. - organ (4)
Bill Berry, Owen Lange - perkuse (7)
1. 2020
2. A Warning in the Dark
3. Killing Time
4. Der Honig
5. Welcome to the Other Side
6. Empty
7. Wallwalker
Maserati
Rehumanizer
Suma
The Order of Things
Zatokrev
The Bat, The Wheel And A Long Road To Nowhere
Selbst
Relatos de angustia
Secret Of Darkness
Neotericus Universum
Les Discrets
Ariettes oubliées...
The Meads of Asphodel
Running Out of Time Doing Nothing
Cruor Cultum
Crown Of Beasts
Les Chants de Nihil
Le tyran et l'esthète
X-Core
Life and Stuff
Lacrimas Profundere
Memorandum
Francouzská metalová kapela The Old Dead Tree podle všeho ještě stále není dead a aktuálně o sobě dává vědět novým songem Terrified, ke kterému vznikl...
5.6.2023Konečná pořadí v jednotlivých kategoriích ceny hudebních nadšenců Břitva jsou od včerejška známá, jejich přehled najdete ZDE.
4.6.2023A Tribute to Legends (Pocta legendám) je zbrusu nový song známých tuzemských hudebníků a je věnovaný padlým kamarádům české scény. K poslechu ZDE.
2.6.2023Projekt Abbé, za kterým stojí Jan Hamerský, právě vydává novou desku Hraj si a shoř! Ta bude k dispozici digitálně (bandcamp) a na kazetě, bližší info...
2.6.2023... proběhne tuto neděli 4. června v pořadu Hard & Heavy na rádiu Beat, a to pod taktovkou Petra Korála. Detaily jsou k dispozici ZDE.
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.