|
|
||||||||||
Měla to být snadná recenze, ale všechno se to nějak zkomplikovalo. Ne, We Stood Like Kings to zkomplikovali. Nejsou snadní, nejsou snadno uchopitelní, nehrají laciné věci a taky nezpívají. Chopin meets Pink Floyd meets Explosions In The Sky, píše se na jejich webu v sekci „about“. A je to tak.
Album USA 1982 má od pohledu podezřelý název, ale minulost představovaná dvěma alby na té podezřelosti ještě hodně přidává. USSR 1926 a Berlin 1927 bráno chronologicky podle názvu, ale proti proudu času dle roku vydání. K tomu přidejme tu věc, že aktuální deska je čímsi jako novým soundtrackem či vyjádřením pocty kultovnímu filmu Koyaanisqatsi od Godfrey Regioa, ke kterému svého času (logicky 1982) udělal soundtrack Philip Glass. Ano, dnes to skutečně nebude snadné, bude to alternativa pro intelektuály, bude to art, ale co je na tom nejpodivnější, bude to i porce celkem slušné muziky.
We Stood Like Kings se pohybují především v prostorách post-rocku, ale díky pianu vstřebávají i neo-klasické vlivy a především ani v jednom nejsou typičtí a žánroví. Jsou takovým klavírním post-rockem, kdy gradaci a dynamiku skladeb tvoří namísto kytar právě tento nástroj, což ale neznamená, že by kytara nebyla přítomna, nebo že by rytmická sekce spala. Ostatně právě kytarové pasáže mnohdy nejsou vůbec špatné a jejich střídmé využití jim dodává jisté kouzlo. Nicméně to hlavní v jejich hudbě leží jinde, těžiště se přesouvá právě k piánu a vlastně celý výraz se tak proměňuje poměrně zajímavým způsobem.
Vlastní struktura skladeb pak zmíněnému žánru více méně odpovídá. Často je klid, často se graduje, bezvětří střídá průvan (nebo něco na ten způsob), skladby mají dynamický spád a vývoj, piano dominuje, nikde ani hláska. Vedle toho i spousta věcí splývá a náhodným proklikáním počítačového přehrávače dostanete podobně znějící fragmenty, které od sebe budete rozeznávat těžko. Skladby skutečně nijak zvlášť nevyčnívají (snad s výjimkou ostřeji zahrané Night Owl), nesnaží se o osobitější podání a spíš tvoří jeden dlouhý, opatrně se proměňující a tvárný celek. I vzhledem k jejich délce (běžně mezi šesti a deseti minutami) je jasné, že těch plošších míst bude dost, protože gradovat nejde do nekonečna a dlouhý orgasmus nebaví nikoho.
Po pravdě jsem se nedíval, jak dlouhý je onen film, ale tahle deska dosahuje úctyhodných 88 minut (je vydaná jako 2CD, alt. 2LP) a je to její silná i slabá stránka současně. Silná v tom, že ten dlouhý čas není vyplněn úplně plytkou hmotou, a že se skutečně dá poslouchat (tedy souhrnně řečeno, třeba některé části Eldoradosis jsou vyloženě nudné). A slabá samozřejmě v tom, že bez ohledu na kvalitu je tahle porce prostě příliš velká. Ve výsledku pak končí jako soundtrack nějakých běžných denních činností, protože na vstřebávání něčeho takového není snadné najít prostor. Osobní ambice tvůrců tu vítězí nad ohledy vůči posluchači, což by vlastně nemělo být zase tak špatně, ale na přímočarém přijetí to bohužel nepřidává.
Autor hodnotí:
Čtenáři hodnotí:
Tvoje hodnocení:
Label:Kapitän Platte
Vydáno:Září 2017
Žánr:cinematic post-rock / neoclassical
Judith Hoorens - klávesové nástroje
Philip Bolten - kytara
Colin Delloye - baskytara
Mathieu Waterkeyn - bicí
CD1
1. Holy Ghosts
2. Four Corners
3. Nuages
4. Heat Haze
5. 33 Eleven
6. Grand Illusion
CD2
7. Night Owl
8. Machines
9. Eldoradosis
10. I Like That
11. Atlas Centaur
Forgotten Tomb
...And Don't Deliver Us From Evil
Enslaved
RIITIIR
My Dying Bride
Bring Me Victory (EP)
Linkin Park
The Hunting Party
Staind
Staind
Lahar
Až přijde čas (EP)
Sator Marte
Engulfed by Firestorm
7C
Compartment C
Theriomorph
Diabolical Bloodswords
Beyond Mortal Dreams
Abomination of the Flames
Hanzel Und Gretyl
Born To Be Heiled
Hanging Garden streamují své live EP Citylight Sessions, které vychází u Agonia Records. Na koncert mrkněte na TOMHLE odkazu.
18.4.2024Ze svého nadcházejícího alba Cutting the Throat of God, které vyjde 14. června na Debemur Morti, zveřejnili Ulcerate nový singl To Flow Through Ashen ...
17.4.2024Z nové společné desky Pačesse a Báry Basikové vzešel videoklip ke skladbě Vlk mezi vrbami, který můžete shlédnout ZDE. Celou desku nazvanou Katechismu...
15.4.2024Netradiční domácí projekt Fuj Kluk zveřejnil nové video ke skladbě Pod drnem - sledujte ZDE.
12.4.2024Pestilence zveřejnili druhý singl ze své připravované best of the best desky Levels of Perception, která vychází 26. dubna u Agonia Records. Skladbu S...
© ECHOES 2012, All Rights Reserved
Logo & web design by © Ondrej Hauser
Code by Ivosch
Runs on © iSys
Všechny články a recenze na stránkách echoes-zine.cz podléhají licenci Creative Commons
Uveďte autora-Neužívejte dílo komerčně-Nezasahujte do díla 3.0 Unported.