Sinister Downfall - Eremozoic

Sinister DownfallEremozoic

Garmfrost3.6.2019
Zdroj: CD, mp3 / promo od Satanath Records
Posloucháno na: všem možném
VERDIKT: Eremozoic jen plyne, vlní se a smutní...

Co čekat od nahrávky člověka, který chrlí jeden projekt za druhým v docela šíleném tempu? Asi nic moc, že. Jenomže… Eremozoic je funeral jak víno. Ne první jakosti, ale ochutnat se dá bez ušklíbnutí. Sinister Downfall je nový pojem z Německa, ale Eugen Kohl má za sebou slušnou zásobu desek a kupodivu je většina minimálně poslouchatelná. Už délka debutu pod hlavičkou Sinister Downfall je na poměry funeralu v podstatě kratičká, čtyřicet minut je hodně přívětivá. Album vychází v kooperaci arménského labelu Funere a japonských Weird Truth Productions. Ruští Sathanath Records se taktéž chopili distribuce a nám poslali i promo.

sinisterdownfall

Strašně rád se čas od času ponořím do atmosférických vod pochmurných melodií (teď na jaře docela dost), které se jen tak pozvolna sunou. To mi Sinister Downfall bohatě dopřávají. Synťáky spolu se záhrobním growlem mají hlavní slovo, ale i kytarové vyhrávky tu a tam mezi harmonickým stínem problesknou, ale drápy nezatnou. Jen tak prolétnou, zasmutní… Styl Sinister Downfall není tlačen ostrými hranami. Je na poměry funeralu hodně jemný, éterický a melodický. Kdo rád tvrdou a hrubou tvář pohřebních doomerů, poslech Eremozoic by asi měl vynechat. Nečekejte od něj žádnou záludnost. Poslouchá se to samo. Dá se v klidu říct, že se během hrací doby nic podstatného nestane. Což není tak úplně pravda, záleží, co od hudby vyžadujete, jak a kdy album posloucháte a zda jste ochotni se i přes možnou nudu k nahrávce vrátit a postupně skryté půvaby objevovat. Funeral není o divočině a hráčských frajeřinách, no ne?

Rozepisovat se o tom, co Eremozoic obnáší příliš nelze. Album je rozložené do čtyř dlouhých kompozic, ve kterých sází na monotónní opakování, respektive je bohatší na emoce, než zásobárnou riffů. Ostatně, kdo někdy o funeral zavadil, ví, o čem mluvím a ostatním poslech stejně nic neřekne. Schizoidně umělecký přesah kamkoliv jako to dělají např. Esoteric, od Sinister Downfall nečekejte. Eremozoic je klasická žánrovka, která buď zapadne, nebo osloví pár věrných a oddaných fans této úzkoprofilové odnože nejpomalejšího metalového stylu.

Rozhodně bych nerad, aby při čtení mé recenze nabyl dojmu, že pokud není fanda funeralu, nemá raději Eremozoic ani poslouchat. Jestli máte rádi melodie, silnou atmosféru a nevadí vám pomalé tempo a growl či blackové tendence, v klidu recenzované album koštněte. Netvrdím, že se dějí převratné věci a že pokud se Sinister Downfall vyhnete, o něco přijdete. Ne, nestane se vůbec nic. Tak důležité album ani projekt nejsou. Jen plyne, vlní se a smutní…