|
|
||||||||||
Dan Spitz opustil svoje lůno - Anthrax před mnoha lety a jal se studovat řemeslo hodinářské. Co si usmyslel, to vykonal a navíc s úspěchem. Stal se na americkém kontinentu oficiálním servismanem hodinek, které většina z nás ani jednou neuvidí, natož abychom si je zakoupili. Toto je svět částek, které nevyděláme za celý život, natož abychom si za ně pořídili tikající strojek do kapsy. Inu mety a sny si Dan splnil a pak jej začalo doma asi něco srát. Rozhodl se, že opráší odstrčenou milenku, zkusí jí projet po strunách a známých zákoutích. Možná potřebuje ventil a vypadnout z každodenních starostí, které přináší stereotypní domácí život. Co si vzal do hlavy, to opět vykonal a je znovu na startovní čáře hudební dráhy pod značkou Red Lamb.
Red Lamb - "The Cage"
V okamžiku, kdy jsem na síti zachytil zvěsti, že se Spitz vrací k hudbě, byl jsem hodně napnutý. Při pročítání materiálů a zpráv mě však zaskočil 100% vklad Dava Mustanea do lyriky alba a 50% vklad do produkce. Má zvědavost tak byla našponována více, než je zdrávo. První ukázky v podobě skladby "The Cage" mě nažhavily ještě více. První poslech celého alba mne srazil do kolen. Možná bych to mohl klasifikovat jako zbabělý útok zezadu na nic netušící oběť. Pojďme do toho.
Album začíná dobře, ale nebudu mrhat prostorem a tahat falešné superlativy. Už od druhé poloviny rozjezdové skladby se začíná doslovně recitovat básnická sbírka Megadeth. Osobnost Spitze byla upozaděna a zcela podlehnula spolutvůrci a producentovi Mustaineovi. Po zkušenostech a nabytých schopnostech Spitze ani stopy. Pokud by se jednalo o novotvar nebo smysluplné experimentování a posunování vlastních možností uzavřených pod domovskou obchodní značkou, nepípnu. Mustaine jakoby nabídnul svůj pracovní stůl Spitzovi a ten si mohl libovolně tahat z jednotlivých šuplíků, kde se nacházejí fragmenty známých skladeb, nesoucí tradiční Mustaineovské poznávací vzorce. Nelíbilo-li se vám album "13" od Megadeth, můžeme si pro zjednodušení toto album hodit do stejného kotle, kde se vaří jen zmar a nic objevného. Naštěstí ve velké opozici tu a tam vydoluji světlý okamžik, který mé dštění síry tlumí a nedovoluje dát palec úplně dolů. Dalším faktorem je určitý standard, který Spitz se svými zkušenostmi přeci jen nepodleze a především úderník Jahansson, bez jehož dynamitu v prackách by album zmíralo na úbytě. Pro objektivitu musím uznat, že album šlape o poznání lépe, než zmíněná „13“, ale nemohu se přenést přes neoriginálnost tvorby Red Lamb.
Red Lamb - "Puzzle Box"
Album je pro mě doslova trnovou cestou. Když už mám dojem, že skladba pojede v groove řečišti, schytávám do svého opláštění další trny v podobě nudných stagnujících pasáží, vitamínu-prostých Spitzových kytar, o nápaditých sólech nemůže být řeč. Nechci se opakovat, ale co skladba, to lišáckou prackou ušitá mičuda, mezi jejímiž švy stále vyčuhují silná stébla Megadeth. Pohledu na ně se nelze ubránit, trčí všude. Nic osobitého a nápaditého, jen vyjeté koleje, oslabené oxidací a erozí podkladu. Skladby neoplývají nijak zvláštní záživností, spíše se jedná o akademický přednes přežvýkaných témat. Soudobá špička žánru je zcela jinde, takže nechápu proč se spokojit s něčím tak zbytečným, předváděným Red Lamb. Absence vlastní nápaditosti a osobitosti je přímo etalonová, album svojí skladatelskou prázdností připomíná osamělou makovici po náletu ptactva. Odvaha vydat se neprošlapanou cestou po svém zcela schází a stále se buduje jednosměrná cesta – Megadeth.
Don Chaffin je slušný vokalista, ale to co předvádí, mi kazí představu o přístupu k hudbě. Don se nesnaží o nic jiného, než aby výsledek skutečně zněl jako "pure and true" Megadeth. Působí na mne jako ohebný imitátor kňouravého Mustainea. Frázování, odstíny, barvy, všechno už jste slyšeli. Hlasově je na tom lépe, než jeho zrzavá předloha. Občas ve vokálu cítím 100% podobnost a nejsem si jist, zda opravdu nedeklamuje Mustaine. Nechápu, toto mi hlava nebere, proč někdo vydává album, které je spíše revivalovým hraním pro radost a prezentuje to jako svoji hudební zpověď po letech? Proč má někdo chuť nahrávat něco tak zbytečného? Proč Mustaine netvoří mimo kapelu raději něco netypického? Nad Spitzovými pohnutkami, proč nahrál Red Lamb, kroutím jen hlavou. Svět by o nic nepřišel, kdyby zůstal u oprav tikajících pokladů. Tam je možnost, že bude úspěšný, Red Lamb předpovídám jepičí život.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
CHYLAS / 28.4.13 20:27odpovědět
DAN SPITZ PATŘÍ DO ANTHRAX a red lamb do propadliště dějin někde hodně dolů
Label:Hansel & Gretel
Vydáno:Únor 2012
Žánr:thrash metal
Dan Spitz - guitars, bass, vocals, programming
Don Chaffin - vocals
hosté:
Patrick Johansson - drums
Chris Vrenna - programming, synths
Dave Mustaine - co-writter, co-Producer
1. The Cage
2. One Shell (In The Chamber)
3. Standby Passenger
4. Runaway Train
5. Puzzle Box
6. Get Up
7. Don't Threaten To Love Me
8. Angels Of War
9. Watchman
10. Warpaint
11. Temptation
12. Keep Pushing Me
ZZ Top
La Futura
Voivod
Target Earth
Hour of Penance
Devotion
Fates Warning
Theories of Flight
Phlebotomized
Deformation of Humanity
The Night Flight Orchestra
Aeromantic
Barbora Mochowa
Waiting for the White Raven
Six Degrees Of Separation
Simple
Kill The Dandies!
Those Who Hold The Flame
Skeleton
Skeleton
Sun of the Blind
Skullreader
21. září se v plzeňském klubu Parlament odehraje společný koncert německých Infestus a domácích Mallephyr. Zahraniční hosté přivezou svou novou desku ...
9.9.2024Poslední nahrávka Skylor od Dying Passion doputovala do černých oběžných drážek. Detaily ohledně edice vydané pod patronací Magick Disk Musick čtěte n...
8.9.2024Norští pochmurní deathers Shaamiroth vydají 31. října u W.T.C. Productions své třetí album Devildom.
6.9.2024Nová deska Drom je právě k prodeji na oranžovém LP například na kapelním mailu nebo skrze portál bandcamp. Z alba nazvaného Pustina můžete tamtéž slyš...
6.9.2024Polyho projekt Poly Noir zveřejnil další ze série videoklipů, aktuálně ke skladbě Padá hvězda. Ke shlédnutí na youtube.
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.