|
|
||||||||||
Hudba PCH je jedinečným mixem EBM a Crustu, jejich divokost a hlučnost jdou ruku v ruce s výraznými elektronickými pasážemi, jejich texty zaobírající se temnou budoucnosti a odvracenou stránkou lidské společnosti, jako celek definují žánr "cyberpunk".
Tolik ze zaslané oficiální biografie kapely Plague Called Humanity, v níž jsem nechal vše, tak jak to přišlo. Kde začít? Tak především asi v Brně, odkud podle všeho toto nyní již kvarteto pochází a kde se před devíti lety zrodily prvotní myšlenky na propojení elektronické a bojím se říct kytarové muziky. Historií kapely jsem nepolíben, takže první demo vydané v roce 2014 naposlouchané nemám a pokud snad zvuk kapely prošel během let nějakým vývojem, nevím
o něm. Na recenzi dorazilo aktuální EP Disconnection z ledna letošního roku, na němž se kromě intra nachází čtyři autorské skladby a pět remixů.
Pokud jde o první dojmy, napadají mě dva (a není to protimluv). Tím prvním je poněkud naivní artwork, který mě nezaujal ani svým provedením, ani svými až polopaticky sdělovanými myšlenkami. Druhým prvním dojmem je celková neposlouchatelnost desky s ohledem na tak agresivní zvuk, že jeho pravidelná konzumace vám způsobí zdravotní potíže. Píšu to s plnou zodpovědností a vážností, a pokud snad tomu nevěříte, doporučuju tuhle desku hodně zesílit a poslouchat dvě hodiny pořád dokola. Na závěr se sami sebe zeptejte, jak se cítíte.
Po doznění dvouminutového intra, které může znamenat a předesílat prakticky cokoliv, přichází první ostrý náboj v podobě skladby Doomed Generation. Ta více méně definuje vše, co se děje v dalším sledu. Tedy brutálně přebuzená elektronická linka, která sama o sobě postačuje k tomu, aby mě zahnala na útěk. Někde v tom hluku je slyšet i kytara, ale stejně tak by tam být nemusela a na výsledek by to mělo pramalý vliv. Elektronické plochy jsou natolik určující, že kromě blackmetalově (fakt jo!) laděného vokálu všechno ostatní nemá vůbec žádný prostor.
Samostatnou kapitolou ve zvuku PCH jsou bicí, což píšu jaksi obecně, protože o bicích v pravém slova smyslu nemůže být řeč. Neexistují. Dívčí část kapely promine, ale jejich stopu by naprogramoval i úplný začátečník za jedno odpoledne a po pravdě skladbu The Truth z něčeho takového podezřívám. I zde platí zásada, že význam hudebního nástroje byl degradován na nulu a jeho smysl v aranžích PCH je pouze symbolický.
Pro mě možná zásadním problém je ale absence jakékoliv atmosféry, která by desku posunula do pozice poslouchatelné hudební nahrávky a hlavně stmelila v jeden fungující celek - na tomto místě připomenu naopak z tohoto pohledu velmi povedenou a žánrově blízkou desku Black Coal Depression od Gorgonea Prima. Jistý náznak lze slyšet ve skladbě Disconnection, ale je to málo a nikde jinde už nic podobného najít nelze.
Celá produkce PCH se vlastně soustředí na elektronickou a vokální agresi vůči posluchači, což se svým způsobem daří, ale hudebně to samo o sobě vůbec nefunguje. Je pak celkem na zváženou, zda založit svou produkci především na digitální editaci destrukci zvuku bez nějaké hudební myšlenky, je smysluplné a pokud ano, co je tím smyslem. Odpověď mě nenapadá.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Karlos / 5.4.18 12:23odpovědět
Tak tohle je výsledek toho, když se potkají nemuzikanti s nezpěvákem.
Mire / 19.1.18 16:03odpovědět
Tak z tohohle mám takovou husinu, že ze mi rýsuji bradavky i přes kabát.
Jake / 31.10.17 9:00odpovědět
Parádní deska! Ale proč tak male hodnoceni?
Jirka D. / 31.10.17 9:15odpovědět
No protože se v recenzi píše, že to podle názoru recenzenta zase tak parádní deska není.
Label:vlastní vydání // bandcamp
Vydáno:Leden 2017
Žánr:cyberpunk / EBM
Alex - vokály
Cypher - kytara
Dave - programing
BerNika - bicí
1. Plague
2. Doomed Generation
3. Mrtvý svět
4. The Truth
5. Disconnection
6. Doomed Generation (DOLLS OF PAIN Perverse mixXx)
7. Mrtvý svět (Anarchy and Chaos Remix by Qx-Rh85)
8. The truth (remix by Jerk In The Can and Doug Fury)
9. Disconnection (Lost connection remix by ESA)
10. Disconection (BloodPact roulette)
Záříjová koncertní svodka 2/2
21.9. - 23.9.22, Kluby Futurum a Underdogs
Kauan
Pirut
Ivar Bjørnson & Einar Selvik
Hugsjá
Malignant Eternal
Alarm
MAYD
My Angels your Demons
Wayfarer
American Gothic
Cattle Decapitation
Death Atlas
Root
Kärgeräs - Return from Oblivion
Queensrÿche
Queensrÿche
Martin Gore
The Third Chimpanzee (EP)
Nahum
Within Destruction
Deathmetalová mašina Demonical zveřejnila video a dvouskladbový singl se skladbou Välkommen Undergång (Live), který se objevil na všech streamovacích ...
4.2.2025Sedmý ročník Front Line Festu proběhne 28. března v pražské Modré Vopici a o den později v Brně, v klubu Melodka. Na obou akcích se můžete těšit na po...
1.2.2025Pestilence představují nového kytaristu. Stal se jím Max Blok (Alkaloid, Dark Fortress), který nahradil Rutgera van Noordenburga. Pestilence v současn...
1.2.2025Polský sólo black-metalový projekt Pusta Noc debutuje s koncepčním albem Speculo Magicas (2025), které zhudebňuje legendu šlechtice Twardowského, co z...
1.2.2025Řecká psychedelicky-rocková kapela Naxatras vydá v únoru na Evening Stars Records své nové album pojmenované lakonicky V a při té příležitosti zveřejn...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.